Voiko nelikymppisenä enää saada pitkiä hiuksia?
Vai onko kasvu jo niin hidasta, ettei ehdi kasvaa pitkiksi?
Kommentit (45)
Muita tyhmiä kysymyksiä?
Ei kannata leikata liian lyhyeksi jos haluaa pitkät hiukset.
Luulin alle 40, että en voi saada pitkiä. Vähänpä tiesin. Nyt kasvaisivat selkään asti, mutta eivät ole mulle hyvä look. Latvojen kuivuminen lakkaa, kunhan poistat tuotteistasi sulfaatit ja silikonit. Curly girl -menetelmä toimii kaikille hiuksille, vaikka ne eivät olisi hiukkaakaan edes laineikkaat. Olen edelleen ihmeissäni, että kukaan ei osannut kertoa tätä minulle jo 20 vuotta sitten... Toisaalta kampaajan koulutus on melko lyhyt, eivätkä kaikki alalla suinkaan hae jatkokoulutusta tms.
Äitini kasvatti yli kuusikymppisenä lyhyestä polkasta yli puoleen selkään. Ei ikä ole este hiusten kasvulle.
Hiukset kasvaa koko ajan vaikka ikää on.
Olen 50 ja hiukset kasvaa nopeasti. Saa olla tasaamassa parin kuukauden välein.
Hä?
Mulla kasvaa hiukset ihan samaa tahtia kuin koko elämäni (eli nopeasti) ja hiukset kasvaa yli navan, leikkaan toki aina suunnilleen kohdasta, että peittää rinnat, koska muuten on liian pitkät.
Ikää 45 v
Kyllä ne pituutta kasvaa mutta eivät ole itelläni ainakaan enää yhtä paksut kuin nuorena ja näyttävät siksi rumalta omasta mielestäni. Siksi pidän pitkää polkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Luulin alle 40, että en voi saada pitkiä. Vähänpä tiesin. Olen edelleen ihmeissäni, että kukaan ei osannut kertoa tätä minulle jo 20 vuotta sitten... Toisaalta kampaajan koulutus on melko lyhyt, eivätkä kaikki alalla suinkaan hae jatkokoulutusta tms.
Siis anteeksi nyt vain, mutta mistä ihmeestä olet luullut, että yli 40-vuotiailla ei kasva hiukset?!?!?!?
Täytän 50, ja mulla on hiukset peppuun. Olen kasvattanut ne pitkiksi viimeisen viiden vuoden aikana.
Kaikille ei kasva nuorenakaan pitkät hiukset. Se on geneettinen ominaisuus, kuinka pitkäksi kasvaa. Ikä ei ole este.
Mulla ei kasva enää, olen 46. Tai siis toki kasvaa mutta pituus ei lisäänny.
Jos hiuksesi eivät ole aiemminkaan kasvaneet pitkiksi, tuskin enää kasvavatkaan.
Hius kasvaa yleensä 3-7 vuoden ajan ja sitten irtoaa. Riippuu geeneistä ja lotosta kuinka kauan kenelläkin hiukset kasvavat. Jos kuuluu niihin joiden hius tippuu kolmen vuoden kasvamisen jälkeen, hiuksista ei koskaan tule pitkät. On olemassa geenimutaatioita jotka saavat hiuksen kasvamaan jopa loputtomasti.
Mutta tästä syystä esimerkiksi polviin asti yltävät hiukset ovat harvinaiset koska hius ei yleensä kasva niin montaa vuotta että ylettyisi sinne.
Itselläni hius kasvaa alaselkään asti, sen pidemmiksi niitä ei ole mahdollista kasvattaa.
Vierailija kirjoitti:
Luulin alle 40, että en voi saada pitkiä. Vähänpä tiesin. Nyt kasvaisivat selkään asti, mutta eivät ole mulle hyvä look. Latvojen kuivuminen lakkaa, kunhan poistat tuotteistasi sulfaatit ja silikonit. Curly girl -menetelmä toimii kaikille hiuksille, vaikka ne eivät olisi hiukkaakaan edes laineikkaat. Olen edelleen ihmeissäni, että kukaan ei osannut kertoa tätä minulle jo 20 vuotta sitten... Toisaalta kampaajan koulutus on melko lyhyt, eivätkä kaikki alalla suinkaan hae jatkokoulutusta tms.
Mistä lähtien silikoni on ollut kuivattava ainesosa??
Itselläni ei kasva koskaan yli olkapäiden
Ei se ikä pituuskasvuun vaikuta
Jotkut kyllä kaljuuntuu
Riippuu henkilöstä. Yli nelikymppisenäkin ne kasvavat tietyn ajan, jonka jälkeen irtoavat.
Minullakaan ei ole koskaan kasvanut kovin pitkäksi, ja näin vanhemmiten huopaantuvat jo hartiapituudessa nämä onnettomat hiirenhännät.
Nainen voi, mies ei voi tai ainakin to-del-la vaikeaa.. pälvikalju, pakeneva hiusraja ym.
Minulla ei koskaan nuorempana hiukset kasvaneet muuta kuin enintään olkapäille. Nyt olen mummoikäinen ja minulla on hiukset puoliselkään. Paksut ne ovat aina olleet eikä ikä ole niitä ohentanut.
Voi. Mun hiukset on nyt 5cm vaon 😁 yläpuolelle. Talvella leikkautin n. 15cm pois. Pitäisi taas mennä leikkauttamaan viitisen senttiä ainakin.