En pääse kouluun vaikka haen monille eri aloille.
Onko muita? Olen nyt 30v edelleen ilman koulutusta.
Kommentit (15)
Onko sinulla peruste erityisopetukseen? Sitä kautta vuodeksi valmentavaan koulutukseen, josta saa valmiuksia hakea perustutkintoon.
Työkkärin ammatinvalintapsykologi oli sitä mieltä että minulle ei erityisopiskelu sovi kun normaalin peruskoulun kumminkin kävin vaikkakin rimaa hipoen sieltäkin pääsin.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 10:13"]
Työkkärin ammatinvalintapsykologi oli sitä mieltä että minulle ei erityisopiskelu sovi kun normaalin peruskoulun kumminkin kävin vaikkakin rimaa hipoen sieltäkin pääsin.
[/quote]
Anna sen olla sitä mieltä ihan rauhassa, itse voisit olla toistaa mieltä.
Kokeile soittaa haluamasi koulun opolle suoraan ja kysyä neuvoja.
Mikä ala kiinnostaa? Jos tuntuu, että tavoitteet venyvät, kannattaa miettiä voisiko avoimessa AMK:ssa tai YO:ssa opiskella sellaisia opintoja tai aloja, joiden suoritukset edistäisivät myöhempää tutkintoa. Helpottaa jaksamista ja mielenterveyden säilyttämistä.
-Mies 29v-
En ole käynyt lukiota,sillä en pärjännyt siellä lukihäiriöni vuoksi. En saanut apua mistään ja opettajat haukkuivat tyhmäksi. Olen hakenut eri aloille mutta en pääse mihinkään. Yrityksen puutteesta ei ole kyse.
Ammattistartin kautta hakemassa vauhtia?
Olen saanut työtä mihin ei vaadita koulutusta,mutta en vain pääse opiskelemaan.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 09:17"]
Mistä alapeukut? :(
[/quote]
Helpompi kysymys on elämän tarkoitus. Joku nyt aina möksähtää, olettaa trolliksi. miettisin ensin hommia mitä hommia osaat tehdä, ja sit laajentaisin skaalaa. onko olemassa hommia mistä et tiedä yhtään mitään? mieti joku hoitoala. mietis lähintä sairaalaa.. perushoitajia, lekureita, SH jne.. niitä toki on. mutta tiesiks, että siellä tekee myös sihteerin hommia, ihan puhdasta tekstinkäsitttelyä, siivousta, varastohommia, lähetinhommia ja monia muita jotka eivät liity hoitamiseen mitenkään :)?
näitä on monia.
-m35
Olenkin yrittänyt..en vain tiedä miksi en pääse opiskelemaan.
Työkkärin ammatinvalintapsykologi ehkä pystyisi vastaamaan kysymykseesi. Pitäisi ensin tietää sut ja sun tilanne, ennen kuin voitaisiin sanoa miksi et pääse mihinkään.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 09:33"]
Olenkin yrittänyt..en vain tiedä miksi en pääse opiskelemaan.
[/quote]
Siis mitä olet yrittänyt?
Ilmeisesti koulun päästötodistuksesi on huono. Siitähän yleensä on kysymys, kun joku ei pääse opiskelemaan: pisteet eivät yksinkertaisesti riitä. Vai tarkoitatko, että olet ollut pääsykokeissa johonkin etkä läpäissyt kokeita? Silloinkin syy on aika yksinkertainen: et vain ole ollut tarpeeksi hyvä.
Jos näistä ei ole kysymys, avaa tilannettasi vähän lisää, niin voidaan pohtia muita syitä.
Lukihäiriö ja joitakin oppimisongelmia. Ammatinvalintapsykologi tarjoaa vain hoitoalaa,mutta en pääse edes valintakokeeseen. Kukaan ei ota oppisopimuskoulutuksen kautta. Olen tällä hetkellä osa-aikainen siivooja,mutta se aiheuttaa kipuja selkään. Olen kateellinen ihmisille joilla on koulutus. Ihan mikä koulutusvaan,kun itse en ppääse opiskelemaan. Itsetunto on nollassa,kun koen olevani luuseri. Masentunut en kumminkaan ole,sillä osaan iloita monista pienistä asioista. Pelkään että lapseni häpeää minua tämän takia.