Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kylpyhuoneessa ei ole paikkaa pesukoneen poistiputkelle?

Vierailija
28.03.2015 |

Huoh, onkohan yleinenkin ratkaisu? Pesukoneen paikka on niin kaukana lattiakaivosta, ettei letku yllä sinne. Laitanko poistoputken pyttyyn vai mitenhän tälläisissä olisi tarkoitus käyttää pesukonetta?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko pohjavesialueilla tunnettu ja vaadittu pullokaivo pesuhuoneen nurkkaan mitään?  Keräisi likavedet ja sitten kun alkaa täyttyä, niin kutsuisit tyhjentäjän paikalle.

Vierailija
42/50 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vessanpytyssä. En jätä koskaan pesukonetta yksin pyörimään kun lähden kotoa joten huomaan kyllä jos se pomppais pois

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vessanpytyssä. En jätä koskaan pesukonetta yksin pyörimään kun lähden kotoa joten huomaan kyllä jos se pomppais pois

Pyörivä ja vielä pomppivakin pesukone. Villiä menoa.

Vierailija
44/50 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todellakin yleistä, että vanhoissa taloissa ei ole poistoa. Vielä 70-luvun taloissa on näin. Vessanpyttyy tai lattiakaivoon, kumpaan saat menemään. Pytty on vähän turvallisempi vaihtoehto. Nykyään edes vesiputkiremonttien yhteydessäkään ei välttämättä poistoputkia laiteta, jos taloyhtiö ei niin päätä. Jos tehdään perinteinen putkiremontti, jossa uusitaan viemärit, sitten laitetaan poistoputketkin. Omat hanat yleensä laitetaan kyllä vesiputkien uusimisen yhteydessä pesukoneelle, jos sille on tilaa, mutta ei välttämättä poistoa. 

Vierailija
45/50 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta asun 90-luvulla rakennetussa talossa, ja täällä on kyllä älyttömin ikinä näkemäni systeemi tuolle poistoletkulle. Lavuaarissa on kyllä tuo jonkun linkittämä liitin, mutta ensinnäkin se osoittaa päinvastaiseen suuntaan kuin missä pesukoneen paikka on (eli suihkuun päin), ja toiseksi pesukoneen paikalta on lavuaarille melkein kaksi metriä ja siinä on vielä wc-pönttökin välissä. Ei se letku sinne ylety vaikka liitin olisi toisin päinkin, ja jos ylettyisikin, ei pöntölle pääsisi istumaan sen ollessa tiellä. Itse olen suosiolla laittanut sen letkun sinne pönttöön, kun ei oikein muutakaan mahdollisuutta ole.

Vierailija
46/50 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut laittaa pyttyyn.

Pönttöön menee meilläkin. Täytyy vain muistaa laittaa poistoletku pöntöön.

Vierailija
47/50 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuullostaa ihan entisaikojan UPO-pesukarhulta. Koskaan ei tiennyt missä kohtaa tulee vastaan kun alkoi pesun jälkeen linkoamisen.

Vierailija
48/50 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nousee poistoletku eka pesukoneen ylätasalle ja sieltä putkiin kiinnitettynä laskee vedet lattiakaivoon. Joku sanoi, että ei suositella vesiä laskettavaksi lattiakaivoon ettei tule vesivahinkoja/kosteusvaurioita. Milläs logiikalla tulee vesivahinko, kun vedet laskee lattiakaivoon?

Vierailija
49/50 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuullostaa ihan entisaikojan UPO-pesukarhulta. Koskaan ei tiennyt missä kohtaa tulee vastaan kun alkoi pesun jälkeen linkoamisen.

Täysautomaatti. Tulee ovelle vastaan.

Vierailija
50/50 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei missään nimessä lavuaariin (altaaseen siis) jos siinä ei ole erikseen paikkaa poistoletkulle (putkissa sellainen selkeä kohta)

Pesukoneen nukka tukkii lavuaarin aika tehokkaasti, sitten teillä tulvii pahimmillaan koko kämppä..

Menee se tukkoon vaikka siinä olisi paikka poistoletkulle. Eikä se minuutissa tukkeudu vaan vesi alkaa vähitellen nousta lavuaariin mistä tietää, että on menossa tukkoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi