Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pikaisesti neuvoja tapaamisasiaan/ylipäätään tilanteeseen

Vierailija
28.03.2015 |

Olen 3-vuotiaan lapsen lähivanhempi. Erosin hyvin mustasukkaisesta ja ailahtelevasta lapsen isästä n.vuosi sitten ja vasta viime aikoina tilanne on alkanut tasoittua ja tapaamiset toimia jopa rutiinilla.

Tänään oli suunnitelmana, että isä tulee aamulla klo 9 maissa, teemme kolmestaan virpomisvitsoja huomiselle ja sitten lapsi ja isä lähtevät parin kilometrin päähän "toiseen kotiin".

Pari päivää sitten lapsen isä näki (siis vain näki, ei tavannut) uuden mieheni. Olen puhunut lapsen isän kanssa aikaisemminkin aiheesta, vastannut kysymyksiin ja rauhoitellut. Uusi mies, jota tapaan harvoin, ei vie hänen isyyttään yhtään mihinkään. Isä laittoi uudelle miehelleni "sinä et sitten tapaa lasta, ennen kuin me ollaan tavattu" -uhitteluviestejä, joihin mies vastasi neutraalin ymmärtäväisesti. Kävi myös ilmi, että isällä ei mene hyvin uuden naisensa kanssa.

Viime yönä puhelimen WhatsApp-viestisovellukseen on tullut isältä viestejä. Ensin kohteliaisuus uudesta profiilikuvastani, konsultointipyyntö naistilanteeseensa ja muutaman tunnin päästä kertoo keskustelleensa "mun uuden idiootin kanssa" ja "vetävänsä sen kanveesiin". Ja rakkaudentunnustus kaupan päälle.

Samaisesta sovelluksesta näen hänen viestitelleen vielä klo 4.

Eli mies olisi tulossa n. 4h unilla minun ja lapsen kotiin, mustasukkaisena molemmista ja tietoisena siitä, että uusi mies on tulossa myöhemmin paikalle. En tiedä, onko isä juonut viime yönä, yleensä on.

Virallisen sopimuksen mukaan tapaamisia on 2xvk, kestosta ei mainintaa. Todellisuudessa tapaa vähintään 2xiltapv sekä yksi viikonloppuvuorokausi. Tällä viikolla ovat tavanneet 2xiltapäivä, 2xkoko päivä (lapsi sairaana, minä vuorostani töissä) ja huominen sunnuntaikin on vielä jäljellä. Sunnuntaille suunniteltuna sukulointia, jossa minäkin mukana.

Mitä teen? Uskallanko antaa lapsen isälleen huomisaamuun asti? Yksi vaihtoehto on, että lapsi lähtisi vasta iltapäivällä vaikka klo 16 maissa, jolloin isä olisi edes nukkunut enemmän :(

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo iltapäivä kuulostaa paremmalta vaihtoehdolta. Eiköhän exäsi oo juonut.

Vierailija
2/8 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat lapsen isälle, jos hän on ihan ok-kunnossa tullesaan. Jos sen sijaan näyttää krpaulaiselta ja yliväsyneeltä, ehdota että hän nukkuisi ensin kunon päikkärit ja tulisi sitten uudelleen hakemaan. Kyllä moni pystyy ihan hyvin toimimaan, vaikka uni olisikin muutama tunti.

Ole onnellinen, että haluaa noin paljon olla lapsen elämässä. Moni ei halua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sain uudelta mieheltä tietää viime yön viestien sisällöstä, ihan sekopäistä uhittelua :( t. ap

Vierailija
4/8 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ennemminkin ihan suoraa uhkailua ja todella törkeitä juttuja ap

Vierailija
5/8 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ennemminkin ihan suoraa uhkailua ja todella törkeitä juttuja ap

Vierailija
6/8 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kova paikka exällesi. Mielestäni jonkin verran suoranaista paskaa voi katsoa sormien läpi.

Jos iltapäivä onnistuu niin ehdota sitä. Hienoa että isä on noin paljon mukana. Yritä arvostaa sitä.

Vierailija
7/8 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noihin uhkailuihin kannattanee heti alkuun suhtautua vakavasti, eli kertoa exälle että jos toistuu vielä kerrankin niin rikosilmoitus tehdään. Kaikki viestit kannattaa tietysti pitää tallessa ja olla itse provosoitumatta.

Vierailija
8/8 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin arvostan sitä, että isä on mukana lapsen elämässä ja olen sitä tukenut kaikin keinoin.

Pelkään kuitenkin tätä ihmistä, tiedän hänen "pimeän puolensa". Jos tästä tulee nyt joku krapulaisen ja äärimmäisen mustasukkaisen miehen tekemä perhesurma, niin siinä ei paljoa lohduta se, että muiden isiä ei kiinnosta tämänkään vertaa :(

Siirrän nyt ainakin alkuun tämän iltapäivälle.. Kiitos viesteistä!! ap