Fitfarmin KOHU-UUTISKIRJE, saitteko?
Facesta ja instasta jo poistettu, mutta sähköpostitettuja ei saa enää peruttua :D
Alla teksti, loppu jää vähän kesken
Vuosisopimus mun parhaalle kaverille
Moikka! Ajattelin, että on korkea aika esittäytyä. Ollaan kuitenkin asuttu samassa paikassa jo niin monta vuotta. Mä olen sun Sisäinen Pullukka.
Äläkä viitti esittää yllättynyttä. Kyllä sä mut tunnet. Kuinka monta kertaa me ollaan sun kanssa nostettu se konvehtirasian ylempi kerros pois, kun ollaan leikitty nougat-aarrejahtia. Ja kuinka monta kertaa oon joutunut sulle jankuttamaan, että ota nyt hyvä ihminen se suklaapatukka siitä kassan vierestä, nyt kun siihen on vielä mahdollisuus. Eikä olla kertaakaan kaduttu, vai mitä!
Meillä on kyllä tosi kivaa yhdessä. Mutta ois mulla sulle yksi pyyntökin. Sä voisit kyllä vähän relata. Torkuttaisit aamulla vähän pidempään. Niin, ja ootko koskaan pysähtynyt miettimään, mikä sua oikeesti estää pitämästä karkkipäivää joka päivä?
Oon iloinen, että voin kutsua sua ystäväksi. Sä oot nimittäin ihan huipputyyppi!
Mutta nyt mä olen vähän huolissani susta. Yleensä tähän aikaan vuodesta sä saat päähäsi tehdä “ryhtiliikkeen”. Tajuuksä miten typerältä se saa mut näyttämään?! Oon katellut sivusta sitä sun intoilua aina vähän häpeillen. Se on mun mielestä tosi noloa. Ja mitä ajanhukkaa!
Kun sekin aika me voitas käyttää pötköttelemällä sohvalla, ähmimällä nachopelti ja jätskipönttö keksitaikinalla! Eikä huurteinen kyytipoikana olis pahitteeksi, vai? Ja mieti paljon rahaa säästät jos pistät ensi vuodelta sen kuntosalikortin jäähylle.
Mun mielestä sä näytät upeelta! Mutta olis mulla yks ehdotus sulle: Voisitko ostaa kokoa isompia vaatteita? Tai laitetaan samantien kaksi. Koska sä rupeat jostain syystä aina nynnyilemään siinä vaiheessa, kun vyötärö alkaa kiristämään. Mun mielestä se on vähän loukkaavaa. Just kun ollaan päästy hyvään vauhtiin niin sä painat jarrua. Hei haloo! Se vie kaiken ilon tästä hommasta!
Sitä paitsi. Me ollaan yhdessä saavutettu kaikki nämä kilot! Ollaan ylpeitä siitä mitä ollaan saatu aikaan!
Mutta ei nää sun puutteet nyt mitään kaupan kaatajia ole. Tietenkään. Kaikki me voidaan aina vähän parantaa. Ja sanoinhan jo, miten paljon mä tykkään susta. On vaan kivempaa kun on enemmän mitä rakastaa!
No mutta. Mä nyt ajattelin ehdottaa sulle kuitenkin sellasta vuosisopimusta, että pidetään hauskaa koko seuraava vuosi. Ei huolehdita huomisesta, unohdetaan kaikki lapselliset säännöt ja annat mun kutitella sua koko vuoden! Jätetään kaikki hikoilu ja kärsiminen kokonaan pois ja mennään fiilispohjalta! Kuuntelet vaan mua, niin meillä menee loistavasti!
Ja sun ei tartte vielä sitoutua mihinkään. Mä ajattelin antaa sulle nyt joulun aikana vähän maistiaisia siitä, mitä tuleman pitää. Sitä paitsi, kohta on taas se aika vuodesta kun me vedetään sellaiset ähkyt että oksat pois!
Äläkä unohda, että tähän aikaan vuodesta glögit ja piparit päivittäin on kansalaisvelvollisuus! Yksi elämä ja liekki palaa hei!
T. Sisäinen Pullukkasi
P.s. Äläkä saa mitään hulluja ideoita laihduttamisesta, se se vasta hullujen hommaa onkin!
P.p.s. Pitäskö sun leipoa vähän joulutorttuja, niin voitais juhlistaa sitä, että on jo
Kommentit (644)
Vierailija kirjoitti:
Itse olen miettinyt, että pitäisi aloittaa painonhallintaprojekti, mutta luettuani tuon tekstin, en ko firman tuotteilla, enkä voi suositella myöskään muille. Miksi maksaisin firmalle, joka haleveksii asiakkaitaam ja suohtautuu heihin alentuvasti. Pitäkää tunkkinne!
Todennäköisesti suomalaiset on niin lampaita että moni tilaa edelleen Fitfarmista ohjelmia ja jatkaa jojoiluaan. Jos itse olisin ylipainoinen ja saisin tuollaisen mainoskirjeen vähän ennen joulua en kyllä kyseisestä firmasta tilaisi koskaan mitään, kun vielä niin selvästi luokittelevat ylipainoiset ihmiset alempaan kastiin. Laiskuus ja ylipaino ei ole sama asia, vaikka mainoskirjeestä saa sellaisen vaikutelman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen miettinyt, että pitäisi aloittaa painonhallintaprojekti, mutta luettuani tuon tekstin, en ko firman tuotteilla, enkä voi suositella myöskään muille. Miksi maksaisin firmalle, joka haleveksii asiakkaitaam ja suohtautuu heihin alentuvasti. Pitäkää tunkkinne!
Todennäköisesti suomalaiset on niin lampaita että moni tilaa edelleen Fitfarmista ohjelmia ja jatkaa jojoiluaan. Jos itse olisin ylipainoinen ja saisin tuollaisen mainoskirjeen vähän ennen joulua en kyllä kyseisestä firmasta tilaisi koskaan mitään, kun vielä niin selvästi luokittelevat ylipainoiset ihmiset alempaan kastiin. Laiskuus ja ylipaino ei ole sama asia, vaikka mainoskirjeestä saa sellaisen vaikutelman.
Laiskuus ja ylipaino ei aina ole sama asia, mutta useimmiten kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon etten lihoisi mutta en tee asian eteen mitään kirjoitti:
Itse olen juuri tuollainen ahmija. Vielä normaalipainon ylärajoissa, mutta tällä menolla en kauaa. Ja minusta tuo teksti ei ollut yhtään loukkaava vaikka osui ja upposi 100 prosenttisesti.
Joko trollaat tai et ymmärtänyt tekstiä.
Tai sitten ehkä sinä et ymmärtänyt tekstiä?
mitä kohtaa en mielestäsi ole ymmärtänyt. Siinä naurettiin, että voi kun olisi hassua jos joku olisi niin tyhmä, että söisi jouluna herkkuja eikä ostaisi kuntosalikorttia ja pian joutuu ostamaan isompia vaatteita.
Eihän siinä sanota ollenkaan että ihminen olisi tyhmä jos söisi herkkuja jouluna. Siinähän nimenomaan tämä sisäinen ilkimys yrittää saada ihmisen elämään koko seuraavan vuoden samoin kuin jouluna. Ja siitä että jos joku tätä sisäistä pullukkaa kuuntelisi, ei sanota yhtään mitään. Niin voi aivan hyvin tehdä jos haluaa. Mutta voi olla kuuntelemattakin ja toimia sitten niin kuin mainostaja ehdottaa, eli ettei vietä koko vuotta samoin kuin jouluna.
Eli mikä tuossa on sitten sitä huumoria ellei nimenomaan tuo, että joku kuuntelisi sitä sisäistä ilkimystä? Eikö se tarkoita nimenomaan sitä, että jos toimit noin kuin sisäinen pullukka sanoo, olet vitsi.
Huumoria on tuon hahmon tunnistaminen. Kuten sanottu, siitä ei sanota mitään mikä olet jos toimit kuten sisäinen pullukka sanoo. Se hahmo on humoristinen, et sinä. Sinä et ole se hahmo.
Miten sokea olet, jos et muka rivien väleistä näe, että tuosta hahmosta on tehty täysi idiootti ja luuseri.
"Mutta nyt mä olen vähän huolissani susta. Yleensä tähän aikaan vuodesta sä saat päähäsi tehdä “ryhtiliikkeen”. Tajuuksä miten typerältä se saa mut näyttämään?! Oon katellut sivusta sitä sun intoilua aina vähän häpeillen. Se on mun mielestä tosi noloa. Ja mitä ajanhukkaa!
Me ollaan yhdessä saavutettu kaikki nämä kilot! Ollaan ylpeitä siitä mitä ollaan saatu aikaan!"
Tuskin sinäkään tällaisia ajatuksia itsestäsi tunnistat, eikö niin? Vai oletko muka joskus oikeasti miettinyt, että onpas huolestuttavaa, kun olen käynyt salilla ja kiloja on liian vähän? Kyllä tuohon on vain listattu sellaisia stereotypisia kliseitä, mitä pullukoiden kuvitellaan ajattelevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutustuin Fitfarmin tyyppeihin jo firman alkuaikoina. Olin heidän kisavalmennettava ja silloin jo ihmetystä herätti, miten toinen näistä perustajista puhui ylipainoisista asiakkaistaan todella halventavasti, "mätisäkkeinä" yms. Todellinen luonteensa tuli jo siis tuolloin esiin kaiken päälleliimatun positiivisuuden ja kannustuspuheen alta.
Tämän uuden mainoskirjeen perusteella Fitfarmia ei oikeasti kiinnosta ihmisten hyvinvointi vaan ainoastaan heidän rahansa. Jotenkin härskiä kun juuri ennen joulua lähetetään tuommoinen pullukka sähköposti ja yritetään sillä saada täysi hyöty ihmisten huonosta omastatunnosta jos jouluna on tullut syötyä liikkaa. Vaikka jouluna söisikin liikaa niin sitä ei kannata alkaa korjaamaan millään copypaste-dieteeillä. Parempi vaihtoehto on vaikka ostaa uudet ulkoilukengät ja aavistuksen terveellisempää ruokaa. Pienillä muutoksilla tulee niitä pysyviä tuloksia, ei millään copypaste-dieeteillä.
Pienillä muutoksilla ei kuule kroppaa saa timmiksi ja lihaksia näkyville!
Nyt olikin puhe pysyvästä ja terveellisestä laihduttamisesta. Huippuvalmennus on sitten asia erikseen ja sitä tuskin Fitfarmilta löytyy, varsinkin jos euroopan tai maailman huipulle haluaa nousta. Suomen huonotasoiset sm-kisat eivät monen mielestä edusta mitään huippua.
Juu on toki, huipulla on omat henk koht valmentajat ym. Mutta ei FitFarm myöskään ole tarkoitettu sairaalloisen ylipainon kanssa jojoileville, vaan lähinnä niille joilla on joku korkeintaan kymppi tiristettävissä ja pääasiallisena tavoitteena lihaskunnon nostaminen ja kropan kiristely, ihan harrastusmielessä.
Fitfarm on kuitenkin tainnut tehdä isoimman osan liikevaihdostaan niillä ylipainoisille suunnatuilla copypaste-dieeteillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutustuin Fitfarmin tyyppeihin jo firman alkuaikoina. Olin heidän kisavalmennettava ja silloin jo ihmetystä herätti, miten toinen näistä perustajista puhui ylipainoisista asiakkaistaan todella halventavasti, "mätisäkkeinä" yms. Todellinen luonteensa tuli jo siis tuolloin esiin kaiken päälleliimatun positiivisuuden ja kannustuspuheen alta.
Tämän uuden mainoskirjeen perusteella Fitfarmia ei oikeasti kiinnosta ihmisten hyvinvointi vaan ainoastaan heidän rahansa. Jotenkin härskiä kun juuri ennen joulua lähetetään tuommoinen pullukka sähköposti ja yritetään sillä saada täysi hyöty ihmisten huonosta omastatunnosta jos jouluna on tullut syötyä liikkaa. Vaikka jouluna söisikin liikaa niin sitä ei kannata alkaa korjaamaan millään copypaste-dieteeillä. Parempi vaihtoehto on vaikka ostaa uudet ulkoilukengät ja aavistuksen terveellisempää ruokaa. Pienillä muutoksilla tulee niitä pysyviä tuloksia, ei millään copypaste-dieeteillä.
Nyt olikin puhe pysyvästä ja terveellisestä laihduttamisesta. Huippuvalmennus on sitten asia erikseen ja sitä tuskin Fitfarmilta löytyy, varsinkin jos euroopan tai maailman huipulle haluaa nousta. Suomen huonotasoiset sm-kisat eivät monen mielestä edusta mitään huippua.
Juu on toki, huipulla on omat henk koht valmentajat ym. Mutta ei FitFarm myöskään ole tarkoitettu sairaalloisen ylipainon kanssa jojoileville, vaan lähinnä niille joilla on joku korkeintaan kymppi tiristettävissä ja pääasiallisena tavoitteena lihaskunnon nostaminen ja kropan kiristely, ihan harrastusmielessä.
Ahahahaa! Valkopesu alkoi. Että eihän tässä edes läskeistä.puhuttu juu ja joo.
Olisko Pirjosisko äippälomalla rahanpuutteessa alkanu jeesaamaan ja tulikin humoristinen rimanalitus ja nyt löysät housuun kuin keliakikolla kun söi väärää voikkuleipää ja suolisto tulehtui....
Vierailija kirjoitti:
Sama kun lähettäisi joillekin mielenterveyskuntoutujille, että sisäinen itsarintekijä tässä moi, mitä jos tänä jouluna vedettäisiin ranteet auki, kun ei jaksa niitä pirun joululauluja, eikö se olisi kaikille paljon parempi, että et olisi siellä pilaamassa muiden joulua, et kai sä nyt enää mihinkään terapiaan ole menossa, eikö se ole jo nähty.
Aika osuva vertaus ja silmät aukaiseva! Itse ajattelin, että ei kai se Sisäinen Pullukka niin kauhean paha ollut, kyllähän meissä monessa ASUU se SP... mutta kovin oli antaumuksella, suorastaan HERKUTELLEN kuvattu.
Vierailija kirjoitti:
Onko tää joku vitsi? Fitfarmilla pikkujoulutuhnuissa keksitty hauska juttu?
Vitsihän se, ihan selkeästi. Huumorintaju näkyy vaan olevan kuolemassa sukupuuttoon.
t:pullukka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta, sittenhän kirje oli sopiva. Fitfarmille eivät ole lihavat tai sairaalloisen ylipainoiset edes tervetulleet, vain fitnesstiristelijät. Paitsi että ne teidän tulot tulee massoilta, ei muutamalta hifistelijältä, vaikka halvrksittekin oikeita ylipainoisia.
Soppi hyvin tämän firman imagoon. Muistan,kun tv:ssä oli se Jutta ja1/2 vuoden superdieetit, niin yhdessä jaksossa se piipaahentula sanoi yhdelle osallistujalle, että miten tämä on sairaan näköinen. Siis tämä nappi- pentula😜🤪😝
Fitfarmin nettisivujen slogan:
"Tavallisen ihmisen helposti lähestyttävä reitti hyvinvointiin ja parempaan elämään."
Juu, on helposti lähestyttävä, kun ylipainolle nauretaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Mutta sinä olet tyhmä. Se on fakta.
Vierailija kirjoitti:
"Tavallisen ihmisen helposti lähestyttävä reitti hyvinvointiin ja parempaan elämään."
Tai heille tavallinen ihminen = fitness- kisaaja tai sellaiseen kuntoon haluava normaalipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin. Kunpa tietäisitkin. Monta muuta asiaa voin kyllä olla, suorapuheinen, välillä vähän ilkeäkin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on varmaan heidän henkistä valmennustaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen juuri tuollainen ahmija. Vielä normaalipainon ylärajoissa, mutta tällä menolla en kauaa. Ja minusta tuo teksti ei ollut yhtään loukkaava vaikka osui ja upposi 100 prosenttisesti.
mitä kohtaa en mielestäsi ole ymmärtänyt. Siinä naurettiin, että voi kun olisi hassua jos joku olisi niin tyhmä, että söisi jouluna herkkuja eikä ostaisi kuntosalikorttia ja pian joutuu ostamaan isompia vaatteita.
Miten kyseisen tekstin edes voi ymmärtää noin?
Miten sinä sitten sen ymmärsit? Jutta itse kertoi, että tarkoitus oli tehdä humoristinen hahmo. Mitä humoristista tuossa hahmossa mielestäsi on, ellei siinä naureta nimenomaan sille, miten tyhmää on syödä.
Hahmossa humoristista on se, että moni meistä tunnistaa sisällään tuollaisen äänen joka yrittää uskotella että jatkuva herkuttelu on jotenkin tavoittelemisenarvoinen juttu. Jos sinä et tunnista, ei tässä varmasti ole sinulle huumoria etkä varmaan edes ole kohderyhmääkään. Tässä ei sanota että on tyhmää syödä. Siinä sanotaan että on tyhmää syödä tyhmästi, eli pelkkiä herkkuja joka ikinen päivä.
Nyt putosin. Oikeastiko jonkun mielestä jatkuva herkuttelu on tavoittelemisen arvoista eikä ihan vain mielihalujen toteuttamista? Tuskin kukaan niitä herkkuja haluaa ihan vain siksi, että saavuttaa sillä jotain. Tämä nimenomaan on kummallista, että "pullukoiden" päähän laitetaan tällaisia älyttömiä ajatuksia ikään kuin olisivat jotenkin jälkeenjääneitä.
Kyllä minä tunnistan myös tuon sisäisen äänen, mutta en todellakaan tuollaisena kuin tuossa se esitetään.
Lopetin joskus tupakanpolton luettuani humoristisen tekstin, joka oli kirjoitettu sillä äänellä millä puhuu se osa minusta joka haluaa tupakoida. Minussakin jokin puhui, kuin tupakointi olisi tavoittelemisen arvoista. Sen tekstin avulla aloin tunnistaa ajatuksiani, jotka eivät tehneet minulle hyvää. Samaan tyyliin puhuu se osa minusta, joka sanoo että minulle tulee jotenkin parempi olo, jos syön hirveän kasan herkkuja. Toki minä tiedän, että ei tule. Silti joskus tottelen sitä ääntä. Mutta en tottele koko aikaa vaan mieluummin välillä nauran hyväntahtoisesti sille äänelle ja tunnistan että tässä puhuu sokeri- tai nikotiiniaddiktio, jotka eivät tee minulle hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama kun lähettäisi joillekin mielenterveyskuntoutujille, että sisäinen itsarintekijä tässä moi, mitä jos tänä jouluna vedettäisiin ranteet auki, kun ei jaksa niitä pirun joululauluja, eikö se olisi kaikille paljon parempi, että et olisi siellä pilaamassa muiden joulua, et kai sä nyt enää mihinkään terapiaan ole menossa, eikö se ole jo nähty.
Aika osuva vertaus ja silmät aukaiseva! Itse ajattelin, että ei kai se Sisäinen Pullukka niin kauhean paha ollut, kyllähän meissä monessa ASUU se SP... mutta kovin oli antaumuksella, suorastaan HERKUTELLEN kuvattu.
No mutta hei, huumoriahan tuo on, eihän se ketään voi loukata. Kyllähän tuo tsemppaa varmasti monia hakeutumaan jouluna läheisten seuraan laulamaan joululauluja ja jatkamaan terapiaa seuraavanakin vuonna. Ja sehän on vain hyvä mielenterveyskuntoutujille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin. Kunpa tietäisitkin. Monta muuta asiaa voin kyllä olla, suorapuheinen, välillä vähän ilkeäkin.
Olet tyhmä. Tämä asia on kumottu jo vuosia sitten. Kommenttisi kertoo siitä että et luota faktoihin ja asiantuntijoihin vaan omiin ennakkoluuloihisi, joilla ei ole mitään faktapohjaa.= olet tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän siinä sanota ollenkaan että ihminen olisi tyhmä jos söisi herkkuja jouluna. Siinähän nimenomaan tämä sisäinen ilkimys yrittää saada ihmisen elämään koko seuraavan vuoden samoin kuin jouluna. Ja siitä että jos joku tätä sisäistä pullukkaa kuuntelisi, ei sanota yhtään mitään. Niin voi aivan hyvin tehdä jos haluaa. Mutta voi olla kuuntelemattakin ja toimia sitten niin kuin mainostaja ehdottaa, eli ettei vietä koko vuotta samoin kuin jouluna.
Eli mikä tuossa on sitten sitä huumoria ellei nimenomaan tuo, että joku kuuntelisi sitä sisäistä ilkimystä? Eikö se tarkoita nimenomaan sitä, että jos toimit noin kuin sisäinen pullukka sanoo, olet vitsi.
Huumoria on tuon hahmon tunnistaminen. Kuten sanottu, siitä ei sanota mitään mikä olet jos toimit kuten sisäinen pullukka sanoo. Se hahmo on humoristinen, et sinä. Sinä et ole se hahmo.
Miten sokea olet, jos et muka rivien väleistä näe, että tuosta hahmosta on tehty täysi idiootti ja luuseri.
"Mutta nyt mä olen vähän huolissani susta. Yleensä tähän aikaan vuodesta sä saat päähäsi tehdä “ryhtiliikkeen”. Tajuuksä miten typerältä se saa mut näyttämään?! Oon katellut sivusta sitä sun intoilua aina vähän häpeillen. Se on mun mielestä tosi noloa. Ja mitä ajanhukkaa!
Me ollaan yhdessä saavutettu kaikki nämä kilot! Ollaan ylpeitä siitä mitä ollaan saatu aikaan!"
Tuskin sinäkään tällaisia ajatuksia itsestäsi tunnistat, eikö niin? Vai oletko muka joskus oikeasti miettinyt, että onpas huolestuttavaa, kun olen käynyt salilla ja kiloja on liian vähän? Kyllä tuohon on vain listattu sellaisia stereotypisia kliseitä, mitä pullukoiden kuvitellaan ajattelevan.
Se hahmo, eli se sisäinen ääni, jonka mielestä minun kannattaa tehdä itselleni pahaksi olevia asioita, onkin idiootti ja luuseri. Minä itse taas en ole idiootti enkä luuseri, tottelin sitä ääntä tai en. Se on vain huono ja vahingollinen ajatusmalli, mutta se ei määritä minun idioottiuttani.
Nyt putosin. Oikeastiko jonkun mielestä jatkuva herkuttelu on tavoittelemisen arvoista eikä ihan vain mielihalujen toteuttamista? Tuskin kukaan niitä herkkuja haluaa ihan vain siksi, että saavuttaa sillä jotain. Tämä nimenomaan on kummallista, että "pullukoiden" päähän laitetaan tällaisia älyttömiä ajatuksia ikään kuin olisivat jotenkin jälkeenjääneitä.
Kyllä minä tunnistan myös tuon sisäisen äänen, mutta en todellakaan tuollaisena kuin tuossa se esitetään.