Lempijoulukukkasi?
Minun on hyasintti. Ihana voimakas tuoksu ja kaunis, herkkä ulkonäkö!
Kommentit (28)
Hyasintti mullakin, ennen tykkäsin amarylliksista, mutta en voi enää ostaa, kun niissä on niin paljon pikkukärpäsiä.
Äänestin jouluruusua mutta oikeasti hyasintti on ihan yhtä ihana. Jouluruusu voittaa kestävyydessä ja ulkonäöllä mutta hyasintti tuoksuu joululta.
Hyasintti, koska tuoksu tuo niin vahvan joulufiiliksen ❤️
Hyasintti. Kaunis ja tuoksusta tulee mieleen lapsuuden joulut. Valitettavasti niitä ei meille voi hankkia, kun parille perheenjäsenelle iskee migreeni siitä hajusta.
Vierailija kirjoitti:
Hyasintti mullakin, ennen tykkäsin amarylliksista, mutta en voi enää ostaa, kun niissä on niin paljon pikkukärpäsiä.
Oletko kokeillut kasvattaa sipulista itse? Kivaa, helppoa ja ei tule kärpäsiä. Ja lajikevalikoima on valtava!
Amaryllis ja erityisesti valkoisena.
🇺🇦🇮🇱
Jouluruusu on ihana, hyasintti myös mutta voi pitää sitä niin että haistan sen koko ajan.
Yksi nätti vaihtoehto on skimmia.
Hyasintista pitäisin, mutten voi ostaa kissan takia. Onko kellään tietoa onko mitään kissalle turvallista joulukukkaa?
Vierailija kirjoitti:
Jouluruusu on ihana, hyasintti myös mutta voi pitää sitä niin että haistan sen koko ajan.
Yksi nätti vaihtoehto on skimmia.
Totta, skimmia on myös kaunis ja kestää ulkona hyvänä kovissa pakkasissakin. Tykkään myös jo lähes unohdetusta kielosta... Pitäisi yrittää kasvattaa itse kun niitä ei kaupassa myydä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä niitä pikkukärpäsiä tulee? Kysyn ihan mielenkiinnosta, että onko tämä kovinkin yleistä, kun en ole koskaan törmännyt pikkukärpäsiin amarylliksissa. Vihanneksissa kyllä, mutta en kukissa koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Hyasintista pitäisin, mutten voi ostaa kissan takia. Onko kellään tietoa onko mitään kissalle turvallista joulukukkaa?
Joulukaktus.
Hyasintti ihan tuoksun takia. Amaryllis on kyllä kauniimpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi nätti vaihtoehto on skimmia.Totta, skimmia on myös kaunis ja kestää ulkona hyvänä kovissa pakkasissakin. Tykkään myös jo lähes unohdetusta kielosta... Pitäisi yrittää kasvattaa itse kun niitä ei kaupassa myydä.
Ah, joulukielot! Näitä sai joskus kukkakaupoista, mutta en ole enää vuosiin törmännyt joulukieloihin. On lempikukkani ja aivan huumaava tuoksu!
Lemppareitani on Hyasintti, mutta hajusta tulee migreeni ja joulutähti jolle olen muuten allerginen 😢
Vierailija kirjoitti:
T❤️M
Tuoksuherne ja musta jouluruusu
Aika synkkä tuo musta jouluruusu. Enpä ole moista nähnyt ennen. Piti ihan googlettaa. Myös tuo skimmia oli ihan uusi tuttavuus.
🇺🇦🇮🇱
Pieniä punaisia istustustulppaaneja pärekorissa.
Hyasintti. Ihana voimakas tuoksu ja herkkä, kaunis ulkonäkö!