Työtarjous
Jos työkkäri sanoo, että jostain paikasta saatetaan ottaa minuun yhteyttä muutaman viikon kuluessa (haastattelu) ja en vastaa tähän puheluun, mitä tapahtuu? Entä jos soittavat pari kertaa, enkä vastaa kumpanakaan kertana? Saanko karenssia vai voinko keksiä jonkun tekosyyn? En välttele töitä, en vaan halua laittaa lapsia koko kesäksi hoitoon. Haluan vasta kesän jälkeen töihin. Työkkäristä siis sanottiin, että mahdollisesti voi saada töitä, jos heillä on joku homma. Vai oletetaanko, että sitten soitan takaisin, jos joku tuntematon numero soittaa? Työkkäri ei siis ole mulle soittelemassa vaan se firma. Tässä tapauksessa kaupunki :D Enkös voisi kaupungille sano, että jos otatte minut vasta elokuussa, kun päiväkotikin toivoo, ettei lapset olisi hoidossa kesällä. Lasten päiväkoti ei ole edes auki heinäkuussa eli joutuisivat jonnekin muualle jonne keskitetty kaikki jotka joutuu olemaan kesällä hoidossa.
Kommentit (22)
Hehheh. Menet töihin tai kieltäydyt työttömyyskorvauksesta. Niinsanottu reilu meininki.
Kyllä minusta nyt vahvasti näyttää siltä että et halua töihin. Kyllähän siitä voi tulla rankkua, jos ei työllistyminen kiinnosta.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 21:51"]
Hehheh. Menet töihin tai kieltäydyt työttömyyskorvauksesta. Niinsanottu reilu meininki.
[/quote]
No siis, toinen lapsi itseasiassa ei ole edes vielä hoidossa, kun ilmoittauduin vasta työttömäksi eikä noin vaan saa. Joutuisin päiväkotiin ilmottamaan, että lapsi tarvitsisi jo nyt kesäksi hoitoa. Syksyllä saa varmasti jo hoitopaikan, siitä on jo sovittu. En vaan halua tätä pientä vielä hoitoon. Kotihoidontuella ei ole varaa elää. No pakko kai sitten nostaa sitä, jos saan karenssia. Töihin en halua kesäksi.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 21:53"]
Kyllä minusta nyt vahvasti näyttää siltä että et halua töihin. Kyllähän siitä voi tulla rankkua, jos ei työllistyminen kiinnosta.
[/quote]
:D nojoo..ehkä niin, mutten ajatellut olla työtön kauaa. En siis pode mitään huonoa omaa tuntoa tästä. Saanko siis karenssia vai en, jos en vastaa? Sanon sitten, että ei kukaan mulle ole soitellut.
Eikä työkkäristä olleet edes varmoja onko ne kiinnostuneet, toivottavasti ei.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 21:54"][quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 21:53"]
[/quote]
:D nojoo..ehkä niin, mutten ajatellut olla työtön kauaa. En siis pode mitään huonoa omaa tuntoa tästä. Saanko siis karenssia vai en, jos en vastaa? Sanon sitten, että ei kukaan mulle ole soitellut.
[/quote]
Vittu ja sulla on lapsi?! Huhhuh!
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 21:55"]
Pilaat suomen vätys
[/quote]
:) En ajatellut pilata...aion tuoda niitä verotuloja elämäni aikana enemmän kuin keskituloinen suomalainen, mutta nyt keskityn tähän pieneen.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 21:57"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 21:54"][quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 21:53"] Kyllä minusta nyt vahvasti näyttää siltä että et halua töihin. Kyllähän siitä voi tulla rankkua, jos ei työllistyminen kiinnosta. [/quote] :D nojoo..ehkä niin, mutten ajatellut olla työtön kauaa. En siis pode mitään huonoa omaa tuntoa tästä. Saanko siis karenssia vai en, jos en vastaa? Sanon sitten, että ei kukaan mulle ole soitellut. [/quote] Vittu ja sulla on lapsi?! Huhhuh!
[/quote]
no huhhuh...kaksikin löytyy. Työt kyllä kiinnostaa, mutta ei kiinnosta laittaa lasta vielä hoitoon. Haluan hoitaa vielä itse ja opettaa potalle ja syömään kunnolla itse ennen kun menee sinne hoitoon syksyllä.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 21:59"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 21:54"][quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 21:53"] Kyllä minusta nyt vahvasti näyttää siltä että et halua töihin. Kyllähän siitä voi tulla rankkua, jos ei työllistyminen kiinnosta. [/quote] :D nojoo..ehkä niin, mutten ajatellut olla työtön kauaa. En siis pode mitään huonoa omaa tuntoa tästä. Saanko siis karenssia vai en, jos en vastaa? Sanon sitten, että ei kukaan mulle ole soitellut. [/quote] Vittu ja sulla on lapsi?! Huhhuh!
[/quote]
no huhhuh...kaksikin löytyy. Työt kyllä kiinnostaa, mutta ei kiinnosta laittaa lasta vielä hoitoon. Haluan hoitaa vielä itse ja opettaa potalle ja syömään kunnolla itse ennen kun menee sinne hoitoon syksyllä.
[/quote]
Muiden rahoilla. Olet loinen ja huono esimerkki lapsillesi.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 22:01"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 21:59"]
[/quote]
[/quote]
Muiden rahoilla. Olet loinen ja huono esimerkki lapsillesi.
[/quote]
Mulla on myös se mies, joka käy töissä ja maksaa veroja enemmän kuin minä saan valtiolta rahaa.
Valkoiset eivät ole loisia. Ap:n sukulaiset ovat taistelleet sodassa ja moni niistä kaatunut. Apllä on suomalaisia lapsia joten narinat pois
Suomessa on varmaan paljon kanssasi samalla tavalla ajattelevia. Eli ovat halukkaita hoitamaan pieniä lapsiaan kotona, mutta ovat työkkärin kortistossa, jotta saavat työkkärirahaa.
Tämän mahdollistaa suurtyöttömyys.
Siis homman nimihän on se, että kunta haluaa työllistää minut, koska olen niille kuulemma kallis. Loppupeleissä olisi kalliimpaa palkata minut kesäksi, koska se tarkoittaisi 1000e/lapsi (-200 hoitomaksut) ja siihen vielä niiden ylimääräisten hoitajien palkkaus, joita ei tavallisesti tarvittaisi töissä. Kaikki kunnalta pois. Kyllä se alle 1000 työmarkkinatuki mitä saan, on kyllä paljon pienempi summa siinä. Tämän takia en koe järkeväksi laittaa lapsia kesäksi hoitoon. Vai haluaako joku hoitaja pitää kesälomansa syksyllä ja tulla hoitamaan lapsiani heinäkuussa päiväkotiin?
Kannattaisko siltä mieheltä pyytää rahaa, ettei tarvitse pelätä töihin joutumista? Eihän tässä ole syksyyn enää kuin viitisen kuukautta. Säästöjenkään käyttö ei ole ihan kiellettyä tällaisessa tilanteessa.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 22:13"]
Kannattaisko siltä mieheltä pyytää rahaa, ettei tarvitse pelätä töihin joutumista? Eihän tässä ole syksyyn enää kuin viitisen kuukautta. Säästöjenkään käyttö ei ole ihan kiellettyä tällaisessa tilanteessa.
[/quote]
Suomessa verotus on niin älyttömän kallista, ettei keskituloisella ole varaa elättää edes omaa perhettään. Itseasiassa miehelläni on varmaan vähän alle keskitulon palkka, mikä lie se keskitulo onkaan. Ei olla rikkaita. Säästöjä on vaikea tulla kun ainoa tulo on mulla 300 e kotihoidontuki (nyt 650 työmarkkintuki nettona) ja tietysti lapsilisät ja kun miehellä jää alle pari tonnia palkasta käteen, ei sillä kovin hyvin mitään säästää voi kun auto on pakollinen, ruoka maksaa älyttömästi ja vaatteitakin tarvii joskus. Kyllä otan sen 300 e enemmän työttömänä, että saisi enemmän niitä kasviksia syödä tässä taloudessa.
eiks muut eroa jotta sossu maksaa kaiken , karenssista huolimatta
Ja jos joku ei tiennyt...autovakuutus maksaa 300 euroa kolmen kuukauden välein, jos elää varman päälle ja ottaa siihen kaskon. Siihen menee ne kaikki säästöt....ja sitten pitää uusia renkaat, korjata joku pikku tai iso vika...ei helvetti suomen verotusta ja maksuja. Jos oltaisiin kaikki työttömiä, voisi sen auton jättää sinne kauppaan ja elää halvemmin. (ei aiota, en arvosta loisimista, enkä koe itse loisivani, vaan koen olevani vaan kotiäiti)
Ajankohta ei ole oikea. Kysy arkipäivisin asiaa.
"En välttele töitä, en vaan halua laittaa lapsia koko kesäksi hoitoon."
Välttelethän! :D