vauva jännittää lihaksia! help!!
Elikkä meillä pienenä kysymysmerkkinä on lapsi kohta 8 kuukautta joka erityisesti kiinteiden syöttöjen yhteydessä syöttötuolissa alkaa jännittämään keskivartalon lihaksia todella paljon. Ruoka on maistunut hyvin, maitoa saa myös vielä. Opettelee konttaamaan. Mutta tämä jännittäminen mietityttää. Siihen ei liity mitään vapinaa tai muuta, ainoastaan naaman muuttuminen punaiseksi. Sairauksia ei ole. Neuvolassa tälle on vaan hymähdelty ja levitelty käsiä. Onko muilla tällaista? Miten asia on edennyt?
Kommentit (13)
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 13:23"]Pieree, tekee kakkaa? Ainakin mun 1v kakkaa niin selkeästi että sen huomaa kaikki :D koko kroppa jännittyneenä ja naama punaisena ja joka ponnistuksen jälkeen "aaahhh". Vaikuttaa isolta mieheltä, vaikka on siro 1v tyttö...... :D
[/quote]
Ihana! :D Naurahdin ääneen (huom, yleensä en naura ääneen saatika sitten vauvapalstalla) :D Mutta joo, meidän poika 1,5v tekee samaa. Mutta jos apn lapsella ei liity kakkaamiseen niin sitten en kyllä osaa sanoa. Onko kakka kovaa?
Tosiaan joo jos kakka on kovalla, voi olla hankaluuksia sen kanssa. Tuo mainitsemani 1v on kärsinyt myös ummetuksesra, minä hölmö äkkäsin sen vasta kun ponnistukseen alkoi liittyä vaikerointia. Ostin Levolacia ja annoin sitä ohjeen mukaan ja johan pehmeni. Edelleen siis ponnistaa noin kuten kakkosviestissä kuvasin, mutta kakka on löysähköä (ts. normaalia).
T. 2
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 13:23"]Pieree, tekee kakkaa? Ainakin mun 1v kakkaa niin selkeästi että sen huomaa kaikki :D koko kroppa jännittyneenä ja naama punaisena ja joka ponnistuksen jälkeen "aaahhh". Vaikuttaa isolta mieheltä, vaikka on siro 1v tyttö...... :D
[/quote]
Ei kakkaa. Vaan jännittää lihaksia... Siinäpä se.. Ollaan vähän neuvottomia... :\
Meillä kaksi lapsista on tehnyt pienenä samaa eikä liity kakkaamiseen mitenkään. Satunnaisesti 2v tekee tuota edelleenkin, etenkin väsyneenä. En osaa sanoa mitä on, mutta terveitä normaaleja lapsia ovat ja jännittäminen on ajan myötä loppunut, kun ikää on tullut lisää.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 13:43"]Meillä kaksi lapsista on tehnyt pienenä samaa eikä liity kakkaamiseen mitenkään. Satunnaisesti 2v tekee tuota edelleenkin, etenkin väsyneenä. En osaa sanoa mitä on, mutta terveitä normaaleja lapsia ovat ja jännittäminen on ajan myötä loppunut, kun ikää on tullut lisää.
[/quote]
Huh! Luulin jo olevani ainoa jonka jälkikasvu tolleen "päkittää". No ehkä se ei sit liity mihinkään vaan se o vaan sellasta "muuten vaan"-toimintaa?
AP
Meil on ollut samaa ja oon miettinyt, liittyiskö refluksiin? On nyt saanut tosi hapanta antibioottia, joka hyvinkin voi ärsyttää mahaa, ja on nyt taas jäykistellyt just etenkin syöttötuolissa. Vauva on jotenkin tuskaisen oloinen kun tekee niin, aattelin et ehkä sillä on maha kipeä. Refluksivauvathan vetää selkää kaarelle myös.
Onko nähnyt telkkarista fitnesspäiväkirjoja?
Ehkä hän tavoittelee pyykkilautavatsaa, mutta ei osaa kertoa sitä teille. Teillä on fitnessbaby.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 14:00"]Meil on ollut samaa ja oon miettinyt, liittyiskö refluksiin? On nyt saanut tosi hapanta antibioottia, joka hyvinkin voi ärsyttää mahaa, ja on nyt taas jäykistellyt just etenkin syöttötuolissa. Vauva on jotenkin tuskaisen oloinen kun tekee niin, aattelin et ehkä sillä on maha kipeä. Refluksivauvathan vetää selkää kaarelle myös.
[/quote]
Ei oo ollu mitään oireita.. Ja se on vaan istuvassa asennossa, ei maassa jumpatessa tai muutenkaan..
Sano sille et turha vaiva, oot vast beibi etkä pääse pokailee viel pitkää aikaa.
Pieree, tekee kakkaa? Ainakin mun 1v kakkaa niin selkeästi että sen huomaa kaikki :D koko kroppa jännittyneenä ja naama punaisena ja joka ponnistuksen jälkeen "aaahhh". Vaikuttaa isolta mieheltä, vaikka on siro 1v tyttö...... :D