Säälittääkö Andreas ketään muuta?
Mies oli sairas mutta ei uskaltanut pitää sairauslomaa pätkätyöläisenä. Sitten sairautensa takia teki mitä teki.
Kommentit (48)
En osaa sääliä enkä vihata näitä ihmisiä, jotka tekevät hirveyksiä vailla täyttä ymmärrystä. Kamala teko, mutta kamala on ollut myös miehen tila. Vihaisin jos olisi tehnyt teon ihan täysissä järjissään.
Ei säälitä. Säälin niitä muita viattomia jotka kuoli.
Itsensä saa tappaa ihan vapaasti vaikka se onkin myös itsekästä. Mutta todella törkeää ja raukkamaista tappaa muita siinä samalla. Tuskin oli pikkuvauvojen vika että A:n elämä oli perseestä.
Mua säälittää koko maailma, joka tuntuu nykyään olevan ihan sekaisin. Koko ajan tapahtuu jotain.
Säälittää nimenomaan siitä syystä minkä joku muukin sanoi. 150 ihmistä nauti elämästään ja matkusti onnellisina. Perushyvinvoiva jamppa, mut täytyny olla elämä aika sekasin et tekee tommosta. Terroristit ei säälitä, koska yleensä toteuttavat jonkun muun agendaa. Harva itsenurhapommittaja tekee hirnutekoja koska on pelkästään onneton, millä on sentään se klaani taustalla kannustamassa ja tsemppaamassa.
Mä olen ihan varma, että se oli joku bipolaarinen tyyppi. Jonka ei olis pitänyt IKINÄ päästä tuollaiseen työhön. Kyllä Lufthansa on mokannut pahemman kerran, kun on antanut mielenterveysongelmista kärsineen jatkaa koulutustaan.
Ei todellakaan käy sääliksi, lähinnä varmaan olisin kuristanut omin käsin moisen ihmispaskan ennen lentoa, jos jotenkin olisin tietänyt mitä tulee tapahtumaan. Varmaan oisin saanut kavereitakin jeesaamaan.
Väärinhän hän teki, mutta tunnen silti myötätuntoa sekä häntä että niitä 150 kohtaan. Ihmistä kohtaan voi tuntea myötätuntoa ilman, että millään tavalla hyväksyy hänen tekoaan. Ei Andreas ollut paha, niin kuin en usko kenenkään ihmisen olevan. Vihaaminen on toki helppoa, mutta tällaisena sinisilmäinen ihmisyyteen uskovana nuorena en aio tuomita Andreasta hirveäksi ihmiseksi, vaikka hän teki hirveän teon. Kyllä, tunnen sääliä.
IL:n sivuilla kirjoitettiin kostomentaliteetista: "Massamurhien käsikirjoitukseen tuntuu kuuluvan, että on tapahtunut jokin suunnitelman laukaiseva tekijä. Suomalaisten miesten kohdalla parisuhteen päättyminen on yksi suurimmista laukaisevista tekijöistä itsemurhien suhteen. He eivät elä sen kummallisempaa elämää kuin muutkaan, mutta vastoinkäymisiin reagointi on poikkeavaa. Luojan kiitos, valtaosa ei reagoi tuolla tavalla."
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 19:52"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 18:34"][quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 18:32"]Pitäisikö tietää kuka on Andreas? [/quote] Pitäisi [/quote] sukunimi olisi myös hyvä laittaa nimen perään niin hoksaisi nopeammin
[/quote]
Kannattaisi vilkaista uutisia edes kerran päivässä.
Odotetaan nyt ensin ruumiinavausta ja tuomitaan vasta sitten, kun saadaan varmuus siitä ettei kyseessä ollut esim. sairauskohtaus.
Säälittää. Sairastua kun voi kuka vaan.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 18:28"]Ei mua säälitä masentuneen hirmuteot sen enempää kuin psykopaatin tai narsistinkaan hirmuteot... En ymmärrä miksi jälkimmäisiä saa halveksia, mutta ensimmäistä pitäisi sääliä!
[/quote]
Just tuollaisten asenteiden ja rinnastusten takia henkisiä sairauksia häpeillään ja vähätellään, vaikka ne ovat täysin verrattavissa fyysisiin esimerkiksi juuri siinä mielessä, että kuka tahansa voi sairastua niihin. Ja tällaiset hirmuteot ovat sitten seurausta siitä, kun ei kehdata hankkia apua ajoissa.
Yleensä olen taipuvainen säälimään tämän tapaisten kauheuksien tekijöitä, mutta jostain syystä Andreas ei aiheuta minussa laisinkaan moisia tuntemuksia. Päinvastoin.
Kuka Andreas? No on se sääli jos joutui menemään duuniin. Toivottavasti saa seuraavalla kerralla sairaslomaa kun on tarvis.
Ei tippaakaan. Tunnen vain vihaa.
Ei todellakaan. Oisi ollut mies ja hypännyt vaikka jokeen.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 18:05"]Kuka Andreas? No on se sääli jos joutui menemään duuniin. Toivottavasti saa seuraavalla kerralla sairaslomaa kun on tarvis.
[/quote]
Ei ole enää minkäänlaisia lomia tai elämää tiedossa.
Säälittää. Ja hänen perheensä etenkin.
No ei. Kauhean tempun teki. Ajatteliko yhtään niitä, jotka vei mukaansa. Mun mielestä tästä lähtien kapteenin ja perämiehen pitää tulla ohjaamosta matkustamoon näyttämään naamansa matkustajille ja tervehtiä jokaista ja katsella ihmisiä. Tuolle murhaajalle oli helppoa toteuttaa temppunsa, koska ei ollut nähnyt matkustajia. He olivat tyypille vain joukko kasvottomia numeroita.
Olisiko tehnyt tempun, jos olisi esimerkiksi nähnyt ne 15- vuotiaat lapset ja ne vauvat?
Mua vähän säälittää kyllä. Mistä sen tietää kuinka sekaisin on ollut, jos vaikka psykoosissa? Niin surullinen tapaus, ei kai se viha tässä ketään auta enää.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 18:34"][quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 18:32"]Pitäisikö tietää kuka on Andreas?
[/quote]
Pitäisi
[/quote]
sukunimi olisi myös hyvä laittaa nimen perään niin hoksaisi nopeammin