Kuinka paljon teidän alakouluikäiset lapset saavat karkkipäivänä karkkia?
Kommentit (40)
Omia lapsia ei vielä ole, mutta pieninä saimme jonkun pari euroa joilla sitten itse ostettiin kaupasta mitä haluttiin.
Meillä on oikeastaan kadonnut karkkipäivä sen jälkeen, kun yksi lapsista sairastui diabetekseen. Yleensä tulee annettua vain se 1-2 karkkia silloin tällöin vaikka ruuan jälkeen. Jos erikseen ostetaan lauantaikarkit, määrä voi olla vaikka 15kpl hedelmäkarkkeja. Tai vaikka tikkari. Tai pieni karkkirasia.
Kerran viikossa saavat limua, sen ostan light-versiona.
nuorimmat 8v ja 9v
1 kg karkkia, 300 g sipsejä, 100 g suolapähkinöitä, 3 pitsaa ja 5 l energiajuomaa.
Yleensä saa valita jonkun pienen esim.suklaamunan,lakun,tikkarin tms jos on normiarki.Juhlapyhinä sit jos vaikka leivotaan tulee enempi.
1 lauantai pussi lounaan jälkeen lauantaisin, jos huone on siivottu perjantaina.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 14:57"]1 lauantai pussi lounaan jälkeen lauantaisin, jos huone on siivottu perjantaina.
[/quote] Ja perjantaisin siivouksen jälkeen päivällisellä on limua juomana n 2dl
kymmenkunta karkkia aamupalan ja päivällisen jälkeen, lauantaina ja sunnuntaina. Nyt viikonlopuksi valitsi 3 pienehköä suklaamunaa ja prinsessayllätykset. Usein sanon, että ottaa kaapista itse....ottaa vähemmän kuin mitä minä antaisin :)
päivittäin saa mehua ja "kahvikeksin", usein osuessaan oikeaan aikaan keittiöön saa palan suklaata tai pari salmiakkia. Viikottain on joku vanukas iltapalalla.
alipainoinen ekaluokkalainen
Lauantaisin irtokarkkipussi n 300 g ja pieni sipsipussi. Limuja meillä ei juoda.
Yleensä käydään pikkusiskon kaa ostamassa n 200-300-grammaset irtsaripussit ja puolen litran limsat molemmille :)
T. 12v tyttö
Olen 12-vuotias ja ostan itse omat viikonloppuherkkuni. Siis en tiedä puhuttiinko nuoremmista lapsista koska tän ikäiselle joku tikkari, lakunpätkä tai suklaamuna on aika vähän..
Mulla on joku pringlespurkki yleensä :)
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 14:48"]
Meillä on oikeastaan kadonnut karkkipäivä sen jälkeen, kun yksi lapsista sairastui diabetekseen. Yleensä tulee annettua vain se 1-2 karkkia silloin tällöin vaikka ruuan jälkeen. Jos erikseen ostetaan lauantaikarkit, määrä voi olla vaikka 15kpl hedelmäkarkkeja. Tai vaikka tikkari. Tai pieni karkkirasia.
nuorimmat 8v ja 9v
[/quote]
Se light-versio on pahempaa myrkkyä kun se normi.
Muahahhahahaa, Suomessa makeisten kulutus on sitä luokkaa, että tähän ei ole tainnut kukaan sellainen vastata, jonka perheessä oikeasti syödään karkkia vähän enemmän kuin 10 kappaletta kerran viikossa. Hohhoijaa mitä moralisointi paskaa nuo alapeukutuksetkin. Kyllä sitä ollaan niin hyviä ihmisiä, kun ei syötetä lapsille SOKERIA JA SUOLAA JA LISÄAINEITA!
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 15:16"]
Muahahhahahaa, Suomessa makeisten kulutus on sitä luokkaa, että tähän ei ole tainnut kukaan sellainen vastata, jonka perheessä oikeasti syödään karkkia vähän enemmän kuin 10 kappaletta kerran viikossa. Hohhoijaa mitä moralisointi paskaa nuo alapeukutuksetkin. Kyllä sitä ollaan niin hyviä ihmisiä, kun ei syötetä lapsille SOKERIA JA SUOLAA JA LISÄAINEITA!
[/quote]
Ensinnäkin kyse oli alakouluikäisistä, ei teineistä.
Toisekseen onhan tuolla noita 300g pussi viikottain vastauksia.... alakouluikäinen painaa noin 30kg joten vastaa samaa kuin aikuiselle 800g.
200 g karkkia/lapsi ja muovikipollinen sipsiä ja 2,5 dl limua. nuo määrät siis joka lapsrlle kerran viikossa. iät 3,5,7,9.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 15:19"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 15:16"]
[/quote]
Ensinnäkin kyse oli alakouluikäisistä, ei teineistä.
Toisekseen onhan tuolla noita 300g pussi viikottain vastauksia.... alakouluikäinen painaa noin 30kg joten vastaa samaa kuin aikuiselle 800g.
[/quote]
Onko alakouluikäisen standardipaino 30 kg. Enpä usko :-D
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 15:15"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 14:48"]
nuorimmat 8v ja 9v
[/quote]
Se light-versio on pahempaa myrkkyä kun se normi.
[/quote]
OK, ymmärrän mielipiteesi. Meillä lapset kuitenkin saavat sokeritonta versiota sen verran mitä nyt juovat. Sokerilimut nostavat niin kauheasti verensokeria ja sitä on vähän vaikeata hallita ainakin tämän muksun kohdalla insuliineilla. Itse asiassa juovatkin ihan mielellllään vissyjä, aina parempi niin. Vissy on hyvä saunajuoma.
Ei karkkipäivää meilläkään. Ihan siksi, että mielestämme lapsen ei tarvitse saada karkkia viikoittain. Nimenomaan karkkia, irtsareita, megamättöjä ym, noita meillä on tarjolla vain synttäreillä.
Jotain pientä voivat saada kerran viikossa kauppareissulla ja sipsiä lauantaina.
Eivät ole kaivanneet enempää.