Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohdunrungon syöpä

Vierailija
17.12.2021 |

Haluaisin keskustelua aiheesta. Jotain muutosta ja limakalvon paksuuntumaa näkyi ultrassa ja menossa imunäytteen ottoon. Ensimmäinen gyne näki paksun limakalvon (20mm), ehkä polyyppeja ja laittoi lähetteen naistenpolille. Siellä ultrattiin ja näkyi myooma, yksi polyyppi ja jotain epätasaista, joka ei ollut kuitenkaan useita pieniä polyyppeja.
Nyt sitten odotellaan imunäytettä ja sen jälkeen tuloksia ties kuinka kauan.
Olen 45-vuotias niin googletuksella en isoimmassa riskissä, mutta mahdollistahan se on että olisikin pahanlaatuista.

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, inhottavaa odotella tuloksia. Mutta jos uutiset ovat ikäviä, niin tiedoksesi, että kohdunrungon syöpä on hoidettavissa. Olen sen sairastanut, kohtu poistettu ja hoidot käyty läpi melkein kymmenen vuotta sitten. Siitä selviää!

Vierailija
2/91 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia kellään kohdun limakalvon paksuuntumisesta, muutoksista tai imunäytteen tuloksista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitillä oli, hän kuoli siihen 3kk.

Siskollakin oli, hän elää toistaiseksi.

Helpottiko?

Vierailija
4/91 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, inhottavaa odotella tuloksia. Mutta jos uutiset ovat ikäviä, niin tiedoksesi, että kohdunrungon syöpä on hoidettavissa. Olen sen sairastanut, kohtu poistettu ja hoidot käyty läpi melkein kymmenen vuotta sitten. Siitä selviää!

Kiitos kommentistasi. Minkä ikäinen olit kun sairastuit? Miten löytyi? Miten oirehti?

Vierailija
5/91 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommentistasi. Minkä ikäinen olit kun sairastuit? Miten löytyi? Miten oirehti?

Olin 55. Löytyi, kun menin gynelle yllättäen alkaneen vuodon takia (kuukautiset olivat olleet jo vuosia poissa).

Imunäytteen jälkeen sain tulokset viikon kuluttua ja siitä kolmen viikon kuluttua olin jo leikkauksessa. Leikkaus oli helppo ja kivuton, ja paraneminen sujui hyvin.

Muista, että sinulla on vasta epäily. Sitä paitsi hyvin suurella todennäköisyydellä turha epäily, mutta tärkeää se on tutkia.

Vierailija
6/91 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija9 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin 55. Löytyi, kun menin gynelle yllättäen alkaneen vuodon takia (kuukautiset olivat olleet jo vuosia poissa).

Imunäytteen jälkeen sain tulokset viikon kuluttua ja siitä kolmen viikon kuluttua olin jo leikkauksessa. Leikkaus oli helppo ja kivuton, ja paraneminen sujui hyvin.

Muista, että sinulla on vasta epäily. Sitä paitsi hyvin suurella todennäköisyydellä turha epäily, mutta tärkeää se on tutkia.

Kiitos sanoistasi. Poistettiinko muutakin kuin kohtu?

Vierailija
7/91 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munasarjat (joihin syöpä oli ehtinyt levitä) sekä vatsan alueen imusolmukkeita.

Mutta kuten sanottu, leikkaus ja hoidot menivät hyvin (toki olin sytostaateista aika kipeä), ja elossa ja oireettomana ollaan.

Ja muista, että pelkkä limakalvon paksuuntuminen ja "joku epätasaisuus" eivät vielä merkitse mitään. Suuremmalla todennäköisyydellä syöpää ei ole kuin on.

Vierailija
8/91 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat lukea rohkaisevaa ja lohduttavaa tietoa, suosittelen Anita Moorjanin facebookiin tutustumista. Hän on parantunut pahasta syövästä, jota lääkärit sanoivat parantumattomaksi.

Vierailija
9/91 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopilla löytyi kohdunrungosta pieni pahanlaatuinen kasvain 66-vuotiaana. Siinäpä se lähti kohdunpoiston yhteydessä, ei tarvinnut mitään hoitojakaan. Siitä on jo 6 vuotta aikaa, ja anoppi elää porskuttaa.

Vierailija
10/91 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä se on. Osta ruumisarkku ja hautapaikka. Pääset haudanlepoon. Hyvästele läheiset ihmiset ja valmistele itsesi kuolemaan. Osanotto.

Vierailija
11/91 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa kuulla että homma meni noin hyvin. Ilmeisesti tämä on enemmänkin vaihdevuosien jälkeinen sairaus, mutta mahdollista on nuoremmillekin. Mietityttää vain, kun ei ole ollut oireita eikä kipuja runsaiden kuukautisten lisäksi. Yhtä runsaat ovat olleet aina ja kaksi lastakin pyöräytetty tuossa +35-vuotiaana ongelmitta. Olisiko syövässä aina muitakin oireita? Täysin sattumalta menin muun asian takia gynelle, joka laittoi sitten eteenpäin.

Vierailija
12/91 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverini kuoli vuonna 2012 naisten alapääsyöpään. Kuollessaan oli 36 vuotias. Kävi usein lääkärissä valittamassa alapäätä ja lääkärit määräsivät rasvaa sinne. Löydös olikin sitten aivan muuta kun alettiin kunnolla tutkia. Terveyskeskuksessa näin toimittiin. Ehti sairastaa muutaman kuukauden ennen kuolemaa.

Vierailija
13/91 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osanotto kirjoitti:

Syöpä se on. Osta ruumisarkku ja hautapaikka. Pääset haudanlepoon. Hyvästele läheiset ihmiset ja valmistele itsesi kuolemaan. Osanotto.

Ihan tykkään mustasta huumoristasi mutta läheltä on lähtenyt saman ikäinen tuttu ihan suorilta jaloilta saattohoitoon ja arkkuun pari viikkoa syövän löytymisestä. Lisäksi lähipiirissä 3 syövän veteraani, joka ollut jo saattohoitoon menossa ja nyt puhtaana porskuttaa jo 90 v kohti.

Vierailija
14/91 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava meni siihen kirjoitti:

Työkaverini kuoli vuonna 2012 naisten alapääsyöpään. Kuollessaan oli 36 vuotias. Kävi usein lääkärissä valittamassa alapäätä ja lääkärit määräsivät rasvaa sinne. Löydös olikin sitten aivan muuta kun alettiin kunnolla tutkia. Terveyskeskuksessa näin toimittiin. Ehti sairastaa muutaman kuukauden ennen kuolemaa.

Älä viitsi trollailla. Taitaa olla lapsi asialla kielestä päätellen. 

Vierailija
15/91 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, ikävä kuulla ettei tutkittu ajoissa. Alapääsyöpiä on olemassa useampaakin lajia. Voi olla että ollut kohdunkaulan syöpä tai munasarjasyöpä.

Vierailija
16/91 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toosa poistettiin kirjaimellisesti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija9 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos sanoistasi. Poistettiinko muutakin kuin kohtu?

Poistettiin koko toosa.

Joutaisi lähteä kyllä...

Vierailija
17/91 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta:O tulee ihan mieleen tämä Netta Brandt joka myöskin kuoli kohdunkaulan syöpään hoitovirheen vuoksi. Oli kai 36-vuotias.

Vierailija
18/91 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oireettomuutesi viittaisi kyllä siihen, että kyseessä ei ole syöpä. Tai jos onkin, vasta sen esiaste. Helppohoitoinen. Yritä rauhoittaa mielesi (tiedän, että se on vaikeaa).

t. Se 55-vuotiaana leikattu

Vierailija
19/91 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitillä oli, hän kuoli siihen 3kk.

Siskollakin oli, hän elää toistaiseksi.

Helpottiko?

Osanottoni. Ei helpottanut. Voiko kyseessä olla geenivirhe?

Vierailija
20/91 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta:O tulee ihan mieleen tämä Netta Brandt joka myöskin kuoli kohdunkaulan syöpään hoitovirheen vuoksi. Oli kai 36-vuotias.

Netan tapaus ikävä. Todella ikävää kun tuollain meni.