Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas pelottaa mennä nukkumaan.

Vierailija
27.03.2015 |

En jaksaisi näitä unihalvauksia ja valveunia taas.
En ole kärsinyt näistä pitkään aikaan, kai raskaus ja huonosti nukutu yöt nyt on aiheuttanut sen että ovat tulleet takaisin....
Joskus uni jatkuu vaikka luulen että olen jo herännyt, ja makuuhuoneeseen ilmestyy jotain pahaa. Kun siitä vihdoinkin herää, ei voi olla hetkee varma onko oikeasti hereillä vai hyökkääkö kohta joku/jotain kohta taas jostain...
Välillä en huomaa että olenkin nukahtanut, ja teen jotain suht normaalia, käyn esim. vessassa ja matkalla vessaan tapahtuu jotain, ja sitten herään sängystä.
Tai herään, mutten herää kunnolla ja näen omiani...
Voi olla jotain täysin viatonta, kuten että herään ja huomaan että esikoinen on tullut nukkumaan meidän sänkyyn ja on pissannut ohi vaipan (helppo tietää että on nähnyt unta ensin kun pyjama ja muut onkin kuivat kun mies herää ja miettii mitä oikein touhuan kun yritän herättää poikaa koska pitäisi mennä vaihtamaan pyjamaa....) tai sitten jotain vähemmän mukavaa eli herään ja äen että esikoinn seisoo sängyn vieressä, mutta ei vastaa mitään kun puhun hänelle, ja sitten huomaan että esikoinen nukkuukin vierelläni ja se on joku/jotain muu(ta) sängyn vieressä....

Nykyään yöt ei ole kovin mukavia =(

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vainiin.

Vierailija
2/14 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sympatiat ainakin täältä! En oikein keksi mitään lohduttavaa sanottavaa, kun mullakin on ollut järkyttäviä unihalvauksia. Voin vaikka nähdä noidan dvd-kotelossa ja tämä noita muuttaa vaan muotoaan siinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mä muistan kun itsellä oli noita tiuhaan. Perhana kun ahdisti mennä nukkumaan, ja joskus aamuyöstä rättiväsyneenä oli aivan pakko nousta kokonaan ylös ettei aina nukahtaisi uudestaan ja sama vaan jatkuisi.
Sun pitää yrittää jotenkin karsia stressiä, ja mitä niitä riskejä olikaan.

Vierailija
4/14 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on muutenkin aika vilkasta öisin, mieheni kävelee ja puhuu välillä paljon unissaa. Esikoinen kärsi n. puolen vuoden ajan alkaen puolentoista vuoden iässä kauhukohtauksista öisin, nyt täyttää kohta 4v. ja saattaa öisin mutista jotain, välillä huutaa jotain irtonaisia lauseita.
Toinen lapsi, 2v, heräilee myös öisin ja on jotenkin muissa maailmoissa.Itse kävelin aikoinani myös paljon unissani, ja puhuinkin ja seurustelumme alkuaikoina oli aika mielenkiintoista kun vuorotellen kävelimme ja puhuimme unissamme, ja vain toinen tiesi mitä yöllä oli tapahtunut =D
Mutta kai menen tästä sänkyyn, nyt on taas ollut muutama rauhallinen yö, toivottavasti jatkuu näin tas =)

Vierailija
5/14 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistattek te muut hyvin näitä tapauksia sitten herättyänne?
Minulla kummittelee mielessäni vieläkin kymmenen vuoden takaisia "vierailijoita"...
Kerrankin olin ihan varma että olin kussut alleni kauhusta, mutta olinkin "vain" hikoillut päästä varpaisiin ja sydän hakkasi, kuin olisin maratonin juossut...
Todellakin toivon ettei ikinä enää menee niin pahaksi!

Vierailija
6/14 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö jotain lääkkeitä? itelleni tuli tollasia kun olin nukahtamislääkkeen alaisena. ei kannata kyllä käyttää mitään aivokemiaa sotkevia juttuja, oon huomannu :/ kestää normalisoitua kauan ja tuskasesti

Vierailija
7/14 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 00:33"]Käytätkö jotain lääkkeitä? itelleni tuli tollasia kun olin nukahtamislääkkeen alaisena. ei kannata kyllä käyttää mitään aivokemiaa sotkevia juttuja, oon huomannu :/ kestää normalisoitua kauan ja tuskasesti
[/quote]
Mulla oli jännästi juuri aina kun kokeilin mielialalääkkeitä, lääkäri määräsi sitten psykoosilääkkeitä kun valitin unihalvauksista. Heitin molemmat pois niin siihen loppui.
4

Vierailija
8/14 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ollut hieman vastaavia joskaan ei noin pahoja. En tiedä iksi mutta minulla näyttää ainakin VÄSYMYS vaikuttavan paljon eli jos olen yliväsynyt niin vaikeuksia tulee, samoin SELÄLLÄÄN NUKKUMINEN tuo ongelmia koska silloin en herää niin helposti (kuin kyljellä nukkuessa)vaan voi tulla noita kauhutiloja. Olen myös huomannut että Panacod ja Panadol isohkoina määrinä ja pitkiä aikoja ei sovi minulle koska se tekee minut "pöpperöiseksi" ja niin väsyneeksi että "pelkään nukkua". Minusta on aina ollut hankala nukahtaa yliväsyneenä koska silloin tulee pelkotiloja.

Vierailija
9/14 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 00:44"]

Itsellä ollut hieman vastaavia joskaan ei noin pahoja. En tiedä iksi mutta minulla näyttää ainakin VÄSYMYS vaikuttavan paljon eli jos olen yliväsynyt niin vaikeuksia tulee, samoin SELÄLLÄÄN NUKKUMINEN tuo ongelmia koska silloin en herää niin helposti (kuin kyljellä nukkuessa)vaan voi tulla noita kauhutiloja. Olen myös huomannut että Panacod ja Panadol isohkoina määrinä ja pitkiä aikoja ei sovi minulle koska se tekee minut "pöpperöiseksi" ja niin väsyneeksi että "pelkään nukkua". Minusta on aina ollut hankala nukahtaa yliväsyneenä koska silloin tulee pelkotiloja.

[/quote]
Hmm, toi Panadol on jännä... olen nyt sönyt aika pitkään joka ilta 1g Panadolia liitoskipujen takia, ilman sitä herään joka liikahdukseen kun sattu, Panadolin avulla pärjään yöt jotenkuten...
Mitän muuta lääkkeitä en käytä.
Onneksi oli nyt kuitenkin rauhallinen yö, ian vain perusvilkkaita unia =)

Vierailija
10/14 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä selkouni (tosin kertomasi mukaan et vielä tiedosta varmuudella)?

Opetelkaa hallitsemaan niitä ja nauttikaa.

Itse olen yrittänyt päästä/saada selkounia, tuloksetta.

Lisää selkounien kiehtovasta maailmasta: http://www.hoyhensaaret.info/index.php?sivu=selkounet

Vierailija
11/14 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasomniaa, googleta vaikka duodecimin artikkeli.

Vierailija
12/14 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 10:18"]

Ne on henkiä

[/quote] No näistä kokemuksista nyt kaikki henkiolto- ja demonitarinat ovat saaneet alkunsa.

Vierailija
13/14 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 08:57"]Onko kyseessä selkouni (tosin kertomasi mukaan et vielä tiedosta varmuudella)?

Opetelkaa hallitsemaan niitä ja nauttikaa.

Itse olen yrittänyt päästä/saada selkounia, tuloksetta.

Lisää selkounien kiehtovasta maailmasta: http://www.hoyhensaaret.info/index.php?sivu=selkounet
[/quote]

Mä näen selkounia, jos satun nukahtamaan päiväunille. Aika hauskoja uni. Joskus siitä herääminen on ollut vaikeaa ja on jäänyt toisto päälle. Ja yleensä siinä vaiheessa tuleekin niitä kammotuksia.

Vierailija
14/14 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on henkiä