Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eläinten tehotuotantoa vastustavat kadvissyöjät: syövätkö lemmikkinne lihaa?

Vierailija
27.03.2015 |

Kuulisin mielelläni kokemuksia. Eikö esim. jotkut koirat syö valtavia määriä lihaa? Entä kissat, niiden elimistö ei kestä kasvisruokavaliota.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on munkin mielestä omituista. Mun hyvä ystävä on vegaani, mutta sillä on kaksi kissaa. Kyllä se niille lihaa syöttää (onneksi). Itselläni on mys kissa, mutta minä olenkin sekasyöjä.

Vierailija
2/11 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä syystä mulla ei oo koiraa eikä kissaa.

Vauvallekaan en anna muuta kuin omaa tissimaitoa ja kasviksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista lemmikkiä, mutta jos tulevaisuudessa koiran hankin, niin yritän rakentaa sille eettisen ruokavalion. Eli riistaa ja kaikkea muuta sekalaista, koirathan voivat syödä kasviperäistäkin ravintoa. Ehkä kalastaisin sille kaloja järvestä, hitto en tiedä :D

Kissaa en edes hankkisi, en ymmärrä niitä.

Vierailija
4/11 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kasvissyöjä. omat kissani syövät nappuloita, joiden lihapitoisuus on 96 %. liha kyseisessä merkissä ei kuitenkaan ole tehotuotettua. mielestäni tilanne on vähän eri eläinten ja ihmisten välillä, sillä me emme varsinaisesti tarvitse lihaa ja voimme tehdä eettisemmän valinnan. monet eläinoikeusajattelijathan eivät tue lemmikkien pitoa.

Vierailija
5/11 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kaikki lemmikit ole eettisesti ajateltuna väärin? Sikäli kun niitäkin on jalostettu tiettyyn tarkoitukseen (rotukoidat vs lihakarja), eikä niitä voi millään pitää "luonnollisessa elinympäristössä".

Vierailija
6/11 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kasvissyöjä mutta kissani syö lihaa. Monta vuotta elin ilman kissaa, mutta itsekkyys voitti. Kun olin täysi-ikäisyyteen saakka elänyt eläinten kanssa, niin koti ei tuntunut ikinä kodilta ilman lemmikkiä. Tiedän että kissan pito on epäekologista, mutta en ole koskaan täydellinen väittänyt olevani. Teen omassa elämässäni paljon ekologisia valintoja, mutta kissastani en luovu.

Vierailija
7/11 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 00:14"]Eikö kaikki lemmikit ole eettisesti ajateltuna väärin? Sikäli kun niitäkin on jalostettu tiettyyn tarkoitukseen (rotukoidat vs lihakarja), eikä niitä voi millään pitää "luonnollisessa elinympäristössä".
[/quote]

Tää on just sitä mitä oon aina yrittänyt selittää. En malta odottaa tulevia mutkun mutkun viestejä

Vierailija
8/11 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 00:18"][quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 00:14"]Eikö kaikki lemmikit ole eettisesti ajateltuna väärin? Sikäli kun niitäkin on jalostettu tiettyyn tarkoitukseen (rotukoidat vs lihakarja), eikä niitä voi millään pitää "luonnollisessa elinympäristössä".
[/quote]

Tää on just sitä mitä oon aina yrittänyt selittää. En malta odottaa tulevia mutkun mutkun viestejä
[/quote]

Se onkin kyse siitä tyylistä miten tuot mielipiteesi ilmi..

Vierailija
9/11 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kasvissyöjä. Omistan kaksi koiraa jotka olen adoptoinut. Suomesta molemmat peräisin. Koirat syövät lihaakin tottakai, ostan mahdollisimman eettisesti tuotettua. Itse pidän vääränä sitä, että eläimiä pennutetaan koko ajan vaan lisää ja lisää vaikka kissoja ja koiria (toki muitakin eläimiä) on jo ihan tarpeeksi jotka etsivät uusia koteja. Ja juuri adoptio on ainoa tapa, jolla haluan itselleni hankkia lemmikin.  Monesti jotkut kysyy että miten voin syöttää koirille lihaa kun en itse syö. Ihminen saa itse valita syökö lihaa vai ei ja me pystymme myös elämään normielämää ilman lihaa. Koira ei sitä itse voi valita ja liha kuuluu koiran ruokavalioon.

Vierailija
10/11 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 00:09"]olen kasvissyöjä. omat kissani syövät nappuloita, joiden lihapitoisuus on 96 %. liha kyseisessä merkissä ei kuitenkaan ole tehotuotettua. mielestäni tilanne on vähän eri eläinten ja ihmisten välillä, sillä me emme varsinaisesti tarvitse lihaa ja voimme tehdä eettisemmän valinnan. monet eläinoikeusajattelijathan eivät tue lemmikkien pitoa.
[/quote]

Kiitos, hyviä pointteja. Mukava kuulla, että kissalle löytyy tuollaista ruokaa. - Ap

Vierailija
11/11 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 00:14"]

Eikö kaikki lemmikit ole eettisesti ajateltuna väärin? Sikäli kun niitäkin on jalostettu tiettyyn tarkoitukseen (rotukoidat vs lihakarja), eikä niitä voi millään pitää "luonnollisessa elinympäristössä".

[/quote]

Lemmikeillehän se luonnollinen ympäristö on ihmisen asumus ja ihmisen kanssa eläminen, ei lemmikit ole enää villieläimiä jotka pärjäisivät luonnossa. Ehkä jonkun mielestä väärin että lemmikkejä on aikoinaan jalostettu tällaisiksi, mutta nyt ne vaan ovat jo olemassa joten en pidä vääränä että ne elävät ihmisten kanssa (kunhan niistä huolehditaan hyvin). Toki on ihmisiä, joiden mielestä ei saisi enää antaa lemmikkien lisääntyä, vaan niiden pitäisi antaa kuolla sukupuuttoon. Siinä en vaan näe järkeä, ainoastaan sairaat rodut voitaisiin laittaa lisääntymiskieltolistalle, mutta muuten en näe eettistä ongelmaa lemmikkien pitämisessä.