Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ristiäisvaatteet äidille, millaiset kannattaa hankkia?

15.09.2006 |

Ihan galluppina kyselen: milaiset ristiäisvaatteet äidin kannattais hankkia lokakuun puolivälissä oleviin ristiäisiin? Itsellä ei ole hajuakaan, mitä laittaisin. Vinkkejä kaivataan!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristiäisiinhän käy kaikki siistit juhlavaatteet, eikä tarte tosiaan olla mitään iltapukuja vaan ihan joku hame/paita -yhdistelmä esimerkiksi. Mutta sellainen vinkki, että ei kannata mitään mekkoa laittaa, jos imetät, vaan sellaset vaatteet missä imetys sujuu helposti. Eli hame/ housut ja joku irrallinen yläosa on helpoimmat.

Toisekseen ristiäiset on siinä vaiheessa, että usealla paino on laskussa imetyksen vuoksi, siksi ei välttämättä kannata ostaa kovin kalliita uusia juhlavaatteita, sillä voipi olla, ettei käyttöä kohta noille vaatteille olekaan. :)

Vierailija
2/5 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni ei vielä kaksostyttöjeni ristiäisten aikaan mahtunut päälle mitkään muut kuin äitiyshousut... joten olin siis mustilla housuilla, valkoisella paitapuserolla ja vaaleanpunainen pashmina harteilla - miehellä oli tumma puku, valkoinen paita ja vaaleanpunainen solmio, sovittiin siis hyvin yhteen ;)

Mielestäni ristiäisiin kannattaa pukeutua sellaisiin vaatteisiin missä viihtyy ja on hyvä olla - vauvaa kantaessa / imettäessä tulee kuitenkin kuuma jne. Eikä mitään ylihienoa jos vauva sattuu pulauttelemaan ;O)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin HM:sta suorat mustat housut joihin mahduin (jotain 20-30e), eli ei haitannut vaikka käyttö jäi yhteen kertaan. Sitten Boobin valkoinen imetyspaita ja vanha siisti musta jakku. Olin mielestäni tyylikäs ja kukaan ei hoksannut ekstra 10 kiloa kun pukeutumisen puolesta näytin normaalilta... Ja imetys sujui super-helposti koko päivän. Jos vaatteet estävät imettämisen, joudut olemaan tosi paljon toisessa huoneessa...

Hyviä ristiäisiä!

T. Leman

Vierailija
4/5 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KappAhlin leveälahkeiset, suorat mustat housut, jotka olin hommannut kirpparilta hintaan 3 e. Satsasin sitten yläosaan enemmän eli hommasin Rils-silkkijakun (valkoinen, kietaisumalli=saapi kiristää ja löysätä sitä tahtia kun vyötärö elää), jota voin pitää vielä vuosia erilaisissa juhlissa. Mutta aina on kiva muistaa, että ekan kerran se oli päällä oman pienen ristiäisissä. Jakun alla oli juhlava toppi, jonka kanssa oli helppo imettää sitten kun sen aika tuli.

Vierailija
5/5 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tilaisuuteen pitäisi laittaa juhlalliset vaatteet. Mutta äidin kroppa ei yleensä ole kauaa siinä koossa, joten ei kannata ostaa uusia vaatteita.

Mulla oli päällä vanha, musta bleiseri/jakku, joka piilottaa kätevästi siinä vaiheessa vielä löysää vatsaa. Sen alle ohut tavallinen toppi, ettei tule kuuma jakku päällä. Ja sitten lyhyehkö hame samaa väriä kuin toppi. Kaikki oli vanhoja vaatteita. Hameella saa juhlavuutta. Ja hame menee yleensä millaisen vatsaan tahaansa, kun sitä voi nostaa aina ylemmäs; mahan päälle jos ei muuten meinaa mahan kohdasta mahtua. Helma tosin lyhenee:)