Saatko Kelan tukia?
Kommentit (62)
48 vuotiaana voin sanoa, että yhdestä lapsesta olen saanut lapsilisän.
Vammaistukea saan muutaman kympin kuussa, siinä se.
Saan opintorahaa, asumistukea sekä kuntoutuspsykoterapiasta Kela korvausta. Olen iloinen, että Suomessa on laaja-alainen sosiaaliturva, joka kattaa monenlaiset elämäntilanteet. Toivon, että voin joskus antaa oman panokseni yhteiskuntamme eteen, kun olen valmistunut korkeakoulusta ja mielenterveyteni kohentunut terapian myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan yhteensä 1200e/kk. Vuokra on 700e, eli käteen jää se n. 500e. Asun yksin, olen työtön. Tuet siis: Työmarkkinatuki, asumistuki ja tt-tuki.
Näin kätevästi tulot siirtyy. Maksan veroja tuon 1200e/kk. Ja suoraan jonkun laiskurin tilille. On tämä nyt sitten REILUA vai? Ja huudetaan että enemmän pitäisi maksaa.
Kyllä se nimenomaan on reilua. Koska jos sä tiedät nyt että jos sulle käy joskus elämässä paska tuuri ja joudun pahaan tilanteeseen, sullekin maksetaan kelasta rahaa että jotenkin pärjäät.
Me kaikki maksamme veroja, esim. alv maksaa ihan kaikki, tuloihin tai tulonlähteisiin katsomatta. Palkkatuloista maksettava vero on vain yksi osa koko veropottia. Joten pidä mölyt mahassasi, sinäkin käytät luultavasti suurimman osan tuosta 1200 eurosta ihan itse, ei se mene lyhentämättömänä kenenkään toisen taskuun.
Siitä on olemassa myös laskuri josta näkee mihin kaikkeen sun verorahoja käytetään.
Olen osa-aikatöissä, joten saan asumislisää. Tietenkin nuorena sain opintotukea, ja sitä ennen vanhempani saivat minusta ja veljestäni lapsilisät. Lääkekuureista olen saanut Kela-korvaukset, sillä nehän tulevat automaattisesti kaikille.
Lapsilisät kahdesta yh-korotuksella ja elatustuen. 660€ kuussa. Kiitos!
Käyttäjä38452 kirjoitti:
48 vuotiaana voin sanoa, että yhdestä lapsesta olen saanut lapsilisän.
Et saanut opintotukeakaan? Et koskaan ole lääkettä ostanut josta saa kelakorvauksen? Etkä ole sairastanut muutamaa päivää pidempään? Helpolla olet päässyt.
Lapsilisä, kodinhoidontuki ja asumistuki. Kun uusi lapsi syntyy, äitiyspäiväraha ja sitten vanhempainpäiväraha. Äitiysavustuskin maksettiin taannoin tilille. Kelakorvausta lääkkeistä.
Turha louskuttaa näiden "muiden tukien mahdollistajien", etteivät mitään ole koskaan saaneet. Jos lapsia on, niin ne vanhempainrahat on kyllä maksettu Kelasta, koska nykyaikana ei enää työnantaja kustanna vuoden vanhempainvapaita, ja samoin lapsilisät - jos ei omille lapsille, niin sinusta itsestäsi vanhemmillesi. Aika moni opiskellut on myös joskus opintotukea nostanut, eli sädekehää on turha kiillottaa kehumalla, ettei mitään ole milloinkaan saanut eikä tarvinnut.
Sairauspäiväraha, asumistuki, toimeentulotuki.
Lapsilisät kahdesta lapsesta, kotihoidontuen ja vähän asumistukea.
Kuka tietää, milloin opintotukea on alettu maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Kuka tietää, milloin opintotukea on alettu maksaa?
Minä sain opintotukea kauan ennen kuin oli olemassa lähteitä, joista tietoja voi etsiä nousemasta persuksiltaan ja talsimatta kirjastoon.
Saan. Opiskelija. Tulkaa itkemään ja mussuttamaan.
Lapsilisän x 2 yksinhuoltajakorotuksella ja asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan yhteensä 1200e/kk. Vuokra on 700e, eli käteen jää se n. 500e. Asun yksin, olen työtön. Tuet siis: Työmarkkinatuki, asumistuki ja tt-tuki.
Näin kätevästi tulot siirtyy. Maksan veroja tuon 1200e/kk. Ja suoraan jonkun laiskurin tilille. On tämä nyt sitten REILUA vai? Ja huudetaan että enemmän pitäisi maksaa.
Ethän vaan itse hyödyntänyt yhteiskunnan varoja esim. Opiskeluaikana? On se kyllä kauheaa tuo verojen maksu. Niitä verojahan käytetään melkoisesti vaikka mihin kuten yritystukiin siis paljon paljon enemmän kuin työttömyysmenoihin. Eikö yrittämisellä muuten pärjää? Eikö niin paljon ylimääräistä fyffee että olis tyytyväinen.
Lisäksi monet monet työssä käyvät joutuvat hakemaan asumistukea tai toimeentulotukea kun palkka ei riitä välttämättömiin menoihin.
Maailmalla vähänkin suuremmissa kaupungeissa on työssäkäyviä asunnottomia kun ei palkasta huolimatta tulot riitä vuokraan. Siellä ne nukkuu makuupusseissaan taivasalla. Sinähän voisit muuttaa tuollaiseen kaupunkiin ulkomailla niin voisit aina työpäivän jälkeen käydä nautiskelemassa makuupussinukkujien tilanteesta ja siunailemassa itseäsi ettei luojan kiitos tarvitse maksaa veroja heidän asumisensa eteen.😉
Sehän tässä naurattaakin että saanhan minä vaikka rahaa on niin paljon ettei askalle taivu.
1700 bruttotuloilla töistä saisit peräti 260eur enemmän käteen kuussa Helsigissä. Tosin bussilippu maksaa ja työ häiritsee ikävästi elämää.