Saatko Kelan tukia?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan yhteensä 1200e/kk. Vuokra on 700e, eli käteen jää se n. 500e. Asun yksin, olen työtön. Tuet siis: Työmarkkinatuki, asumistuki ja tt-tuki.
Näin kätevästi tulot siirtyy. Maksan veroja tuon 1200e/kk. Ja suoraan jonkun laiskurin tilille. On tämä nyt sitten REILUA vai? Ja huudetaan että enemmän pitäisi maksaa.
En ole laiskuri, minua ei mikään taho huoli töihin koska olen 55v. Sinun kaltaisten ihmisten mielipiteistä en ole juurikaan kiinnostunut. Osoitit juuri sivistymättömyytesi. ihmettelen, että sinulla on työpaikka.
Ei se vaadi kuin rahanarvoisia taitoja, ja niitä on. Yksinkertaista.
55v on juuri passeli ikä esimerkiksi johtajatason duuneihin, eikä niihin oikein nuorempana (ainakaan helposti) pääse. Matala-palkka- alalla ehkä pitää paikkansa kun ei 55v jaksa jynssätä enää vessoja sen 1500e arvosta kuukaudessa...
Vierailija kirjoitti:
Saan yhteensä 1200e/kk. Vuokra on 700e, eli käteen jää se n. 500e. Asun yksin, olen työtön. Tuet siis: Työmarkkinatuki, asumistuki ja tt-tuki.
Maksatko tuosta käteen jäävästä 500 eurosta kaikki kulusi? Esim sähkölaskut, vakuutukset, lääkkeet, ruokaostokset jne?
Vierailija kirjoitti:
Mä mahdollistan ne Kelan tuet.
Et ainakaan mulle maksan reippaasti enemmän veroja yms. Kuin saan työmarkkina tukea, työmarkkina tuki ei riitä edes sähkölaskuihin vuodessa.
Osinkoja pukka, osakkeista myynti voittoa, iänkaikkisia vanhoja säästöjä, niillä elän verottaja vie näistä noin 1/3 reilu peli sillä nämä rahat on työllä alun alkain tienattu...
Esim ostin uuden auton tänä vuonna maksoi n.40 000€ josta sanna saa veroa 10 000€ työmarkkina tukea saa käteen 6420€ niin kukaan ei mun rahojani maksa, minä maksan jopa 269€ apinoille tukea vuodessa (kehitysapu)
Opintotukea, asumistukea ja lapsilisää. Kymmenen vuotta raadoin niska limassa töitä surkealla palkalla ennen kuin hain yliopistoon ja sain lapsia. Nyt ei ole kyllä lainkaan huono omatunto elää välissä tuilla. Kahden vuoden päästä olen toivottavasti taas vuorostani maksamassa muiden tukia. Näin se hyvinvointi yhteiskunta pyörii.
Miten tuon nyt käsittää, olen kelan tukemassa terapiassa.
Aiemmin, kun olin työttömänä, en saanut työttömyystukia koska isäni tienasi ihan jäätäviä tuloja - vaikka ei asunut kanssani edes samassa taloudessa ja en ole todellakaan saanut häneltä penninpyörylää rahaa.
2364 euroa yhteensä joka kuukausi.
Kyllä
Asumistuki
Lapsilisät
Elarit
Sairaspäiväraha --> nyt kuntoutustuki haettu
Toimeentulotukea hain tälle ja ensi kuulle.
On joo "helppoa" rahaa. Tai sitten ei. Paljon mielummin olisin taas työkykyinen
Lapsilisä ja lääkkeiden kelakorvaus.
Vierailija kirjoitti:
Saan asumistukea vajaa 300e. Palkkatulot jotain 800-1000e välillä kuussa.
Tämä ei ole sinulle henkilökohtaisesti!
Tässä on yhteiskuntamme mätäpaise, ihminen ei elä työllä vaan veronmaksajat siirtävät välillisesti verotuksestaan tukea yritysmailmaan, jossa omistajat käärivöt ne voittoina.
Me näemme tämän työssäkäyvien asumistukena joko vuokra tai omistus asuntoon.
Työt 40h/viikko pitäisi olla palkaltaan sellainen, että asumistukea ei maksettaisi veronmaksajien kukkaroista.
Tästä systeemistä hyötyvät myös asuntosijoittajat sekä omaa asuntoosaketta lyhentävät, ne veronmaksajina lihavoitammen näiden kolmen niljakkeiden omausuutta verovaroin.
Yritykset
Asuntosijoittajat
Asuntoosakkessa velallisena ja saa asumistukea
Lasketaanko Kelan maksama eläke tueksi?
Olen normaali, hieman keskimääräistä suomalaista paremmin tienaava 40-vuotias mies. Urheilullinen ja erittäin säntillinen veronmaksaja.
Kelalta saan hieman vajaat 200 000 euroa vuodessa. Raha käytetään tarvitsemaani kuukausittaiseen infuusiohoitoon. Tätä on jatkunut yli 20 vuotta ja toivon mukaan vähintään saman verran on vielä edessä. (Tosin lääkkeetkin kehittyvät vauhdilla, eli hoitomuoto voi muutenkin vielä muuttua.)
Työmarkkinatukea 580e ja asumistukea 416e/kk. Niillä mennään. Toimeentulotukea en ole hakenut pariin vuoteen, kun on numeroita tilillä.
Tiedoksi sille joka jo näpyttelee, että työmarkkinatuki on 540e, ei ole. Sen päättää jokainen itse, mitä se on.
Sille voi hakea oman verokortin jonka hallinto lähettää automaattisesti Kelaan, jolloin plusmiinusnollaverolinja on noin 580e/kk. Sen yli jos ottaa, niin menee loppuvuodesta lisäprosentille.
asumis, työ, toimeen ja koronatuki
Saan mutten tarpeeksi. Kela ei korvaa ja hoida mun krapulaa. Oikeesti pitäisi saada pamit ja muutama unilääke kelan korvaamana aina kun on krapula.
Taloutemme kaikki rahat tulevat Kelasta. Toinen saa ne palkkana ja toinen työmarkkinatukena.
En saa muuta kuin yhden lääkkeen kelakorvausta ja silmä- ja hammaslääkärikäyntien korvauksen. Vuokran maksan itse. Toimeentulotukea en ole koskaan hakenut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole sinulle henkilökohtaisesti!
Tässä on yhteiskuntamme mätäpaise, ihminen ei elä työllä vaan veronmaksajat siirtävät välillisesti verotuksestaan tukea yritysmailmaan, jossa omistajat käärivöt ne voittoina.
Me näemme tämän työssäkäyvien asumistukena joko vuokra tai omistus asuntoon.
Työt 40h/viikko pitäisi olla palkaltaan sellainen, että asumistukea ei maksettaisi veronmaksajien kukkaroista.
Tästä systeemistä hyötyvät myös asuntosijoittajat sekä omaa asuntoosaketta lyhentävät, ne veronmaksajina lihavoitammen näiden kolmen niljakkeiden omausuutta verovaroin.
Yritykset
Asuntosijoittajat
Asuntoosakkessa velallisena ja saa asumistukea
En minäkään tarvitsisi asumistukea jos töitä olisi se 40h/viikko. Sillä eläisi ihan ok. Olen kaupan alalla osa-aikatöissä ja opiskelen samalla toista tutkintoa mihin en saa opintotukea.
Työmarkkinatukea ja lapsilisät.
Kun menen kuukaudeksi töihin, joihin minulla ei edes ole muodollista pätevyyttä, jää käteen verojen jälkeen n. 3,5 kertainen summa. Toki pieni veroprosentti auttaa asiaa. Mutta vaikka olisin koko vuoden sillä palkalla töissä, saisin kolminkertaisen summan kuukaudessa verrattuna työttömyysaikaan.
Mitään asumis- tai tt-tukia en saa, koska puolisoni on keskituloinen.
Että siinä teille työttömien kadehtijoille. Emme me kylve rahoissa(nne).
Nyt, kun pääsen kuulaudeksi töihin, minulla on varaa päivittää silmälasini sellaisiksi, että en vaaranna huonon näkökykyni vuoksi muita tielläliikkujia.