Mitä mieltä kaverin toiminnasta? Liittyy kummiuteen.
Kaveri kysyi jo raskausaikanaan haluaisinko alkaa hänen tulevan lapsensa kummiksi. Suostuin ilomielin ja kerroin tämän hänelle. Pidin asiaa sovittuna ja kävin hankkimassa lapselle kummilusikan.
Ristiäisissä kuitenkin sain huomata, että kummeina toimivatkin täysin eri henkilöt. En kehdannut asiaa suoraan kysyä, mutta rivien välistä luin että minä en todellakaan ole yksi kummeista. En esimerkiksi päässyt juhlatilaisuudessa kummien pöytään istumaan eikä minua esitelty kummina juhlavieraille, kuten toiset kummit.
Päätin sitten tarkistaa asian kirkkoherranvirastosta ja sieltä selvisi, että en tosiaankaan ole tämän lapsen kummi. Pettymys oli valtava. Olin jo ehtinyt iloita kummiudestani ja kertoa kaikille läheisilleni. Nyt tunnen itseni todella tyhmäksi.
Mitä mieltä olette, onko kaverini käytös normaalia? Onko tällainen käytös kovinkin yleistä?
Kommentit (11)
Osanottoni. Aivan järkyttävän suuri moka kaveriltasi. Kertoo kaverisi suoranaisesta tyhmyydestä todella paljon. En ole itse kohdannut mitään noin törkeää käytöstä, mutta olen silti huomannut, että tuontyyppisen käytöksen jäljiltä olette todennäköisesti edelleenkin kavereita niinkuin ennenkin, mutta mutta.. et tule koskaan näkemään kaveriasi samassa valossa kuin ennen. 100 prosenttinen luottamus katoaa ja vaikka jäljelle jäisi hyvä luottamus, se pienikin epäusko toiseen johtaa jonkinnäköiseen varautuneisuuteen.
Tökeröä käytöstä pyytää kummiksi ja sitten muuttaa mielensä, mutta väkisinkin tässä mietin miten ette ole ystäväsi kanssa aiheesta enää puhuneet? Minä ainakin puhuin tulevista ristiäisistä ja niiden ohjelmasta, kuka pitelee vauvaa, mitä lahjaksi tms juttuja moneen otteeseen pyydettyjen kummien kanssa... Olisit siis kenties itsekin voinut syntymän jälkeen tms ruveta puhumaan aiheesta/kyselemään käytännön jutuista??
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 20:15"]Tökeröä käytöstä pyytää kummiksi ja sitten muuttaa mielensä, mutta väkisinkin tässä mietin miten ette ole ystäväsi kanssa aiheesta enää puhuneet? Minä ainakin puhuin tulevista ristiäisistä ja niiden ohjelmasta, kuka pitelee vauvaa, mitä lahjaksi tms juttuja moneen otteeseen pyydettyjen kummien kanssa... Olisit siis kenties itsekin voinut syntymän jälkeen tms ruveta puhumaan aiheesta/kyselemään käytännön jutuista??
[/quote]
Kaverin kanssa emme muutenkaan juurikaan pidä yhteyttä (hänen toiveestaan). On sanonut että hänellä ei ole aikaa puhua puhelimessa, koska on niin kiireinen. Tekstiviesteihin ei yleensä vastaa ollenkaan tai päivien viiveellä. Siksi en itsekään ole viitsinyt häiritä häntä yhteydenotoillani. Silloin kun tapaamme olemme kuitenkin pystyneet kommunikoimaan normaalisti. Olen yrittänyt asennoitua niin, että tämän kaverin kanssa nyt vaan pitää toimia eri tavalla kuin muiden ihmisten.
Ap
Kyllähän hän olisi kysynyt henkilötunnuksesi ja muut jos olisi sinua kummiksi kaavaillut. Ikävä temppu kuitenkin.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 20:22"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 20:15"]Tökeröä käytöstä pyytää kummiksi ja sitten muuttaa mielensä, mutta väkisinkin tässä mietin miten ette ole ystäväsi kanssa aiheesta enää puhuneet? Minä ainakin puhuin tulevista ristiäisistä ja niiden ohjelmasta, kuka pitelee vauvaa, mitä lahjaksi tms juttuja moneen otteeseen pyydettyjen kummien kanssa... Olisit siis kenties itsekin voinut syntymän jälkeen tms ruveta puhumaan aiheesta/kyselemään käytännön jutuista?? [/quote] Kaverin kanssa emme muutenkaan juurikaan pidä yhteyttä (hänen toiveestaan). On sanonut että hänellä ei ole aikaa puhua puhelimessa, koska on niin kiireinen. Tekstiviesteihin ei yleensä vastaa ollenkaan tai päivien viiveellä. Siksi en itsekään ole viitsinyt häiritä häntä yhteydenotoillani. Silloin kun tapaamme olemme kuitenkin pystyneet kommunikoimaan normaalisti. Olen yrittänyt asennoitua niin, että tämän kaverin kanssa nyt vaan pitää toimia eri tavalla kuin muiden ihmisten. Ap
[/quote]
Eihän toi ole mitään kaveruutta ollenkaan! Heivaa suosiolla hevonhelvettiin tollainen ääliö.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 22:12"] Pro-kummi? :) proovv???
[/quote]
Anteeksi kuinka?
Kaverisi on todella törppö, ja ei kyllä osaa alkeellisimpiakaan käytöstapoja. Sanoit, että olet jo kertonut kaikille. Älä siitä huoli, jos kysyvät voit kertoa mitä tapahtui, koska sinä et todellakaan ole käyttäytynyt mitenkään väärin, vaan kaverisi on jäänyt henkiseltä kehitykseltään teinin tasolle. Ja toisekseen harvat muistaa kuka on kenenkin kummi, joten monille tuo ei ole jäänyt edes mieleen.
Tuo on kyllä tuollainen asia, että ei sitä voi unohduksellakaan selittää. Kukaan ei unohda pyytäneensä jotain kummiksi, ja sitten vain unohda vielä kertoa että et muuten olekkaan kummi ja ristiäisissäkin vain "unohdetaan". Tulee mieleen jo, että nolatakko se yritti, mutta itsensähän tuollaisessa vain nolaa todellakin.
No aika ikävän tempun kaverisi teki.