Sain kattokruunun. Sellainen 70-lukulainen. Onko ruma vai kiva?
Kuva lainattu netistä, mutta melkein identtinen on omani kanssa https://www.paroni.fi/kattovalaisimet1_htm_files/5097.jpg
Olen vähän niillä rajoilla että laitanko kiertoon ja että onko liian kitch, vai tottuiskohan silmä tuohon ja muuttuukin kivaksi…
Kommentit (25)
Riippuu muusta sisustuksesta tietysti, voihan se näyttää kivaltakin. Henkilökohtaisesti en kuitenkaan tykkää eikä sopisi mun kämppään yhtään.
Vierailija kirjoitti:
No riippuu ihan minkälaisesta sisustuksesta tykkäät. Voi sopia hyvin tai näyttää kamalalta.
Tykkään antiikista, kaikesta sellaisesta vanhantyylisestä mm. puuhuonekaluista, itämaisista matoista yms. Vaikka ajatuksena kristallikruunu olis just meille sopiva niin toi oikein huutaa 70-lukua.
Pidä ihmeessä, on aarre, juuri sellainen isosilmäinen.
Oikein sopiva esim. Vessaan tai eteiseen.
Tässä vähän parempia kuvia https://auctionet.com/fi/1187537-crystal-crown-messinki-prismoilla-liva…
Tykkäisin, tuommoinen sopisi hienosti omaan vintagetyöhuoneeseeni, joka on tosi sekasotku. Olen monesti melkein ostanut, mutta mies on kieltänyt ehdottomasti. Toisaalta, huone on kokonaan minun käytössäni niin ehkä joku päivä vaihdan lampun. Olisi hieno sisustusristiriita kokonaisuudessa
Vierailija kirjoitti:
Oikein sopiva esim. Vessaan tai eteiseen.
Tuota paikkaa myös mietin, se olisi kai laitettava yläkerran aulaan. Wc:hen sitä ei voi laittaa, on märkätila ja eteisessä on oltava plafondi sen mataluuden vuoksi.
Meillä on olohuoneessa vastaava. Muutoin melko skandinaavinen sisustus. On myös peili ja kynttilänjalka samaa tyyliä, jotta ei ihan yksinään erotu joukosta. Tykkään yhdistellä tyylejä, kuitenkin maltilla, ei niin, että kaikkia kerralla. Tuntuu tunkkaiselta, jos kaikki on samaa. En esim. kestä näitä kokovalkoisia koteja. Jotain pientä yksilöllistä pitää jossain välissä olla.
Enpä tiedä… mallailin tuota vähän eri puolille, parhaimmalta näyttää ehkä pienessä kuistissa jossa ei ole muuta kuin valkoiset paneeliseinät ja naulakko. Siinä ei kyllä varsinaisesti valaisinta tarvitse. Ap
Mä tykkään ja sopisi mun kotiini hyvin.
Ihanan mauton. On niin kitsc että on jo hieno. Ottaisin itse heti. Voittaa ikean harmaat-valkoiset-mustat valaisimet sata-nolla
Keneltä sait? Itse laittaisin esille jos olisun saanut sen joltain mukavalta ihmiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Keneltä sait? Itse laittaisin esille jos olisun saanut sen joltain mukavalta ihmiseltä.
Äitini jemmoissa ollut vuosia. Sanoi että laita eteenpäin jos en tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on olohuoneessa vastaava. Muutoin melko skandinaavinen sisustus. On myös peili ja kynttilänjalka samaa tyyliä, jotta ei ihan yksinään erotu joukosta. Tykkään yhdistellä tyylejä, kuitenkin maltilla, ei niin, että kaikkia kerralla. Tuntuu tunkkaiselta, jos kaikki on samaa. En esim. kestä näitä kokovalkoisia koteja. Jotain pientä yksilöllistä pitää jossain välissä olla.
Onko tuohon siis olemassa samaa sarjaa peili ja kynttilänjalkakin, vai tarkoitatko että muuten vain kruusattuja?
Mun mielestä kiva, sopisi johonkin yksinkertaiseen, moderniin ympäristöön. Meillä on kirjastohuoneessa överi barokkikruunu ja sinne olen tarkoituksella kerännyt muutakin tyyliin sopivaa kalustetta ym.
Änkeän tähän samaan ketjuun. Itselläni on myös kullanvärinen perintökattokruunu, niin mietin saisiko sitä mitenkään maalattua/sprayattua esim kuparin tai hopea väriseksi? Tietysti irrottaisi ne kristallit siitä ensin, eli siis se pelkkä metalliosa vaihtaisi väriä. Onko ehdotukisä millä tuotteilla tätä tuunausta kannattaisi lähteä tekemään? Ja mitä ottaa huomioon?
Ja ap kattokruunu on kaunis. Tietysti riippuu muusta sisustuksesta miten hyvin siihen istuu.
olen ostanut tuollaisen sekä monia muita kirpputoreilta, purkanut ne ja tehnyt verhoja ja muuta kivaa. sekä omat versioni niistä kruunuista, jotka ei kyllä muistuta niitä alkuperäisiä. Niitä kristalleja voi käyttää moneen juttuun kun vaan ensin hoksaa mitä kaikkea voi tehdä. Tulee suorastaan himo, etusormi menee puhki kun kovin vääntelee niitä lankoja kiinni ja auki. Tosin paremmissa on sellaiset koukut jotka vaan pujottaa läpi. Mutta jos haluaa pidempiä rimpsuja niin itse on langasta ne koukut tai lenkit värkättävä.
Oikein mukavaa puuhuu. Osti juuri pari viikkoa sitten sellaiset irtovaiset rinkulat, jollain oli mennyt rikki, sain 6 erikokoista rinkulaa ja kaikki kivet oli tallella, maksoi 6e.
Hyvät kaupat, tein niistä joulukoristeita, joita voi toki käyttää läpi vuoden jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Änkeän tähän samaan ketjuun. Itselläni on myös kullanvärinen perintökattokruunu, niin mietin saisiko sitä mitenkään maalattua/sprayattua esim kuparin tai hopea väriseksi? Tietysti irrottaisi ne kristallit siitä ensin, eli siis se pelkkä metalliosa vaihtaisi väriä. Onko ehdotukisä millä tuotteilla tätä tuunausta kannattaisi lähteä tekemään? Ja mitä ottaa huomioon?
Ja ap kattokruunu on kaunis. Tietysti riippuu muusta sisustuksesta miten hyvin siihen istuu.
Älä hyvä ihminen edes suunnittele tuollaista.
No riippuu ihan minkälaisesta sisustuksesta tykkäät. Voi sopia hyvin tai näyttää kamalalta.