Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siivooja Auri, en voi kuin ihmetellä

Vierailija
17.12.2021 |

Miten jotkut jaksaakin siivota. Itse pidän kyllä kodin siistinä ja puhtaana, mutta on se vastenmielistä. En millään jaksaisi. Mielestäni on hienoa mitä Auri tekee. Se on ihan käsittämätön apu minkä hän tuo esim masentuneelle ihmiselle kun siivoaa tämän asunnon. Toivottavasti hän saisi paljon huomiota ja kiitosta työstään.

Kommentit (620)

Vierailija
501/620 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kovin montaa näitä Aurin videoita nähnyt, mutta kaikkein ihailtavinta on mielestäni se, että hän ei (ainakaan näkemissäni) videoissa ole moralisoinut, kikatellut, pyöritellyt silmiään eikä muutenkaan ole tehnyt muuta kuin käynyt pro asenteella lian ja sotkujen kimppuun. Se on nykyaikana todella harvinaista. Vaikka kyllä se siivoustyön jälkikin on ollut vaikuttavaa. Kyllä hänellä on menetelmät hallussa.

Inhoten kuitenkin naureskeli asukkaan lihalle Ylen dokumentissa ja haukkui selän takana sitä miestä, joka tuli asiallisesti huomauttamaan jätteiden lajittelusta.

Kauhean välinpitämättömästi suhtautuu jätteisiin kun jättää ne vain taloyhtiön pihalle. Sieltä linnut nokkii ne levälleen tosi nopeasti. Saisi hoitaa itse sen kaatikselle kuskamisen eikä jättää kuin paskaa perseestä muiden taloyhtiön asukkaiden niskaan.

Vierailija
502/620 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kovin montaa näitä Aurin videoita nähnyt, mutta kaikkein ihailtavinta on mielestäni se, että hän ei (ainakaan näkemissäni) videoissa ole moralisoinut, kikatellut, pyöritellyt silmiään eikä muutenkaan ole tehnyt muuta kuin käynyt pro asenteella lian ja sotkujen kimppuun. Se on nykyaikana todella harvinaista. Vaikka kyllä se siivoustyön jälkikin on ollut vaikuttavaa. Kyllä hänellä on menetelmät hallussa.

Inhoten kuitenkin naureskeli asukkaan lihalle Ylen dokumentissa ja haukkui selän takana sitä miestä, joka tuli asiallisesti huomauttamaan jätteiden lajittelusta.

Kauhean välinpitämättömästi suhtautuu jätteisiin kun jättää ne vain taloyhtiön pihalle. Sieltä linnut nokkii ne levälleen tosi nopeasti. Saisi hoitaa itse sen kaatikselle kuskamisen eikä jättää kuin paskaa perseestä muiden taloyhtiön asukkaiden niskaan.

No siinä mielessä tuota formaattia voisi kehittää, että kun heillä on nyt talouskin turvattu niin tilaisivat sinne lavan tai sitten lajittelisivat ja veisivät pahvit isompaan kunnalliseen keräyspisteeseen kuten vievät pullotkin ja sekajätteet sortti-asemaa vastaavaan pisteeseen. 

Mutta sinänsä minusta tuo on mahtava win-win -tilanne. Auri saa elantonsa ja mielihyvää ja asukas arvokkaan siivouksen ja mahdollisuuden uuteen nousuun yhden osatekijän osalta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/620 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on pitkäaikainen masennus ja elämäntilanteestani johtuva syvä uupumus, joka on vienyt voimia. En ole siivonnut varmaan kolmeen vuoteen.

Silti olen täysin oikeustoimikelpoinen ja kykenevä päättämään siitä, annanko kuvata asuntoani nettiin vai en.

Minua kyllä auttaisi enemmän Aurin siivous kuin joku random vauvapalstalainen, jonka mielestä olen sairas ja heikko ja minua pitäisi "suojella". Voi jessus miten alentuva asenne.

Kummallista, jos ja kun jaksaminen loppuu aina siivoamisen kohdalla. Valitettavasti tätä tapahtuu myös aivan ns. terveitten kohdalla, sotkea jaksaa mutta sotkujen siivoaminen ei.

Jos jaksat ottaa lautasen kaapista, jaksat myös laittaa sen sinne pestynä takaisin.

Olen tuo pitkäaikaisesti uupunut, jolle vastasit.

Minulla on rajallisesti voimia. Ylivoimaisesti suurin osa jaksamisestani kuluu siihen, että jaksan käydä töissä. Jaksamisen rippeet menevät asioihin, jotka varmistavat töissäkäynnin, eli henkilökohtaisen hygienian hoitamiseen ja vaatteiden pesuun. Muuhun ei voimat riitä. Sitä ei yksi v****uilukommentti vauvapalstalla muuta miksikään.

Mutta täällä palstalla jaksaa kirjoitella, ja ei, tämä ei ole veetuilua, vaan toteamus.

Inhoan ja olen aina inhonnut siivoamista, muut kotityöt ja työt sujuvat, mutta siivoaminen ei, valitettavasti en voi vedota edes uupumukseen, pelkkää laiskuutta ja leväperäisyyttä se on omalla kohdallani.

No ethän sä voikaan vedota uupumukseen, kun et kerran ole uupunut.

Eivät kaikki edes vihaa siivoamista. Myös siivoamisesta pitävä voi sairastua uupumukseen.

Olet harvinaisen näköalaton ihminen.

Ai!

Lähdetääs nyt liikkeelle vaikka siitä, että suurin osa ihmisistä ei ole uupuneita eikä masentuneita, av-palstalla saattaa roikkua aika montakin, mutta se ei ole koko totuus, mutta tietysti värittää keskustelua omalla tavallaan.

Vierailija
504/620 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras hankinta siivousvälineissä on ollut pitkävartinen (130 cm) lattiaharja. Maksoi alle 7 euroa, mutta lattioitten lakaiseminen käy hetkessä eikä tarvitse pelata pölynimurin johtojen ja letkujen kanssa.

Heitän mielelläni matot ulos tuulettumaan, joten lakaiseminen on tosi helppoa. Auri ei ymmärtääkseni kauheasti tuuleta mattoja tai sänkyvaatteita ulkona?

Vierailija
505/620 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on pitkäaikainen masennus ja elämäntilanteestani johtuva syvä uupumus, joka on vienyt voimia. En ole siivonnut varmaan kolmeen vuoteen.

Silti olen täysin oikeustoimikelpoinen ja kykenevä päättämään siitä, annanko kuvata asuntoani nettiin vai en.

Minua kyllä auttaisi enemmän Aurin siivous kuin joku random vauvapalstalainen, jonka mielestä olen sairas ja heikko ja minua pitäisi "suojella". Voi jessus miten alentuva asenne.

Kummallista, jos ja kun jaksaminen loppuu aina siivoamisen kohdalla. Valitettavasti tätä tapahtuu myös aivan ns. terveitten kohdalla, sotkea jaksaa mutta sotkujen siivoaminen ei.

Jos jaksat ottaa lautasen kaapista, jaksat myös laittaa sen sinne pestynä takaisin.

Minulla on rajallisesti voimia. Ylivoimaisesti suurin osa jaksamisestani kuluu siihen, että jaksan käydä töissä. Jaksamisen rippeet menevät asioihin, jotka varmistavat töissäkäynnin, eli henkilökohtaisen hygienian hoitamiseen ja vaatteiden pesuun. Muuhun ei voimat riitä. Sitä ei yksi v****uilukommentti vauvapalstalla muuta miksikään.

Mutta täällä palstalla jaksaa kirjoitella, ja ei, tämä ei ole veetuilua, vaan toteamus.

Inhoan ja olen aina inhonnut siivoamista, muut kotityöt ja työt sujuvat, mutta siivoaminen ei, valitettavasti en voi vedota edes uupumukseen, pelkkää laiskuutta ja leväperäisyyttä se on omalla kohdallani.

Eivät kaikki edes vihaa siivoamista. Myös siivoamisesta pitävä voi sairastua uupumukseen.

Ai!

Lähdetääs nyt liikkeelle vaikka siitä, että suurin osa ihmisistä ei ole uupuneita eikä masentuneita, av-palstalla saattaa roikkua aika montakin, mutta se ei ole koko totuus, mutta tietysti värittää keskustelua omalla tavallaan.

Lähdetääs nyt liikkeelle siitä, minä en voi vedota siivouslaiskuudessani sokeuteen, koska en ole sokea. Niin ihan yhtä turhaa oli tuon henkilön sanoa, ettei hän voi selittää laiskuuttaan siivota uupumuksella. No ei tietenkään voi, jos ei ole uupunut. Ihan kuin ei voi selittää tekemättömyyttään sillä, että kädet on amputoitu, jos kerran ei ole. 

Joku siivousta inhoava jurpå siis vaan kuvittelee, että ihmiset esittävät olevansa uupuneita tai masentuneita, ettei tarvitse siivota. 

Vierailija
506/620 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai!

Aurin siivouskohteista kuitenkin jokainen ja siitähän tässä keskustellaan?

Vierailija
507/620 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[Auri voisi palkata avukseen psykologin, joka selvittää mitä voisi tehdä auttaakseen näitä onnettomia tapauksia.

Niin kuin sanoin aiemmin, teille joillekin ei mikään riitä. 

Aurin pitää organisoida siivoustiimi. 

Aurin pitää opetella englantia täydellisesti. 

Aurin pitää palkata psykologi. 

Aurin pitää tehdä ilmaiseksi kaikki. 

Lista vaan jatkuu Teille ei riitä mikään, paitsi se, että Auri lopettaa toimintansa, jotta pääsette nälvimään siitäkin. 

Vierailija
508/620 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä tuolla seuraajien määrällä pitäisi olla aika hyvinkin rahaa takova some-influencer kohta. Mikä on tietysti hieno juttu! Kiva kun tekee jotain erilaista ja "oikeaa" eikä vain esittele Faceapilla ylimuokattuja kuvia ja omaa takapuoltaan.

Videoita on kyllä mukava katsella.

No tämä, ihan mahtavaa että näissä somevaikuttajissa on ihan oikeaa työtä tekeviä ihmisiä!

Vierailija
509/620 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraavaksi Auri voisi tehdä videoita missä palaa siivoamaan aiemmin tuttuun kohteeseen. Kiinnostaisi tietää pystyvätkö ihmiset pitämään pesänsä kunnossa Aurin siivouksen jälkeen.

Minun mielestäni ehdottomasti ei, koska Auri on itse sanonut, ettei häntä haittaa, jos asunto sotkeutuu uudestaan. Hän haluaa vain näyttää ihmisille, että muutos on mahdollinen. Joku onnistuu jatkamaan siistinä, joku toinen ei. Auri ei tuomitse niitä, jotka eivät onnistu.

Jos alettaisiin näyttämään "jatko-osia", niin se johtaisi väistämättä kauhisteluun siitä, että Aurin työ on mukamas mennyt hukkaan. Koko nykyinen idea vesittyisi. 

Mutta en minä ihmettele, että teistä jotkut haluavat jatkoa. Teille ei riitä mikään loppujen lopuksi. 

No mutta juuri siksi jatko-osa olisikin hyvä! Ajattele miten hienoa olisi jos ihmiset olisivatkin päässeet elämän makuun takaisin ja olisivat saaneet muutosta oikeasti aikaiseksi.

Mutta tuossa ekassa kommentissa kylläkin sanottiin "Kiinnostaisi tietää pystyvätkö ihmiset pitämään pesänsä kunnossa", mikä sisältää sen ajatuksen, että kerrottaisiin tai näytettäisiin myös niitä koteja, joissa on sotkettu uudelleen.

Jos näytettäisiin vain siistejä koteja, niin se ei olisi ihmisistä tarpeeksi kiinnostavaa, koska suurin osa haluaa kauhistella toisten sotkuja. Todennäköisesti sinuakaan ei kiinnostaisi pelkät siistit kodit vaan alkaisit kärttää sotkukoteja.  

Todellakin kiinnostaisi 🤗 Olisi aivan mahtavaa jos tästä Aurista olisi oikeasti apua. Ei minua kiinnosta kauhistella sotkuja, rakastan siisteyttä.

Eiköhän YouTubesta löydy sinulle tarpeeksi videoita, joissa on siistejä koteja. 

Ai niin, ei ne sinua kiinnosta, koska ne eivät olleet ensin sotkuisia. 

Vierailija
510/620 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoja ja inspiroivia videoita, tykkään kyllä katsella siivousvideoita Mikä tauti sekin lienee, tiedä sitten :). Ainut asia joka häiritsee (ja tämä on ihan omaa pienuuttani ihmisenä) on tuo erittäin hitaasti puhuttu rallienglanti... Voisi ihan hyvin tehdä suomeksi ja puhua normaalilla nopeudella, ja laittaa vain tekstityksen. Toisaalta tietty hienoa, että tekee videoita vieraalla kielellä vaikka ei sitä täydellisesti hallitse. Ja kuten sanoin, tämä on omaa nillitystäni, josta minun pitäisi päästä eroon. Mutta yleensä siis katson videot nopeutettuna tai ilman ääntä.

Taidankin hinkata suihkun tänään :D.

Juu, jos katselee 1,5-kertaisella nopeudella, puhe on normaalia. Oikealla nopeudella toooodellllaaaa hidasta. En tiedä miksi? Puhuuko hän suomeksikin hitaasti? 

Joka tapauksessa hienoja videoita ja ansaittu menestys :).

Tuohan on ihan normaali kielitaidon taso henkilöllä, joka ei ole kielellisesti lahjakas, vaan ihan tavallinen suomalaisen koululaitoksen kasvatti. Tulee ymmärretyksi, vaikka kaikki ei tosiaankaan mene oikein, eikä tule kuin apteekin hyllyltä.

Kyllä ja kuten ylempänä jo mainittiin hienoahan se on jos tekee videoita vieraalla kielellä vaikkei se olisikaan täydellistä. Mutta miksi hän puhuu hitaasti? Seuraan monia sisällöntuottajia mutta tämä on ainut kanava jolla joudun laittamaan jokaisen videon 1,5-kertaiselle nopeudelle. En tarkoita arvosteluna vaan tässä voisi olla parannusehdotus, ellei sitten Auri itse nimenomaan halua puhua korostetun hitaasti.

= En tarkoita arvostella, mutta niin paljon inhoan Aurin puhetta, että annan tässä "ystävällisyyttäni" parannusehdotuksen, joka on ehdottomasti toteutettava. 

Jos hän ei osaa puhua vierasta kieltä yhtä nopeasti kuin omaa äidinkieltään?? En minä ainakaan osaa. Puhun itsekin englantia hitaammin kuin suomea, vaikka olen aina ollut kielellisesti lahjakas ja osaan englantia sujuvasti. Ruotsia viitsin harvoin edes yrittää puhua, koska se on niin hidasta, enkä mä huono ole ruotsissakaan. Harjoitus tekee mestarin tässäkin asiassa ja harjoitustahan Auri saa puhumalla englantia.

Olen tuo, jolle vastasit, ja totta kai tajuan, että kyse on siitä, ettei hän puhu suomea yhtä hyvin kuin englantia. Miksi pitäisi? Mitä väliä? Hän tulee ymmärretyksi ja varmasti on ihmisiä, joille hänen tapansa puhua on juuri hyvä ja erinomainen.

Miksi pitää kommentoida ilkeästi asiaa, vaatia suorastaan parannusta asiaan ja tulla ilmoittamaan kuinka "en jaksa kuunnella kun hän puhuu niin huonosti". Tai miksi pitää arvella, että haluaako hän puhua korostetun hitaasti? Miksei kyse voisi olla vain siitä, että se on hänen tapansa puhua (englantia)? 

Miksei sitä voi vain hyväksyä? Aurikin hyväksyy muiden sotkut, ei arvostele, vaan on empaattinen. Siihen eivät nämä puheesta valittajat pysty.

Joillakin on ihme pätemisen tarve kielitaidosta, vaikka kukaan tässä maailmassa, ei edes itsestään liikoja luuleva av-mamma, osaa kaikkia tekemiään asioita täydellisesti - eikä aio edes opetella. Mutta Aurilta toki vaaditaan täydellistä englantia, vaikkei hän ole edes tekemässä englannin opetusvideoita, vaan siivousvideoita. Ja kyllä minä arvaan, että joku tulee nyt sanomaan, ettei vaadi täydellistä, mutta vaatii kuitenkin parempaa. No, se on ihan sama asia. 

No minä taas olen tuo jota syytät vaatimisesta. En ole missään kohtaa vaatinut että Aurin pitää muuttua kuin taikaiskusta täydelliseksi englannin puhujaksi. Tämä on ihan aito parannusehdotus - videot ovat loistavia, mutta olisivat vieläkin parempia, jos niiden päälle puhuttu selostus tulisi nopeammin. Tämän sanomisessa ei ole mitään pahaa, ilkeää eikä arvostelevaa. Me kaikki voimme varmasti kehittyä jossain asiassa, eikö? Jos itse tuottaisin sisältöä, ottaisin kehitysehdotukset ilolla vastaan. Tämä on ainut "vika" Aurin videoissa, editointi yms. on jo hyvällä tasolla. Mutta jos Auri itse on täysin tyytyväinen videoihinsa näin, sittenhän se on niin. Itse kuitenkin katson ne 1,5-kertaisella nopeudella, koska silloin puhe on normaalivauhtista. 

Siis oletatko sinä, että hän puhuu tahallaan hitaasti, vaikka osaisi puhua englantia nopeamminkin? Ymmärrät kai, että jos puhe on hidasta johtuen huonosta kielitaidosta, niin ei hän sitä puhenopeuttaan voi yhtäkkiä muuttaa, vaikka se kuinka parantaisi videoiden tasoa? Puhe nopeutuu kyllä itsekseen kun puhumisessa harjaantuu. Ei siihen sellaiset parannusehdotukset auta, että ala vaan puhumaan nopeammin.

No voi luoja teidän sanojen väätelijöiden kanssa 🙄. Ei, en oleta että hän puhuu tahallaan hitaasti (mistä tämänkin keksit?)

Vaikka tästä lauseesta, joka on tuolla aiemmin: "En tarkoita arvosteluna vaan tässä voisi olla parannusehdotus, ellei sitten Auri itse nimenomaan halua puhua korostetun hitaasti."

Jos tämä oli jonkun muun kommentti, eikä sinun, niin sitä on vaikeampi havaita pitkästä ketjusta, jossa moni muukin kirjoittaa, mutta mielestäni se vaikutti sinun sanoilta.

Olen eri kirjoittaja, mutta tuossahan vain mainitan sellainen mahdollisuus että Auri itse haluaa puhua hitaasti. Siinä ei kuitenkaan väitetä että näin on. Se on vain yksi monesta mahdollisesta syystä. Muita syitä esimerkiksi englannin kielen puhuminen, ei välitä hioa videotuotantoa huippuunsa yms. Se on faktaa että hän puhuu todella hitaasti. Toisia se häiritsee, toisia ei.

"Ei välitä hioa videotuotantoa huippuunsa"

On se Auri huono. Ei edes välitä hioa videotuotantoa huippunsa. Miten se kehtaa? Huono englanti, huonot videotaidot, huono siivooja. 

Onneksi sinä teet kaiken 101%:n taidolla heti ensimmäisestä yrityksestä lähtien. Mitään et jätä koskaan 99,99 prosenttiin. Koulussa sait kaikista aineista kympin ja työpaikalla olet joka viikko tähtityöntekijä. 

Vierailija
511/620 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[Auri voisi palkata avukseen psykologin, joka selvittää mitä voisi tehdä auttaakseen näitä onnettomia tapauksia.

Niin kuin sanoin aiemmin, teille joillekin ei mikään riitä. 

Aurin pitää organisoida siivoustiimi. 

Aurin pitää opetella englantia täydellisesti. 

Aurin pitää palkata psykologi. 

Aurin pitää tehdä ilmaiseksi kaikki. 

Lista vaan jatkuu Teille ei riitä mikään, paitsi se, että Auri lopettaa toimintansa, jotta pääsette nälvimään siitäkin. 

Näinpä. Jos lopettaisi, välittömästi aloitus: "miten se kehtaa jättää auttamatta ihmisiä?!?"

Vierailija
512/620 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että vielä omalla kustannuksella olisi pitänyt vielä kuskata jätteetkin kaatopaikalle?

Jätteiden kuskaus kaatopaikalle ei kuulu siivoajalle tai sitten siitä ainakin laskutetaan erikseen.

Ihan kohtuutonta jo edes olettaa että päiväkausien ilmaisen siivouksen päätteeksi pitäisi vielä jätteetkin viedä kaatopaikalle ilmaiseksi.

Vierailija
513/620 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että vielä omalla kustannuksella olisi pitänyt vielä kuskata jätteetkin kaatopaikalle?

Jätteiden kuskaus kaatopaikalle ei kuulu siivoajalle tai sitten siitä ainakin laskutetaan erikseen.

Ihan kohtuutonta jo edes olettaa että päiväkausien ilmaisen siivouksen päätteeksi pitäisi vielä jätteetkin viedä kaatopaikalle ilmaiseksi.

Kuka ne jätteet sitten kuskaa kaatopaikalle? Tuskin siivotun asunnon omistajista on siihen. Jätettähän noista asunnoista tulee kerralla valtava määrä.

Vierailija
514/620 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin uteliaisuudesta yhden videon ja voisin katsoa lisääkin, mutta... puolen tunnin videossa oli kymmeniä mainoksia. Lopetin laskemisen kun kahdeksannen minuutin kohdalla tuli kahdeksas mainos. Minusta on ihan ok että videota ennen on mainoksia eikä tuotesijoittelu haittaa mitään, mutta on raivostuttavaa kun video tökkää  j a t k u v a s t i  asiaankuulumattomiin keskeytyksiin. Pääasiassa siinä vielä tuli samat mainokset lähes joka välissä.

Muuten hyvä idea kyllä.

Hmmm, mulla ei tule Youtubea katsellessa koskaan yhtään mainosta - Adblock on ystävämme ;). Mutta testasin mielenkiinnosta toisella laitteella, jossa blokkia ei ole, ja videon aikana tuli kaksi mainosta, ennen videon alkua ja ihan loppuun videomuotoiset mainokset, ja keskellä videota sellainen ruutu jonka voi itse sulkea. Ja videolla oli 7 miljoonaa katselukertaa eli luulisi olevan mainostajien suosikki.

Video oli tämä 7,7 miljoonan katselukerran $15,000 HOME CLEANING FOR FREE! 

Videon aikajanalla näkyi kuinka se oli pätkitty parin minuutin tms osioihin ja jokaisessa välissä tuli sitten mainoskatko.

Katsoin koneelta, en puhelimesta ja minullakin on Adblock (tietenkin!) mutta ei se Youtuben videomainoksia poista. Eikä kenenkään muun videoissa ole ollut mainoksia tuolla tahdilla, perus on joku pari mainosta alkuun, jos mainoksia on ollenkaan. Ehkä sitten kyseessä oli joku bugi? Ihmettelin kyllä kovasti miten kukaan (saati miljoonat ihmiset) viitsisi käyttää aikaansa tuollaiseen jos se oli normaalia. Hyvä jos ei!

Kyllä Adblock estää ihan kaikki Youtuben mainokset, katselen useita tunteja viikossa sieltä eikä minulle tule koskaan yhtään mainosta. Katsoin juuri tämän saman videon laitteella jolla blokkia ei ole, ja tuli nuo mainitsemani kolme mainosta, kaksi videomuotoista ja yksi kuvan päälle tuleva laatikko. Sinuna tarkistaisin siis onko sinulla ajantasainen versio blokista?

Vierailija
515/620 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätekuljetuksen kustantaminen ei ole siivoojan asia.  Voi tietysti olla että asiasta joudutaan keskustelemaan taloyhtiön ja asukkaan välillä. Tuskin kukaan silti pitäisi parempana, että jätteet olisivat edelleen asunnossa palokuormana ja houkuttelemassa ötököitä.

Vierailija
516/620 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethän sinä ole näköjään täysin kykeneväinen päättämään mikä on parhaaksesi. Kolmeen vuoteen et ole siivonnut, mutta käyt uupumukseen asti töissä. Pidä vaikka viikko vapaata, lepää ja siivoa edes vähäsen. Vai pitääkö saada siivous Aurilta ilmaiseksi?

Huvittavaa, miten kateellinen joku voi olla. Haluaisitko uupumuksen, että itse saisit ilmaisen siivouksen? Haluaisitko syövän niin saisit ilmaisen pipon sairaalasta ja yhteiskunnan maksaman peruukin? Saisit ilmaisia taksikyytejäkin.

Oishan se tietty kiva, että Auri kävis sullakin kerran siivoamassa, onhan sinullakin päässä vikaa.

Vierailija
517/620 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne roskat ovat asukkaan.

Ei Aurin.

Asukas asuu siinä taloyhtiössä. Ei Auri.

Vierailija
518/620 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni toimii tietokoneella Youtubea katsellessa lisäosa "uBlock Origin" Firefoxissa erittäin hyvin. Noihin mainoksiin nyt palaa käpy kenellä tahansa, mutta jos joskus haluaa lempitubettajaa (ketä tahansa) tukea pienellä tavalla niin ottaa lisäosan hetkellisesti pois käytöstä ja laittaa soittolistan mutelle pyörimään.

Vierailija
519/620 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka ne jätteet sitten kuskaa kaatopaikalle? Tuskin siivotun asunnon omistajista on siihen. Jätettähän noista asunnoista tulee kerralla valtava määrä.

Taloyhtiön jätehuolto, siitä se siivottavan asunnon asukas maksaa joka kk vuokrassaan tai vastikkeessa.

Taloyhtiö perii asukkaalta ylimääräiset jätekulut jos niitä tulee.

Siivoajan ongelma tuo ei todellakaan ole.

Vierailija
520/620 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras hankinta siivousvälineissä on ollut pitkävartinen (130 cm) lattiaharja. Maksoi alle 7 euroa, mutta lattioitten lakaiseminen käy hetkessä eikä tarvitse pelata pölynimurin johtojen ja letkujen kanssa.

Heitän mielelläni matot ulos tuulettumaan, joten lakaiseminen on tosi helppoa. Auri ei ymmärtääkseni kauheasti tuuleta mattoja tai sänkyvaatteita ulkona?

Harja ei kyllä ainakaan allergikolle ole mitenkään riittävä väline. Imuri kunnollisilla suodattimilla ehdoton ja/tai märällä pyyhkiminen on ehdoton. Isoja mattoja ei niin vain tuuletella, tätä kun pitää tehdä viikottain. Auri taas käy monenlaisissa kohteissa siivoamassa, monissa ei varmaankaan ole omaa parveketta eikä ehkä viitsi laittaa asiakkaan tavaroita jonnekin taloyhtiön mattotelineelle tuulettumaan. Olisihan se ikävää jos joku vaikka varastaisi ne sillä välin kun hän siivoaa, vaikka varmaan aika epätodennäköistä.