Miten tapailla naista jonka lapsi ei käy isällään?
Eli alkamassa juttua naisen kanssa jolla teini kotona. Yleisesti ottaen kunnioitan suuresti yh-lapsiperheiden oikeutta elää elämäänsä siten ettei aikuisten seurustelut välttämättä vaikuta lasten elämään. Mutta miten tässä tilanteessa toimitaan kun ei ole lapsivapaata, eikä teiniä voi yksin yöksi kotiinsakaan jättää.
Tietysti voimme jossain määrin yrittää nähdä minun luona tai autossa tai ravintolassa. Mutta hankalaksi menee kun ei asuta mitenkään samoilla kulmilla. Eikö ainoa vaihtoehto olekin nähdä naisen kotona oli teini paikalla tai ei? Tietty joku Luottamus rakennettava ensin, mutta eipä kai muuta ratkaisua ole.
Kommentit (41)
Suostuisiko teini menemään jonnekkin leirille. Tai jos alottais partion. Tai menisi jonkun samanikäisen kaverin luo yökylään. Tai sillä aikaa kun on koulussa niin vois itse mennä vaikka korona testiin ja myös lapsen äiti vois mennä myös korona testiin. sitten on pakko olla kotona päivälläkin kun odottaa tulosta kun ei saa liikkua mihinkään.
Toivoisin realistisia näkemyksiä. Aikuiset ihmiset eivät voi kovin kauaa seurustella kuin teinit joilla ei ole paikkaa missä viettää aikaa. Ap
No ei mitenkään. En suoraan sanottuna ole niin lapsiystävällinen, että lähtisin tuohon.
Säästä itseäsi.
Ap tajuapas se, että et ole kohdannut vain naista, vaan perheen.
Se on joko tai.
Teini? Ikä? Onhan siinä ero puhutaanko 13- vai 19-vuotiaasta.
Älä mieti rakastajattaresi puolesta, ap.
Ei kai se oikeastaan muuta estä , kuin spontaanin seksin.
Vai kokeeko lapsen äiti hankalaksi tuoda tapailemiaan henkilöitä kotiin ?
Teini ei tarvitse lapsenhoitajaa. Tapaatte naisesi kanssa sinun luonasi. Kun suhde tulee vakavaksi , hommaatte yhteisen kodin ja muistakaa lukko makuuhuoneen oveen.
Kyllä teini voi olla yksin kotona. Ehkä naista ei vaan kiinnosta tarpeeksi, jos käyttää tekosyynä tuota.
Vierailija kirjoitti:
Toivoisin realistisia näkemyksiä. Aikuiset ihmiset eivät voi kovin kauaa seurustella kuin teinit joilla ei ole paikkaa missä viettää aikaa. Ap
Minkä ikäinen teini? Tosirakkaus kyllä odottaa.
Suosittelen lämpimästi teinitöntä vaihtoehtoa.
Vierailija kirjoitti:
Ap tajuapas se, että et ole kohdannut vain naista, vaan perheen.
Se on joko tai.
Missä kohdassa aloittaja mainitsi ettei ymmärrä mitä tarkoittaa se että naisella on lapsi?
Hankalaa se varmasti on, jos ei ole mummoloita tms tukiverkostoja joissa lapsi voi olla/mummo voi tulla katsomaan perään. Varsinkin jos asutte kauempana. Mutta teini on kuitenkin helpompi kuin vaikkapa päiväkoti-ikäinen, sen nyt voi edes päiväksi jättää yksin ja se saattaa käydä kavereillaan yökylässä. Ja kyllähän teini-ikäisen voi jättää yöksikin yksin kotiin, riippuen toki kuinka luotettava hän on ja onko 13v vai 17v.
Tähänhän vaikuttaa niin moni asia... teinin ikä, teinin luonne, asunnon koko, kuinka monta kertaa olette tavannut jne..
Ensin tapailisin kaksistaan ja sitten seuraavaksi jossain vaiheessa kontaktia myös siihen teiniin?
Eihän se niin voi olla että teini vain tietää että äidinsä luona käy joku mies silloin tällöin... teinille voi tulla helposti olo että on tiellä?
Mun ehdotus on että tapailette rauhassa ja tutustutte toisiinne. Jos synkkaa hyvin ja päätätte olla yhdessä niin sen jälkeen äiti alkaa pikkuhiljaa kertomaan teinille sinusta? ei missään tapauksessa pommina..
Sit vaan syömään yhdessä tai jotain vastaavaa kevyttä alkuun. Tähän tosiaan vaikuttaa teinin luonne todella paljon ja myös se että minkälaiset välit teinillä on äitiinsä?
Mulla vastaavasta kokemusta mutta päinvaston, tyttö oli minulla(isällä) kokoajan. sumplii ja luovii niin kyllä se siitä. Kaveriyökyläilyt ovat hyviä!
Tämä onkin oma ongelmansa, itse nimittäin olen äitinä vähän tuollaisessa tilanteessa. Käy teini kyllä isällään, mutta saatta kertoa siitä saman päivän aamuna (17v, eli sopii itse menemisensä). Ja pelireissujakin toki tulee jonkin verran, jolloin on pois kotoa. Mutta tästäkin huolimatta on välillä haastavaa etsiä niitä hetkiä, jolloin pystyy miestä tapaamaan. Oman twistinsä tuo miehen työt, jotka ovat epäsäännöllistä vuorotyötä, jolloin saattaa olla töissä silloin, kun teini on pois kotoa...
Itse kerroin teinille jo tapailevani utta miestä, vaikka suhde (jos sitä siksi voi kutsua) on aika tuore. Eipä tarvitse salailla menemisiään. Teini ei ole vielä kuitenkaan miestä tavannut, tapaa sitten, kun aika on sille otollinen.
Nyt en kyllä ymmärrä. Mielestäni jo aika nuorelle lapselle ja teinille voi rehellisesti kertoa että aikuiset tapailevat. Kaikista tapailukumppaneista ei välttämättä tule perheenjäseniä, mutta he voivat silti suhtautua vähintään asiallisesti lapsiin ja nuoriin. Jos on pelkkä s*ksisuhde niin siinä voi jokainen miettiä minkä mallin antaa teinille: P*nnaan mitä ja ketä vain tai sitten tutustutaan rauhassa. Toki aikuiset voivat edetä suhteessa teinejä nopeammin. Mutta jos tehdään tavallisia asioita, kahvitellaan, jutellaan, ulkoillaan, pelataan yms. niin miksi lapsi tai teini ei voi olla mukana? Oma teini (13) mielellään tekee asioita ja tykkää keskustella, on pienestä asti kulkenut mukana kun ei ollut tukiverkkoa, osasi jo päikkyiässä tilata ravintolassa tai kahvilassa ja jutella ihmisten kanssa. Pari vuotta sitten oli ulkomailla sairaalassa ja käytiin miehen kanssa illalla syömässä, tyytyväisenä katseli tutut piirretyt turkiksi eikä stressannut sitä ettei yhteistä kieltä ollut. Ihana lapsi :)
Oletko Ihan selvillä? Tiedätkö onko lapsen isä edes elossa ?
Vaikea sitä lapsen mennä isänsä luo, jos on tämä on Haudassa et kertonut , Mitään onko lapsen isä elossa .
Jos on onko Sellaisessa ruumiin ja sielun voimissa , että kykenee Huolehtimaan lapsetaan.
Niin et tarkemmin kertonut.
Kolmas vaihtoehto, että on että on töiden vuoksi , muuttanut Usean sadan tai tuhansien kilometrien päähän ulkomaille siis .
Kolme vaihtoehtoa.Niin kun et kertonut tarkemmin.
Erinomainen kommentti nro 18. Tunnut ymmärtävän tilanteeni reaaliteetit. Jos meillä vakava suhde haussa, niin ei tässä kovin kauaa voi vaan treffailla. Jommankumman tai molempien fiilikset siinä vaan menee.
Minun luona näkeminen on toimivaa vain nyt aluksi. Pysyvämmin sellainen tarkoittaisi että meillä on enemmänkin joku fwb ja sitä ei todellakaan olla hakemassa. Ap
Se riippuu teinistä. Kuinka paljon sillä on omia menoja. Vai onko kotona koko ajan. Yritin tuollaisessa tilanteessa suhdetta. Ei meillä oikeastaan ollut edes suhdetta.