Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ahdistava tilanne

Vierailija
26.03.2015 |

Pikkusiskoni väittää että ex-mieheni on yrittänyt kosketella häntä kun hän on ollut 11v. Olimme silloin naimisissa ja minä samassa asunnossa. Olen sitä mieltä että tämä ei ole totta, oikeastaan vakuuttunut ettei tämä ole totta.  Nyt on kuitenkin syyttäjä vetänyt asian oikeuteen ja ahdistaa todella paljon mennä sinne. (olen siis exän puolella)

Huh, miten tästä selviää?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 18:53"]

Pikkusiskoni väittää että ex-mieheni on yrittänyt kosketella häntä kun hän on ollut 11v. Olimme silloin naimisissa ja minä samassa asunnossa. Olen sitä mieltä että tämä ei ole totta, oikeastaan vakuuttunut ettei tämä ole totta.  Nyt on kuitenkin syyttäjä vetänyt asian oikeuteen ja ahdistaa todella paljon mennä sinne. (olen siis exän puolella)

Huh, miten tästä selviää?

[/quote]

Kyllä sä selviät. Sanot ja toimit sen mukaan mikä susta tuntuu oikealta ja todelta. Et muutakaan voi, kun et voi varmuudella tietää mitä on tapahtunut. Kuuntelet itseäsi ja sen mukaan.

Vierailija
2/21 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks olet sitä mieltä että ei ole totta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska pikkusisko ollut tuolloin lapsi (ei rinnan kasvua tms) Olen ollut kotona samassa talossa lasten kanssa, nukkumassa vauvan kanssa. Mies ei ole mitenkään aktiivinen seksuaalisesti ja ei oikeasti ikimaailmassa tekisi niin. Niillä oli "hyvä suhde" tulivat toimeen hyvin. Ja mies vakuuttaa minulle ettei koskaan tekisi mitään tälläista.

Kiva riitakin tulee varmaan tämän jälkeen siskon kanssa... 

Vierailija
4/21 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sisko muutenkin sekaisin, vai miksi keksisi tuollaista?

Vierailija
5/21 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oletpas sä sinisilmäinen. Jos teillä on ollut makkarissa hiljaista, niin se johtui varmaan siitä, että exääsi kiinnosti siskosi. Mä en ymmärrä miksi et usko siskoasi? Mies on kuitenkin exä.

Vierailija
6/21 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 19:05"]

No oletpas sä sinisilmäinen. Jos teillä on ollut makkarissa hiljaista, niin se johtui varmaan siitä, että exääsi kiinnosti siskosi. Mä en ymmärrä miksi et usko siskoasi? Mies on kuitenkin exä.

[/quote]

Yhtä sinisilmäistä voisi olla uskoa siskoa. Jos ei mielessä ole yhtään syytä uskoa siskoa, sitä ei pidä tehdä vain siksi että kyseessä sisko. Ei tuohon tilanteeseen voi oikein muuten ottaa kantaa kuin uskoa tuntemuksiinsa. Muut kuin asianosaiset eivät tiedä totuutta.

Vierailija
7/21 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku keksisi tuollaista??? En pystyisi uskoa miestä.

Vierailija
8/21 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ignorance is a bliss

Vierailija
9/21 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen motiivi siskollasi olisi valehdella?

Vierailija
10/21 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 19:09"]

Miksi joku keksisi tuollaista??? En pystyisi uskoa miestä.

[/quote]

Vaikeahan sitä on käsittää, mutta kammottava on myös ajatus että aina ilman muuta uskottaisiin syyllisyyteen. Voin vain kuvitella miten kamalaa olisi saada syystä tai toisesta aiheeton syytös. 

Vierailija
11/21 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 19:05"]

[/quote]

Meinasin juuri kirjoittaa samaa. Tuo toinen virke yllä kertoo kaiken.

Vierailija
12/21 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 19:12"]

Mikä ihmeen motiivi siskollasi olisi valehdella?

[/quote]

Raha? Ap:lla ei ollut enää aikaa pikkusiskolle. Jne.

Vierailija
13/21 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna en olisi tässä vaiheessa kummankaan puolella. Jos ex- miehesi on kiinnostunut lapsista, niin tietenkin hän kiinnostuu sen ikäisistä, joilla ei ole naiseuden merkkejä. Vaikea kyllä uskoa, että joku vaivautuisi haastamaan "koskettelun yrittämisestä" oikeuteen, jos mitään ei ole tapahtunut? Aika usein uhrit ei kerro näistä koskaan kellekään mitään. Ja nämä tapaukset on todella yleisiä, ja myös se, ettei tekijän lähipiiri halua uskoa tekijästä mitään pahaa- siinähän romahtaisi omakin maailmankuva monella tapaa: onko oma mies/isä/isoisä oikeasti pedofiili? Olen ollut naimisissa pedofiilin kanssa enkä ole tajunnut mitään? Onko se tehnyt omille lapsilleenkin jotain?

En siis sano että mies varmasti on tehnyt mitään, mutta onko sulla mitään selitystä sille, miksi sisko keksisi kaiken päästään? Asiathan ei ole joko totta tai epätotta vain sillä perusteella, mitä sinä itse haluat uskoa.

Vierailija
14/21 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeuteen menossa, on jotain faktaa todisteena. Mitä ajattelet, miltä siskostasi on tuntunut tuolloin ja sen jälkeen tähän asti? Eikö sinua se kalva?

Vierailija
15/21 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko tää provo. Olispa... No, oikeuteen ei noin vain mennä. Syyttäjällä on perusteet syyttää ja jos ei ole, tulee syyttämättäjättämispäätös. Kaksi seikkaa tukee siskon puolta näin heti: ex-äijä ei harrasta seksiä NAISEN kanssa ja tuollaisista jutuista on yleensä tosi vaikea puhua. En ymmärrä, miksi sisko valehtelisi!

Vierailija
16/21 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, hah, haa, on taas valtaosin umpityperiä vastaajia. Kantsisko kuitenkin miettiä asioita kummaltakin kantilta jos älynlahjat riittää?

Vierailija
17/21 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 14:29"]

Kyllä tuon luokan ongelmista kärsivä ihminen voi monestakin syystä joko tietoisesti valehdella asiasta (esim. huomion kaipuutaan) tai sitten olla itse luonut nykyiyselle pahalle ololleen selitykseksi valemuiston hyväksikäytöstä. 

[/quote]

Miksi ne ongelmat eivät ole voineet tulla hyväksikäytöstä? Varmaan onkin joo todennäköisempää, että ihminen alkaa voida huonosti ja viillellä itseään ilman mitään syytä, ja sitten keksii sille selityksen siskon miehen koskettelun yrityksestä, kuin että joku vastaava tapahtuma on aiheuttanut ne ongelmat. Mutta ei se siskon mies välttämättä niitä tietenkään ole aiheuttanut. Mutta eiköhän se selviä mitä on tapahtunut. Nuo ap:n argumentit sen puolesta, ettei mitään ole tapahtunut, ei vain sinänsä todista yhtään mitään miehen syyttömyyden puolesta- esim. aika usein näissä tilanteissa tekijä on lähisukulainen ja tekee tekonsa muun perheen ollessa samassa talossa, joskus jopa samassa huoneessa, kiitos ihmisten tarpeen sulkea silmänsä ikäviltä asioilta. Mutta niin, voi se tekijä olla silti joku aivan muukin henkilö.

Vierailija
18/21 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan vielä kerran. Tottakai asia mennyt syyttäjän kautta mutta tässä ei ole muuta "todistetta" kuin siskon kertoma vs mies. Minä olen todistajana. Ja todellakin korostan että sisko oli 10 vuotta (muistin aluksi et 11) ja tämä asia tuli esiin vuosia myöhemmin siskon kertomissa jutuissa, tuohon aikaa jo siskolla monia ongelmia. Siskon lapsuus ollut rikkinäinen (meillä on eri isä). Isä ei ole paljon ollut läsnä ja nyt kokeekin voimakkaasti että isä on hylännyt hänet. Hän oli myös ilman kavereita ja myös kiusattu. Sisko nyt 14v ja hyvin epävakaa, viiltelee ja asuu laitoksessa käyttäytymisen vuoksi. Olen itse siis 31v. 

Se että sanoin että mies ei ole kovin aktiivinen tuohon aikaan ollut syitä on varmasti useita, yksi varmasti se että meillä oli pieni vauva. En tarkoita etteikö meillä olisi rakkautta ollut ja seksiäkin, mutta mielestäni "tavallista" vähemmän. Se että mies on ex, ei liity tähän asiaan mitenkään.

Näin viime yönä raastavaa painajaista miten taistelen äitini ja siskoni kanssa, ihan veritappeluita, jossain kohtaa yritän puolustaa exää. Tosi ahdistunut olen ollut tuon jälkeen. 

Vierailija
19/21 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mies sitten reagoi kun tämä juttu tuli esille?

Vierailija
20/21 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaista isosiskoa siskosi kaipaa.