Stubb maksattaa laman tavallisilla suomalaisilla
Itse olen tullut siihen tulokseen, että "joudun" äänestämään demareita vaaleissa pelkästään sen takia, että maahan ei tulisi keskustan ja kokoomuksen muodostamaa porvarihallitusta. Se olisi tavalliselle kansalle todella huono vaihtoehto - miten tässä enää mitään ruokaakaan ostetaan jos etuuksia leikataan, palveluita heikennetään ja kulutusveroja nostetaan?
Demarien ja kepun muodostama hallitus uskoakseni pystysi tekemään talouden sopeutustoimet inhimillisemmin kuin kokoomus Stubbin johdolla.
Kommentit (44)
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 20:26"]
Antti Rinne on äärettömän vastenmielinen. Täysin jäikäilemätön populisti. Kavalsi taloyhtiönsä (naapurinsa) rahatkin aikanaan.
[/quote]
Joo, Antin masinoima suklaata yrittäjille -kamppanja oli kyllä törkeyden huippu. Samoin oli "hieman" paksua kun Antti Aasiassa alkoi neuvoa suomalaisia yrityksiä, että "teidän pitäisi viedä enemmän". Ööh, mitä muuta demarit (ja tämä kyseinen ex-ay-pamppu) ovat ikinä tehneet kuin kaikkensa, jotta yritysten toimintaympäristö olisi mahdollisimman huono ja vaikea. Demarit (ja vasurit) ovat kyllä kädet kyynärpäitä myöden toisten taskuista rahaa kaivamassa, mutta tekevätkö ne itse koskaan mitään kansantaloutta hyödyttävää? Eivät, vaan päinvastoin.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 21:47"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 15:20"]
Itse olen tullut siihen tulokseen, että "joudun" äänestämään demareita vaaleissa pelkästään sen takia, että maahan ei tulisi keskustan ja kokoomuksen muodostamaa porvarihallitusta. Se olisi tavalliselle kansalle todella huono vaihtoehto - miten tässä enää mitään ruokaakaan ostetaan jos etuuksia leikataan, palveluita heikennetään ja kulutusveroja nostetaan?
Demarien ja kepun muodostama hallitus uskoakseni pystysi tekemään talouden sopeutustoimet inhimillisemmin kuin kokoomus Stubbin johdolla.
[/quote]
Enää voisit kertoa miten saisit yritykset investoimaan tänne.
Nykyveroilla se ei onnistu -ei Suomi ole hyvä paikka globaalin kilpailun aikana.
[/quote]
Niin ap!
Tiesitkö että investointien puute on Suomen vaikeimpia ja samalla tärkeimpiä ongelmia tällä hetkellä? Ja siihen ei auta muu kuin yritysten toimintaedellytysten parantaminen - muuten kukaan kansainvälinen sijoittaja ei tänne rahojaan laita kansalaisten niistettäväksi. Ja silloin yrityksemme eivät saa kunnollisia edellytyksiä pärjätä kansainvälisessä kilpailussa, mikä puolestaan johtaa.. siihen, mihin se on jo johtanut, eli työttömyyden rajuun kasvuun kun yritykset joutuvat laittamaan lapun luukulle tai siirtymään halvemman kustannustason maihin.
Jos Stubbista tulisi pääministeri, hän voisi käytöksellään, olemuksellaan ja sosiaalisilla taidoillaan hieman parantaa mahdollisuuksiamme. Toinen parannus tulisi sitten konkreettisista toimista, joilla yritystoiminnasta tehdään Suomessa kannattavampaa. Vain tällä tavalla me voimme nousta päällä olevasta lamasta. Toinen tapa olisi, että syntyy tyhjästä uusi Nokia, mutta se oli sellainen onnenkantamoinen että siihen ei usko tällä hetkellä kukaan. Ja siihen asiaan ei voi politiikalla vaikuttaa.
Itse en äänestä kokoomusta vaan vihreitä, mutta jos kolmesta suuresta on pakko valita niin ei missään nimessä ainakaan demareita eikä keskustaa!
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 22:06"]Samoin oli "hieman" paksua kun Antti Aasiassa alkoi neuvoa suomalaisia yrityksiä, että "teidän pitäisi viedä enemmän". [/quote]
Eikä, tää on mennyt itseltäni aivan ohi? Kuvottavaa populismia.
Kas kun ei sanonut: "Teidän pitäisi viedä enemmän, mutta odottakaahan kun meidän pääkonttori (AY-liike) laittaa taas ensin jäänmurtajat lakkoon ja siihen vielä ahtaajien tukilakon päälle, niin katsotaan keneltä katoaa eniten tilauksia lyhyimmässä ajassa hehheh!"
Ihan oikeasti koulukiusaajatouhua tuollainen. Rinne ei mitenkään voi olla niin vähäisillä älynlahjoilla siunattu, että ei itse ymmärtäisi omien puheidensa valhellisuutta. Oksettavaa suorastaan!
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 22:12"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 22:06"]Samoin oli "hieman" paksua kun Antti Aasiassa alkoi neuvoa suomalaisia yrityksiä, että "teidän pitäisi viedä enemmän". [/quote]
Eikä, tää on mennyt itseltäni aivan ohi? Kuvottavaa populismia.
Kas kun ei sanonut: "Teidän pitäisi viedä enemmän, mutta odottakaahan kun meidän pääkonttori (AY-liike) laittaa taas ensin jäänmurtajat lakkoon ja siihen vielä ahtaajien tukilakon päälle, niin katsotaan keneltä katoaa eniten tilauksia lyhyimmässä ajassa hehheh!"
Ihan oikeasti koulukiusaajatouhua tuollainen. Rinne ei mitenkään voi olla niin vähäisillä älynlahjoilla siunattu, että ei itse ymmärtäisi omien puheidensa valhellisuutta. Oksettavaa suorastaan!
[/quote]
Juu, motivaatiokoulutusta yritysjohtajille. :) Mikäs sen motivoivampaa kun taas kohta lakon vuoksi seisahtavat Suomen satamat, kyllä vienti vetää nääs. Eiku...
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 19:07"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 16:03"]
Palstan demarit on ihan hiljaa, miksi eivät vastaa kritiikkiin?
[/quote]
Mä toivon että demarit on nykyään jo niin marginaalipuolue, että yhtään ei ole vielä palstalle eksynyt :D
[/quote]
Vasemmistolaisia täällä ainakin on kuin päitä pirunkelkassa!
Onneksi ei epätavallisilla suomalaisilla. Mulle ja muutamalle muulle tulis iso lasku jaettavaksi :'D
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 19:07"]
[/quote]
Mä toivon että demarit on nykyään jo niin marginaalipuolue, että yhtään ei ole vielä palstalle eksynyt :D
[/quote]
Turha toivo, tuossakin ketjussa joku jo kertonut äänestävänsä demareita, koska: "Tärkeintä on inhimillisen arvomaailman puolustaminen...", ja saanut useita yläpeukkuja:
http://www.vauva.fi/keskustelu/4428484/ketju/mita_puoluetta_aanestat
Uskomatonta sokeutta ja tietämättömyyttä.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 14:02"]Palstallahan on porukkaa, jonka mukaan julkinen sektori rahoittaa yksityistä sektoria. Ilman julkista ei olisi yksityistäkään, kuulemma. Ihan ihmeelliseltä tuntuu, että Suomen kaltaisessa korkean koulutusasteen maassa joku voi tosissaan tuollaista väittää. Ehkä ne on näitä elämänkoululaisia sitten.
[/quote]
Kaipa tuo demaripoliitikkojen propaganda on sitten uponnut heihin. Se tässä mietityttää, että nämä palstan virkamiehet usein korostavat olevansa korkeasti koulutettuja (ja mm. siksi oikeutettuja kunnolliseen palkkaan ja etuihin). Taitaa olla tosipuhetta se, että Suomessa on Euroopan tyhmimmät maisterit ja tohtorit.
Kenenkään ei kyllä tulisi hakeutua korkeakoulutukseen aivoilla, joilla ei ole mahdollista ymmärtää sitä yksinkertaista mekanismia, jolla yksityinen vientisektori maksaa kaikki julkisen menot (myös virkamiesten palkat) - ja itse asiassa myös kotimaanmarkkinoilla toimivan yksityissektorin menot loppuviimeksi (koska nekin rahat ovat alunperin tulleet viennistä ja kotimaassa toimiva yritys vain siirtää täällä jo olevaa rahaa taskusta toiseen).
Keskiluokka maksaa viulut. Ei pitäisi yllättää ketään.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 12:24"]
Itse olen tullut siihen tulokseen, että "joudun" äänestämään demareita vaaleissa pelkästään sen takia, että maahan ei tulisi keskustan ja kokoomuksen muodostamaa porvarihallitusta. Se olisi tavalliselle kansalle todella huono vaihtoehto
[/quote]
Porvarihallitus on huono vaihtoehto vain heille, jotka haluavat makoilla läpi elämänsä tulonsiirtojen varassa. Porvarihallitus saattaisi saada investoinnit Suomessa käyntiin, jonka seurauksena yhä useampi olisi vaarassa joutua palkkatöihin. SPD taas haluaa nostaa veroastetta entisestään, ja näin varmistaa että yritykset kannattavat yhä heikommin, ja työntekijöiden palkkaamisen sijaan irtisanovat heitä edelleen. Valtiontalouden kasvava alijäämä rahoitetaan edelleen velkarahalla, sanoo SDP.
[/quote]
Se on lopulta huono juttu myös niille sohvilla makaaville, sillä kun katoaa teollisuus niin katoavat tuetkin. Demarijyrät kun eivät tee mitään tuottavaa tämän yhteiskunnan eteen!
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 12:51"]Mmmh, kuulin luotettavalta taholta... Aiheesta kirjoittavat tänään mm MT ja HS, ainakin jonkin version. :)
[/quote]
En ole nähnyt mitään artikkelia tästä aiheesta. Ovatko muut?
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 18:20"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 12:51"]Mmmh, kuulin luotettavalta taholta... Aiheesta kirjoittavat tänään mm MT ja HS, ainakin jonkin version. :)
[/quote]
En ole nähnyt mitään artikkelia tästä aiheesta. Ovatko muut?
[/quote]
Joo lehdissä uutisoitiin laajasti että Sipilä vaatii laajaa yhteiskuntasopimusta ennen vaaleja.
Kun haet googlella tulee pitkä liuta uutisia eiliseltä.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 23:23"]
Onneksi ei epätavallisilla suomalaisilla. Mulle ja muutamalle muulle tulis iso lasku jaettavaksi :'D
[/quote]
Jokaisella yksityisellä sektorilla työskentelevällä on noin 87 000 euroa valtionvelkaa niskassaan. Eikö tuo ole jo aika huomattava lasku? Minusta se on aivan tolkuton, ja vasemmisto haluaa vain kasvattaa sitä edelleen!
Nyt SDP kuulemma kiristää Keskustaa yleislakolla, jos demarit eivät pääse seuraavaan hallitukseen. Keskusta taas haluaa suojautua työmarkkinariskiltä laatimalla kattavan yhteiskuntasopimuksen ENNEN uuden hallituksen muodostamista. Noi punikit eivät vaan tajua kuinka isoilla asioilla leikkivät, he pelaavat Suomen tulevaisuudella aivan kuin se olisi joku viihteellinen Perjantai-illan Kimble-sessio!
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 12:10"]
Nyt SDP kuulemma kiristää Keskustaa yleislakolla, jos demarit eivät pääse seuraavaan hallitukseen. Keskusta taas haluaa suojautua työmarkkinariskiltä laatimalla kattavan yhteiskuntasopimuksen ENNEN uuden hallituksen muodostamista. Noi punikit eivät vaan tajua kuinka isoilla asioilla leikkivät, he pelaavat Suomen tulevaisuudella aivan kuin se olisi joku viihteellinen Perjantai-illan Kimble-sessio!
[/quote]
Mistä tällaista kuulit?
Voin kyllä helposti uskoa todeksi. Kun saisin selville, minkälaiset ihmiset noita demareita oikein äänestävät niin kävisin kyllä sanomassa pari valittua sanaa. En vain satu tuntemaan ketään, joka tunnustaisi.
Täällä netissä demariäänestäjien syyt valinnalleen ovat usein jotain "Koska he ovat heikompien puolella" -henkistä sontaa. Siis sontaa siitä syystä, että itse asiassa demarit ovat nimenomaisesti ja konkreettisesti toimillaan osoittaneet olevansa heikoimpia vastaan. Ja siinä sivussa koko maan kansantalouden etuakin vastaan! Eivätkö heidän äänestäjänsä ollenkaan seuraa politiikkaa vai miten on mahdollista, että ovat edelleen noinkin suuri puolue?
Itse olen tullut siihen tulokseen, että "joudun" äänestämään demareita vaaleissa pelkästään sen takia, että maahan ei tulisi keskustan ja kokoomuksen muodostamaa porvarihallitusta. Se olisi tavalliselle kansalle todella huono vaihtoehto
[/quote]
Porvarihallitus on huono vaihtoehto vain heille, jotka haluavat makoilla läpi elämänsä tulonsiirtojen varassa. Porvarihallitus saattaisi saada investoinnit Suomessa käyntiin, jonka seurauksena yhä useampi olisi vaarassa joutua palkkatöihin. SPD taas haluaa nostaa veroastetta entisestään, ja näin varmistaa että yritykset kannattavat yhä heikommin, ja työntekijöiden palkkaamisen sijaan irtisanovat heitä edelleen. Valtiontalouden kasvava alijäämä rahoitetaan edelleen velkarahalla, sanoo SDP.
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/79630-sdp-tylyttaa-stubbin-listaa-maksattaa-laman-tavallisilla-suomalaisilla
[/quote]
Enää voisit kertoa miten saisit yritykset investoimaan tänne.
Nykyveroilla se ei onnistu -ei Suomi ole hyvä paikka globaalin kilpailun aikana.