Uusi mies ja sitoutuminen
Olen tapaillut vakavasti yhtä miestä jo kohta puoli vuotta. Tiedän että hän on minuun kovasti ihastunut ja soitteleekin joka päivä ja jutellaan yleensä vähintään puolisen tuntia. Mies on alkanut myös heitellä puolivitsillä naimisiinmenosta ja yhteisestä sukunimestä tms. Silti ei virallisesti edes seurustella. Tämä tilanne nyt vähän hämmentää ja haluaisin miehen itse ottavan asian puheeksi. Mies ei myöskään ole vielä tavannut lastani, nyt alkaisi olla senkin aika.
Oon nyt sitten miettinyt että onko mies kuitenkaan oikeasti tosissaan ja jos on, niin kaipaako miehet sitä että nainen ottaa tällaiset asiat puheeksi
Ap
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Jos mies on kiinnostunut se ottaa asian puheeksi. Sun ei tarvii tehdä mitään. Jos mies ei tee mitään se ei ole kiinnostunut.
Entä, jos mies olettaa samalla tavalla?
Kylläpä tuohon somehommaan nyt on tartuttu. Ihan sama se mulle muuten on, mutta mielellään jos siltä mieheltä (seurustelun oikeasti alettua )poistuisi se sinkkustatus Facebookista.
Pelottaa ottaa tuo asia puheeksi, kun en ole varma mitä tahtoo. En halua mitään puolivillaista suhdetta jossa toinen myöntyy vain koska minä vaadin tai niin että koko juttu päättyy kun painostan. Eli jos on tosissaan ihastunut tai jopa rakastunut, (niinkuin itse taidan olla) niin luulisi että menisi niin että haluaa itse viedä tän jutun eteenpäin?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä tuohon somehommaan nyt on tartuttu. Ihan sama se mulle muuten on, mutta mielellään jos siltä mieheltä (seurustelun oikeasti alettua )poistuisi se sinkkustatus Facebookista.
Pelottaa ottaa tuo asia puheeksi, kun en ole varma mitä tahtoo. En halua mitään puolivillaista suhdetta jossa toinen myöntyy vain koska minä vaadin tai niin että koko juttu päättyy kun painostan. Eli jos on tosissaan ihastunut tai jopa rakastunut, (niinkuin itse taidan olla) niin luulisi että menisi niin että haluaa itse viedä tän jutun eteenpäin?
Ap
Tätä palstaa lukemalla saa monesti käsityksen, että miehet eivät ole ihmisiä. Jos sinusta tuntuu, että tapailemasi mies kuitenkin on ihminen niin hän on kanssasi tuossa ihan samassa tilanteessa niin on aika suuri todennäköisyys, että hänellä on samoja pelkoja kuin sinulla. Pelkää, että ryssii jutun tai pelkää, että sydän särkyy.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kyllä pitää tapailla ja viettää päiviäkin yhdessä, että vähänkään oppii tuntemaan toista. Ja se muutaman viikon yhdessäolokin voi ola tuntemisen ja sietämisen suhteen promillen luokkaa.
Jos OIKEASTI NS SEURUSTELETTE, NIIN VIETÄTTE tulevat joulupyhät ja uuden vuoden vähintään yhdessä ja lapsikin on toisessa mukana ( jos on välillä isällään)
Joku tolkku pitää olla , jos meinaa seurustella.
Kyllä se on kivaa hevi ajankulua viihdyttää itseään puoli tuntia päivisin puhelimessa. Sitähän voi lirkutella mitä hyvänsä.
Meihet ei kyllä vitsaile naimisiinmenosta, elleivät ole tosissaan kiinnostuneita. Entäpä, jos mies on yhtä pelokas kuin sinäkin ottamaan asiaa puheeksi?
Minä kysyisin suoraan, pitääkö edelleen itseään sinkkuna, kun Facessa niin lukee. Silläpä tuo selviää kannattaako alkaa esitellä sukulaisille. Oletko jossain vaiheessa kysynyt, haluaisiko tavata sinun lapsen tai mitä ylipäättän ajattelee lapsista tai haluaako heitä joskus elämäänsä? Lapsen kanssa kuitenkin elät arkea, niin on aika tärkeää tietää, onko mies valmis sellaiseen arkeen, jos kanssasi haluaa seurustella.
Vierailija kirjoitti:
Meihet ei kyllä vitsaile naimisiinmenosta, elleivät ole tosissaan kiinnostuneita. Entäpä, jos mies on yhtä pelokas kuin sinäkin ottamaan asiaa puheeksi?
Minä kysyisin suoraan, pitääkö edelleen itseään sinkkuna, kun Facessa niin lukee. Silläpä tuo selviää kannattaako alkaa esitellä sukulaisille. Oletko jossain vaiheessa kysynyt, haluaisiko tavata sinun lapsen tai mitä ylipäättän ajattelee lapsista tai haluaako heitä joskus elämäänsä? Lapsen kanssa kuitenkin elät arkea, niin on aika tärkeää tietää, onko mies valmis sellaiseen arkeen, jos kanssasi haluaa seurustella.
Ensimmäinen mies koskaan joka edes puolileikillään puhunut naimisiinmenosta tai yhteenmuutosta tulevaisuudessa. Tuntuu että koko ajan enenevissä määrin. Ollaan tietysti puhuttu nuo lapsiasiat ja häntä ei haittaa tuo minun muksu, mutta omia ei halua. En välttämättä halua itsekään enempää. Ehkä helpoin olisi alkaa tunnustella asiaa tuon facebookstatuksen kautta, mutta pelottaa kun moni tapailu ollut miehellä vain hetken hupia.
Ap.
Jos ette pysty puhumaan noinkaan yksinkertaisesta asiasta kuin että seurustellaanko vai ei, ette todellakaan seurustele. Eikä ainakaan kannata miettiä mitään naimisiinmenoja tuolla kommunikaatiotasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen mies koskaan joka edes puolileikillään puhunut naimisiinmenosta tai yhteenmuutosta tulevaisuudessa. Tuntuu että koko ajan enenevissä määrin. Ollaan tietysti puhuttu nuo lapsiasiat ja häntä ei haittaa tuo minun muksu, mutta omia ei halua. En välttämättä halua itsekään enempää. Ehkä helpoin olisi alkaa tunnustella asiaa tuon facebookstatuksen kautta, mutta pelottaa kun moni tapailu ollut miehellä vain hetken hupia.
Ap.
Eikö se olisi sitten parempi saada heti tietoon, jos mies ei suhteeseenne suhtaudu vakavasti? Erityisesti olisi hyvin outoa, jos hän suhteen lopettaisi sen perusteella, että haluat asiasta keskustella ja varmistaa että molemmat ajattelevat asiasta samalla tavalla.
Voithan edetä asiassa myös niin, että ehdotat että haluaisit esitellä miehen omille sukulaisille/kavereille ja kysyt mitä mieltä mies asiasta olisi? Kuitenkin monella (erityisesti miehellä) voi olla sen verran etäiset välit sukulaisiin, että uuden kumppanin esittely heille ei käy edes mielessä.
Jos nyt jätetään tuo huono kommunikaatio tämän asian suhteen pois niin miltä suhde muuten tuntuu? Onko sujuvaa ja helppoa? Onko ollut mitään epämääräistä outoa fiilistä? Onko sulla turvallinen olo?
Älä missään tapauksessa kysy mieheltä esimerkiksi, että hei, seurustellaanko me sinun mielestäsi tai olisiko sinusta aika tavata sukulaiseni. Sen sijaan kirjoita tänne hänen viestejään niin spekuloidaan yhdessä niiden piilomerkityksiä.
Vain te 2 voitte keskustelemalla selvittää, mikä on teidän suhteen taso. Aika vähän kannattaa antaa muiden spekuloida suhdettanne tai sun yksin tehdä oletuksia suhteestanne vertaamalla sitä muiden suhteisiin. Te voitte muodostaa suhteestanne ihan omanlaisenne. Jos sua kiinnostaa jokin asia, ota se puheeksi miehen kanssa. Silloin olet oma itsesi ja homma joko toimii tai ei.