Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nelikymppiset, kuukautisista!

Vierailija
26.03.2015 |

Hei,

kiinnostaisi kovasti, onko teillä muilla nelikymppisillä kuukautiset jo jotenkin muuttuneet? Itse olen huomannut, että "parasta ennen" -päiväys on tainnut jo mennä. Minulla on toki hormonikierukka, mutta se on ollut jo toista vuotta, joten kaipa se olisi jo siitä tasaantunut.

Välillä kierto on 23-24 päivää, mutta nyt mennään jo kp 35 eikä mitään elettä ole, että kuukautiset tulisivat. Ihan outoa, tähän saakka ne ovat olleet tosi säännölliset. Raskaus ei ole mahdollista. 

Miten teillä muilla? Onko kierto heitellyt yhtäkkiä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole heittelyä vielä ainakaan. Meillä ei ole ehkäisyä, kun on lapsettomuustaustaa, ja kierto on n. 28 päivää. Ensi viikolla alkaa taas ja tunnen jo lievää aristusta rinnoissa. Ilmeisesti kroppa toimii vielä moitteetta.

Vierailija
2/7 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen raskaana, 41 juuri täyttänyt, ennen raskautta ihan tavalliset kuukautiset, kp27-29. Äidillä, tädeillä ja mummollakin kuulemma on ollut ihan normaali kuukautiskierto noin 50-vuotiaiksi eli vaihdevuodet tulleet myöhään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ehkäisynä Pearly-ehkäisytietokone ja sen mukaan en ovuloi enää ollenkaan - eli kaippa tuo parasta ennen päiväys on jo ylitetty.

Mulla kuukautiskierto on ollut vuosikausia 23-24 pv (kuopus 8) ja viimesyksyisen antibioottikuurin jälkeen kaikki on heittänyt ihan häränpyllyä. En toki tiedä, onko näillä mitään tekoa keskenään, mutta ajoitus on tasan sama. Syyskuun jälkeen kuukautiskierto on ollut aivan mitä sattuu 23-36 päivän välillä. Just jännään, että ei kai ne vain ala kahdenkeskisenä lemmenviikonloppuna - voi p.... jos niin käy.

Vierailija
4/7 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itsellä alkoi vastaava vasta n 52v, nyt 54 ja kuukaitiset tulee vielä mutta harvakseltaan. Mutta tiedän kylä että on jopa 30v ikäisiä joilla jo alkaneet vaihdev, eli riippuu niin ihmisestä.

Vierailija
5/7 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kierto lyhentynyt 28 päivästä 26 päivään, lisäksi menkat kestävät nykyään vain 4 päivää aikaisemman 5 päivän sijasta.

Olen 42 v

Vierailija
6/7 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli muutama kierto hieman lyhyempi, mutta näyttää palanneen ennalleen. Niukentuivat joskus 36veenä. Nyt olen 45v. Kohta 46v. Äidilläni alkoi vaihdevuodet 53 veenä ja tupakoi ja on alkoholisti, joten kai tässä vielä joutuu kärvistelemään. Lapsen sain vielä 41v.

Vierailija
7/7 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierto on tasaantunut aika lailla 28 päivään, mutta vuodon pituus on muuttunut. Ennen menkat kestivät neljä päivää, ensimmäinen päivä oli pientä tiputtelua, sitten pari päivää kunnon tulva, ja viimeinen päivä taas tiputtelua.

Nykyään menkat kestävät 7-8 päivää, eli pari päivää tulee tiputtelua, sitten 3-4 päivää melkoista valumista, sitten taas 2-3 päivää tiputtelua. Ärsyttävää!