Miksi mahani turpoaa palloksi heti jäätelön syönnin jälkeen? Muita?
Minulla ei ole laktoosi-intoleranssia tai mitään ruoka-allergiaa, mutta joka ikinen kerta, kun olen syönyt jäätelöä maha paisuu mahtavaksi palloksi. Maha ei varsinaisesti tule kipeäksi. Muista maitotuotteista en ole tätä huomanut (ainakaan niin selkeästi) kuin jäätelöstä!
Mitä ihmettä siinä jäätelössä on???
Kommentit (4)
Saattaa olla myös jäätelöiden lisäaineet tai kasvirasvat tsi ylipäätään se koostumus. Kokeile eka vaikka jotain vähemmän käsiteltyjä (kolme kaveria tms?) ja/tai laktoosittomia, ja jos silti oireilet, kannattaa siirtyä niihin maidottomiin. Jäätelö on yksi eniten herkkyyttä aiheuttavia laktoosi-intolerantikoilla. Jugurtit vähemmän (niissä pilkkoontuu laktoosia koko ajan luontaisestikin).
Jos on lievä laktoosi-intoleranssi, se ei oireile aina ja kaikesta. Jäätelössä on myös ilmaa. Jos on ärtyvän suolen oireyhtymä, laktoosi voi aiheuttaa tuota.
Mulla myös! Vituttaa jo valmiiksi kun kesän helteillä tekee mieli niin pirusti jäätelöä ja maha on ku viimeisellä kolmanneksella!
Onhan siinä ilmaa. Mulla laktoosi-intoleranssi alkoi jäätelöstä. Se siis tuli pikkuhiljaa ja ensimmäisenä vaivasi juuri jäätelö. Onneks on laktoosittomia ja kokonaan maidottomiakin jäätelöitä, koska mä oon ihan jäätelöhullu. Voihan olla, että sullakin on pikkuhiljaa tulossa se. Onko sulla ennen käynyt noin?