Miehen ja lasten keskenään oleminen ihan toivotonta!
Ja harjoitusta ollut kyllä..lapset nyt 4 ja 6. Mies on hidas, jähmeä ja aina vaipuu omaan maailmaan, ei näe ei kuule. Lapsi saa jankuttaa isille jotain eikä mies kuule, uppoutunut lehteen tms. Sktten lapset alkavat tapella keskenään, ei älyääreagoida vasta kun jompi kumpi huutaa toisen satutettua toista ja mies alkaa huutaa lapsille. Kun tulen kotiin, lapset kertovat mitä kaikkea käynyt ja isi on huutsnut ja puhnut rumasti, mies ärisee että ei noimosaa kun tapella vaan. Minun kanssani tällaista ei ole.
Ahdistaa, että miehellä on edesä viikon loma, mitä taas kaikkea sattuu ja tapahtuu:( pelottaa tulla töistä kotiin. Kyllä mies välillä pelaa lasten kanssa, vie pihalle (mutta lapset pukeutuvat keskenään, isä vähät välittää mitä ulos laittavat päällensä) ja laittaa ruokaa jossakin vaiheessa, miutta silti meno on sellaista että mies venyttelee aikaa, lapset hermostuu, kies ei tippaakaan osaa ennakoida asioita ja paljon selaa kännykkäänsä vaan. Inhottaa, suututtaa, harmittaa. Mies sanoo, että minkäs hän sille voi jos noi on tommosia... "Noista" kumpikin fiksuja lapsia, tykkäävät tehdä yhdessä kotitöitä jos vanhempi vaan ottaa mukaan ruuanlaittoon, tykkävät harjoitella vaikka kirjaimka jne jos vanhempi vaivautuu.. "Noissa" ei ole vikaa vaan siinä vanhimmassa..mutta ei mene perille.
Kommentit (34)
Voisitko sä ap oikolukea tekstisi ennen lähettämistä? Ymmärrän, että kännykällä kirjoittaessa tulee helposti kirjoitusvirheitä, mutta ne voi kyllä korjata. On tosi epämiellyttävää lukea tekstiä, jossa joka toinen sana on virheellinen. Se vie huomion koko tekstistä, eikä viitsi enää keskittyä aiheeseen, kun näkee vain virheet.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 09:17"]
Voisitko sä ap oikolukea tekstisi ennen lähettämistä? Ymmärrän, että kännykällä kirjoittaessa tulee helposti kirjoitusvirheitä, mutta ne voi kyllä korjata. On tosi epämiellyttävää lukea tekstiä, jossa joka toinen sana on virheellinen. Se vie huomion koko tekstistä, eikä viitsi enää keskittyä aiheeseen, kun näkee vain virheet.
[/quote]
Mä luin ihan sujuvasti, vaikka jälkeenpäin katsottuna oli virheitä. Joka ikistä kirjaintako tavutat??
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 09:14"]
Minkä takia teit lapsia tuollaisen idiootin kanssa?
[/quote]
No anna kun arvaan: Kun se mies oli ennen lapsia niin ihanan huomaavainen, kohtelias ja hyvä kuuntelija, joka pienimmästäkin vihjeestä tiesi heti, että mitä piti tehdä ja miten. Ja halusi niin kovin niitä lapsia ja yhdessä sovittiin, että miten ne hoidetaan ja mies lupasi olla hyvin osallistuva. Niin, ja muiden lasten kanssa oli aivan ihana ennen omia lapsia: leikki niiden kanssa, syötti ja vaihtoi vaippoja hyvin mielellään. Mutta ihmeellisesti aivan ilman varoitusta muuttui tuollaiseksi jörrikäksi heti, kun ensimmäinen oma lapsi tuli maailmaan.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 09:22"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 09:17"]
[/quote]
Mä luin ihan sujuvasti, vaikka jälkeenpäin katsottuna oli virheitä. Joka ikistä kirjaintako tavutat??
[/quote]
Samaa mieltä. Ei ollut vaikealukuinen.
Saataisko me miehet olla sellaisia kun olemme. Hyvä on lastenkin oppia itsenäisyyttä pienestä pitäen. Molemmat ovat kuitenkin hengissä pysyneet.
Toinen iskä (ei vuoden isi materiaalia hänkään)
Olen pahoillani virheistä.
mies oli ennen lapsia sellainen, että piti asuntonsa siistinä, pikkutarkka sellaisissa jutuissa kuten nykyään (mutta lapsia ei osaa ohjata asioiden järjestämiseen), laittoi ruokaa (ja laittaa nykyää). Keskustelimme perheen perustamisesta ja juttelimme millaisia vanhempia haluamme olla, mies oli sitä mieltä ettät avat tulee opettaa mutta hän ei halua olla yhtä ankara kuin hänen isänsä oli hänelle. Mies hoiti talousasiat huoellisesti, kuten nykyäänkin laskut maksaa ajallaan jne. EN olisi voinut arvata, että hän ei kehity isyyteen eikä osaa omia lapsia kasvattaa ja se huolellisuus ei enää riitäkään lapsiin asti!! Edelleen pikkutarkka omissa jutuissa, ja ei lapsia näe ei kuule kun niihin omiinsa keskittyy. Minäkin olin ennen lapsia tarkka omissa jutuissa, mutta nyt menevät lapset aina automaattisesti etusijalle. Miehelle näin ei ole käynyt. Ap
Eihän tuo nyt kovin pahalta kuulosta. Jotenkin sulla on asenne, että mies tekee tuollaista tahallaan, mutta entäpä jos hän vain toimii noin ihan luontaisesti. Miehesi ei välttämättä ole "lapsi-ihminen" tai synnynnäinen hoivaaja. Ja onhan ne lasten touhut aikuisen miehen näkövinkkelistä melkoisen epäkiinnostavia. Eikö se riitä, että katsoo perään ja estää pahemmat katastrofit, jos ei kakkosäidiksi kykenekään?
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 09:17"]
[/quote]
En ole ap, mutta mulle ei tuottanut minkäänlaista ongelmaa lukea kyseistä tekstiä. Niin paljon siinä ei ollut virheitä. Olisiko vika lukijassa ?
Munkin mieheni jotenkin ei kuule vauvan itkua jos keskittyy muuhun. Mutta eipä vauva ole vielä rikki mennyt vaikka välillä joutunutkin hetken yksin huutamaan, muutoin mies on todellakin paras isä meidän vauvalle.
Eipä teidänkään tilanne katastrofaaliselta kuulosta, teillä on vaan vähän eri tavat käsitellä lapsia mutta miksipä miehesi tapa olisi sinun tapaasi huonompi? Meilläkin lapsena isäni kiroili ja huusi mutta silti oli todella läheinen ja rakas. Ja on toki edelleen.
Meillä ttilanne ei ole ihan noin paha, mutta läheltä liippaa. Miksi teillä on asenne, ettei miehen tarvitse olla lapsille läsnä ja hoitaa siinä missä äitikin? Minä tienaan kolme kertaa miestäni enemmän, ja olen ssiis astunut "miehen perinteiselle reviirille", saa mieskin astua naisen reviirille ja hoitaa llapsia ja tehdä kotitöitä siinä missä äitikin. Äidiltä tuollainen käytös olisi hirveää, miksei isältä?
Miksi heti vastaajista osa heittää tätä mantraa "millä perusteella miehen tapa olisi huonompi"? No sillä perusteella, että lapset tappelevat ja satuttavat toisiaan, vanhempi ei tue eikä kuule lapsiaan, huutaa ja puhuu rumasti. Ihan näillä perusteilla. Olipa kyse naisesta tai miehestä, nuo ovat huonoja kasvattajan ominaisuuksia.
Voisko sun miehellä olla tarkkaavuuden häiriö?
Itsellä add ja olen juuri tuollainen!
Nukkuuko hyvin? Univelkakin aiheuttaa tuollaisia oireita.
Minä olen miettinyt, voisiko miehellä olla ADD! On "outo" hidas saamaan aikaiseksi, jumittuu asioihin, ärtyy kun häiritäänt ai "vaaditaan liikoja"(normaaleja). Kerro lisää, mistä tietäisi onko tällaista?
miehellä on myös uniapneaa joskus todettu, kuorsaa, mutta myös nukkuu pitkät yöunet. Jaksaa valvoa iltasella halutessaan ihan helposti. Ap
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 09:17"]Voisitko sä ap oikolukea tekstisi ennen lähettämistä? Ymmärrän, että kännykällä kirjoittaessa tulee helposti kirjoitusvirheitä, mutta ne voi kyllä korjata. On tosi epämiellyttävää lukea tekstiä, jossa joka toinen sana on virheellinen. Se vie huomion koko tekstistä, eikä viitsi enää keskittyä aiheeseen, kun näkee vain virheet.
[/quote]
Vika on lukijassa
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 09:56"]Miksi heti vastaajista osa heittää tätä mantraa "millä perusteella miehen tapa olisi huonompi"? No sillä perusteella, että lapset tappelevat ja satuttavat toisiaan, vanhempi ei tue eikä kuule lapsiaan, huutaa ja puhuu rumasti. Ihan näillä perusteilla. Olipa kyse naisesta tai miehestä, nuo ovat huonoja kasvattajan ominaisuuksia.
[/quote]
Kyllä lasten on hyvä oppia keskenään selvittämään omat riitansa.
T. 11
EI olisi oitänyt tehdä lapsia hänen kanssaan, tuhannesti olen katunut! Ap
Kyllä teen asioiden eteen kaikkeni.. Ap
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 09:36"]Saataisko me miehet olla sellaisia kun olemme. Hyvä on lastenkin oppia itsenäisyyttä pienestä pitäen. Molemmat ovat kuitenkin hengissä pysyneet.
Toinen iskä (ei vuoden isi materiaalia hänkään)
[/quote]
Ette saa, sillä olette isiä ja vastuussa lapsistanne, heidän turvallisuudestaan ja henkisestä kehityksestään. Lapsettomina voitte olla juuri sellaisia kuin itse haluatte ilman velvoitteita. Voitte esim hypätä sillalta
Minkä takia teit lapsia tuollaisen idiootin kanssa?