Miksi hoitoalalla ei ole tarjolla osa-aikatyötä käytännössä ollenkaan, vaikka siellä on hirveä pula työntekijöistä?
Olen itse etsinyt sijaisuuksia 70-80 prosenttisella työajalla, mutta ei löydy ei sitten mitenkään. Pk-seutu. Tekisin tämän ihan omaan laskuun enkä saisi mitään tukia mistään päälle. Mutta ei. Kaikki on joko sadalla prosentilla tai ei ollenkaan. Mikä siinä on että tuo ei onnistu mitenkään hoitoalalla? En haluaisi uupua ja minulla on muutakin elämää kuin olla koko ajan töissä. Vaikka sitten pienemmällä rahalla. Mutta ei kelpaa.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
No kuka se tekee sitten sen 2 H jos työvuorossa pitää olla määrätty määrä väkeä. Vai olenko ymmärtänyt väärin. Tai pitäisikö jonkun tehdä 10 h?
Iltapäivällä vuorot ovat ns päällekkäin pari tuntia. Meillä monesti aamussa toisena ollut os.apulainen lähtee jo yhdeltä.
Eri
Vierailija kirjoitti:
No kuka se tekee sitten sen 2 H jos työvuorossa pitää olla määrätty määrä väkeä. Vai olenko ymmärtänyt väärin. Tai pitäisikö jonkun tehdä 10 h?
Olen monesti ihmetellyt, miten monilla hoitajilla - itseäni monta kertaa paremmilla ja alalle sopivimmillakin - ei ole yhtään kykyä ajatella ns. boksin ulkopuolelta. Ihan kuin jokin asia ei voisi muuttua ikinä.
Kokonaistuntimäärä olisi sama, mutta olisi enemmän 50-80% tekeviä. Moni voisi palata alalle tai tulla hoitovapaalta töihin, ei ole pakko tehdä 6 h päivää . Lisäksi jos joku eläkeläinen tai opiskelija voisi tulla tekemään lisäavuksi tunnit esim. 7-10 tai 11 ja 17-21 niin sehän olisi mahtavaa.
Hyvä työvuorosuunnittelija osaa sijoittaa kyllä tyypit oikein. Ja nytkin tehdään jo vajaalla: eikö olisi hyvä että saataisiin se osa-aikaisen panos päälle?