Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hoitoalalla ei ole tarjolla osa-aikatyötä käytännössä ollenkaan, vaikka siellä on hirveä pula työntekijöistä?

Vierailija
16.12.2021 |

Olen itse etsinyt sijaisuuksia 70-80 prosenttisella työajalla, mutta ei löydy ei sitten mitenkään. Pk-seutu. Tekisin tämän ihan omaan laskuun enkä saisi mitään tukia mistään päälle. Mutta ei. Kaikki on joko sadalla prosentilla tai ei ollenkaan. Mikä siinä on että tuo ei onnistu mitenkään hoitoalalla? En haluaisi uupua ja minulla on muutakin elämää kuin olla koko ajan töissä. Vaikka sitten pienemmällä rahalla. Mutta ei kelpaa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerät työhönottajat (vai mitä ne on). Ovat mieluummin ilman kuin luopuvat vuosikymmeniä vanhoista, kankeista työajoista.

Vierailija
2/23 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama harmittaa. Tein 28 vuotta töitä hoitajana ja nyt nivelvaivat ym joten en enää pysty tekemään tuplavuoroja joihin työsopimus velvoittaa. Ei suostuta että tekisin vähän vähemmän. Oli pakko irtisanoutua. On soiteltu ja pyydetty palaamaan. Kroppa ei enää kestä klo 6.45 - 22.00, jalat, selkä ja ranteet hajoaa.

Miksi ei voi tehdä lyhyempää, sitä minäkin ihmettelen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostava kysymys, toivottavasti joku osaisi vastata.

Vierailija
4/23 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aloitus. Itse 59 vuotiaana en jaksa enää kokoaikaista vanhustenhoitoa. Tekisin mielelläni esim. 4- 6h työpäivää. Jaksaisin kevyemmällä työmäärällä vielä vuosia. Mihinkään ei pääse.

Vierailija
5/23 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee keikkaa.

Vierailija
6/23 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä avaus, veikkaan että tämä tulee hyvinkin pian muuttumaan.

Vierailija
7/23 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös keikkatöitä ole tarjolla esim. Seuren tms. kautta?

Vierailija
8/23 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri asia. Osa- aikaisena voisit tehdä yhtern työpaikkaan.

Luulen, että johtuu hoitajapulasta ja työnantajien typerästä tavasta yrittää hoitaa asia. Ennen, kun hoitajia oli saatavilla, niin työnantaja laati ehdot= täysi työaika tai ei ollenkaan, uusille maksetaan 10% vähemmän jne. Asiat muuttuu, nythän edim PKKS maksaa uusille 500€ enemmän.

Vierailija
9/23 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keikat eri asia, kuin vakituinen, osa- aikainen työ. Olen siis 59 v, joka haluaisi tehdä säännöllistä, lyhyttä työpäivää, samassa työpaikassa. Luulisi hoitajamitoitusten noustessa olevan tarvetta moninaisempiin työaikoihin. Ruuhkahuippuihin voisi palkata 4h- 6h työntekijöitä. Miksi kaikki paikat ovat aina 8h/ päivässä? Moni iäkkäämpi hoitaja tekisi mielellään lyhyttä työpäivää, näin kykenisi säilyttämään työkykynsä pidempään? Vanhustenhoito on fyysisesti raskasta, itse en jaksa kokoaikatyötä.

Vierailija
10/23 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee keikkaa.

Minä tein kaksi vuotta yksityisellä keikkaa. Saatoin mennä klo 15:00 ja pääsin 21:30 pari päivää vapaata ja taas muutama ilta.

Joskus tein pari yötäkin.

Joku tuolla vinkkasikin Seuresta.

Soittele laitoksiin ja kysy,sano että teet vain 6,5 per päivä.

Kyllä niitä on.'

Ai nii,kato paikkojen nimiä kuntarekryn sivuilta sieltä bongailet kans.

Vierailija
11/23 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä, mutta pitää soitella joka paikkaan ja osastolle erikseen. Monesti vielä sanotaan ensin että ei mahdollisuutta lyhyempään mutta kun sanoo että kiitos ei ja moro niin kyllä löytyykin. Parhaiten löytyy kun menee ensin keikkailemaan ja saa jalkaa ovenrakoon.

Kuntarekryyn keskittäminen on vain huonontanut rekrytointia, monimutkainen ja byrokraattinen systeemi kun kaupunkien ja kuntien rekryt eivät pääosin toimi ja osa kunnista ei näe paikkaa. Jos itse laitat hakemuksen (käytyäsi tuhannenteen kertaan samojen papereiden kanssa) että haluaisin tehdä lyhyempää kukaan ei saa yhteyttä paikoista, vaan pitää hakea jotain avointa paikkaa jotka kaikki 100 %.

Alalla voitaisiin harkita tosiaankin myös osapäivätyön mahdollisuutta kiireaikoihin. En ole tällaisesta kuullut kuin kerran yksityisellä työskentelevältä.

Vierailija
12/23 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että johtuu hoitajapulasta ja työnantajien typerästä tavasta yrittää hoitaa asia. Ennen, kun hoitajia oli saatavilla, niin työnantaja laati ehdot= täysi työaika tai ei ollenkaan, uusille maksetaan 10% vähemmän jne. Asiat muuttuu, nythän edim PKKS maksaa uusille 500€ enemmän.

Mä olin yhdessä paikassa vaan. Ihan sama,millä nimityksellä. Tein osa-aikaa.

Päiväkodissakin saatoin olla puoli vuotta.

Vierailija
13/23 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siellä.  Itse käyn tekemässä tarpeen mukaan keikkoja usessa eri paikoissa, ja olen sairaanhoitaja.

Otan duunia tarpeen mukaan.

Ja sehän riipppu aivan työnantajasta, suostuuko työnantaja osa-aikaisiin työsuhteisiin.

Ja onko kysymys yksityisestä puolesta vaiko julkisesta.

Ja sijaisrekisterissä olevat hoitajat tekevät töitä tarpeen mukaan, sekin on tavallaan osa-aika työtä.

Sairaaanhoitajan voin sanoa, että mulla on aina ollut mahdollisuus valita, millaisissa työsuhteissa milloinkin olen.   Ja töitä on riittänyt.

Ja niitä tulee riittämään myös vastaisuudessa sairaanhoitajille, etenkin kokeneille, joustavaille ja ammattitaitoisille hoitajille.  Olen ollut sairaanhoitajana myös Ruotsissa, mutta elämänkumppanin takia muutin takaisin  Suomeen, pääkaupunki alueelle.

Vierailija
14/23 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 80 prosenttisen idea ainakin itselläni olisi tehdä 4-päiväistä viikkoa, ei 6-tuntista päivää. Tämä on monesti se asia, mihin työnantaja ei meinaa suostua. 

Vierailija
15/23 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen keikkalainen ja teen yhteen työpaikkaan.

Vierailija
16/23 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis 80 prosenttisen idea ainakin itselläni olisi tehdä 4-päiväistä viikkoa, ei 6-tuntista päivää. Tämä on monesti se asia, mihin työnantaja ei meinaa suostua. 

Tässäpä se. Voin tehdä 8-tuntista päivää, mutta neljänä päivänä viikossa. Sen sijaan 6 tuntiset päivät 5 kertaa viikossa eivät ole se, mitä haen. Haluan nimenomaan vapaapäiviä enemmän ja omaa rauhaa.

Vierailija
17/23 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä avaus, veikkaan että tämä tulee hyvinkin pian muuttumaan.

Ei siltä vaikuta, vaikka ainakin Helsingissä on ollut krooninen pula hoitajista jo vuosikausia. Osa-aikaisuuksiin ei suostuta kuin vain jos on pieni lapsi. 

Vierailija
18/23 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama harmittaa. Tein 28 vuotta töitä hoitajana ja nyt nivelvaivat ym joten en enää pysty tekemään tuplavuoroja joihin työsopimus velvoittaa. Ei suostuta että tekisin vähän vähemmän. Oli pakko irtisanoutua. On soiteltu ja pyydetty palaamaan. Kroppa ei enää kestä klo 6.45 - 22.00, jalat, selkä ja ranteet hajoaa.

Miksi ei voi tehdä lyhyempää, sitä minäkin ihmettelen.

Millä ihmeen sopparilla oot ollut töissä? Kvtesin ehdot on jotain ihan muuta. Vaihda töihin paikkaan, joka noudattaa työaikalakia!

Vierailija
19/23 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuka se tekee sitten sen 2 H jos työvuorossa pitää olla määrätty määrä väkeä. Vai olenko ymmärtänyt väärin. Tai pitäisikö jonkun tehdä 10 h?

Vierailija
20/23 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuka se tekee sitten sen 2 H jos työvuorossa pitää olla määrätty määrä väkeä. Vai olenko ymmärtänyt väärin. Tai pitäisikö jonkun tehdä 10 h?

Voisitko sinä alanuolen antanut kertoa ratkaisun? Kiitos!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi