Inhoan sanaa 'huikea'
Onko muita?
Trendisana, toivlttavasti käyttö loppuu pian.
Kommentit (22)
"Hervoton". Mikä piiiiip se HERVO on?!?!?!
Ihan sika makeeta hei, hubbaa, ihquu, siistii, huikeeta, vähän jees, jeba, kuulii, mässyy...
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 08:29"]
"Hervoton". Mikä piiiiip se HERVO on?!?!?!
[/quote]hervo on voima, tahto
Niin minäkin! Eikö se ole jo vähän mennykin ohi se trendi, yhteen väliin iltalehden otsikoissakin saattoi olla useampi huikea -sana samassa lauseessa. Yök!
Huikeaa, loistavaa, mahtavaa...jne. Näitä pannukakun nostattamiseksi kehitettyjä hehkutussanoja riittää.
Trendit tulevat ja menevät kaikissa asioissa, myös kielessä. En jaksa käyttää aikaani siitä pahastumiseen.
Ihmisestä, joka käyttää sanaa 'huikea', tulee mulle ainakin sellainen pyrkyri mieleen. Siis jotenkin sillä sanalla on mun korvissa toai vahva negatiivinen sointi.
Mahtava ja loistava puolestaan ovat ihan neutraaleja.
AP
"Huikea veto" kaikissa musiikki- ja laulukilpailuissa. Argh.
Inhoan myös teeskentelevää sanaa menehtyä. Näkee oikein kuin joku lässyttävä täti kyselee että oi, mihin hän menehtyi. Se on kuolla! Kuolema! Kuollut! Ei se siitä kaunistu vaikka kuinka menehtyy.
Mua ärsyttää kun kaikki vetää, hyvä veto, vedin lotosta kympin, vedin hyvät treenit. UH että jaksaavatkin ihmiset vetää.
Juurikin näin! (mistä ***** tuo sanamuoto on pesiytynyt yhtäkkiä kaikkien suihin? Se on JUURI näin).
Joo, mua ärsyttää aivan älyttömästi tää. Huikea oli ihan kiva lausahdus kun sitä ei ängetty joka väliin. Nykyään trendikkäillä toistensa matkija apinoilla on jokatoinen asia "siis niin huikeeta". Aaarghh
Huikeeta että joku otti asian puheeksi!
Mä inhoon sanoja "juurikin niin", "näinpä" ja tietyllä äänenpainolla sanotun "aivan". Näissä sanoja ikäänkuin vahvistaa ylimielisen oloisesti keskustelukumppaninsa argumentin. En ikinä käytä noita.
Samaa mieltä.