Terolutit lugesterenoja tehokkaampia? Siis mitä? Pikaisia vastauksia kaivataan
Olen ymmärtänyt että terolutteja määrätään lähes aina kun on kuukautisten kanssa ongelmia, siis aluksi. Jos ne eivät tehoa siirrytään vahvempiin hoitoihin.Mutta nyt lääkäri sanoi minulle noin. Eikös luget ole paljon vahvempiakin.Osaako kukaan sanoa tarkemmin ja kumpaa suosittelet minulle.Minulla se tilanne ollut jo vuosia että kuukautiskierto on 28pvä mutta kp 13 alkaa tiputteluvuoto joka kestää loppukierron.Terolutteja kokeiltu tuloksetta montakertaa ja pitkiä aikoja kerrallaan. Nyt kysyin lääkäriltä lugeista ja hän sanoi minulle noin.Mutta lupasi kirjoittaa reseptin kumpaan itse haluan.Mitä mieltä te olette joilla on varmasti aiheesta paljon enemmän kokemusta,.
Kommentit (2)
Pitkällisen ja piinallisen pähkäilyn tuloksena päädyin lugeihin. Just että kerran teroista ei ole minulle ollut apua niin onpahan sitten nuokin kokeiltu. Eihän sitä ikinä tiedä.
Alkukierrosta menee sitten clomeja 2tbl päivässä. Toivotaan että niillä saataiin tulosta aikaiseksi ;)
Ei musta kyllä taida olla sulle apua, mutta jotain kommentoin kumminkin... Mun käsittääkseni kyse on suunnilleen samasta aineesta, mutta luget ovat "luonnollisempia" (onkohan niissä jopa oikeaa progesteronia), kun terot taas "muistuttaa läheisesti luonnollista progesteronia". Noiden lääkkeiden vertailu on vaikeaa, kun terojen vahvuus on kai 10mg ja lugejen 100mg, mutta niissä on eri vaikuttavat aineet eli eivät ole vertyailukelpoisia suoraan. Itselleni teroja on määrätty epäsäännölliseen kiertoon, mutta lapsettomuushoitoihin siirryttäessä tukihoidoksi aloitettiin luget. Ja näin sa taitaa useimmiten ollakin. En kyllä sitten tiedä miksi. Vaikea sanoa kumpaa sun kannattaisi käyttää, mutta tuli mieleen että jos teroista ei ole ollut hyötyä (vähenikö tiputtelu?) niin itse varmaan kokeilisin lugeja sitten.