Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pieni rakkula huulen sisäpuolella

Vierailija
25.03.2015 |

Mulla on pari päivää ollut ylähuulen sisäpinnalla, aivan ylhäällä huulen ja ikenen taitteessa, pieni (halkaisija noin millin) rakkula. Se on arka ja nyt hampaiden pesun jälkeen kielellä tunnusteltuna rakkula ja sen ympäristö tuntuu lämpimältä. Onko kellään ollut vastaavaa? Mistä mahtaa olla kyse?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos rauhoittelusta, nro 8. Rakkuloita on tosiaan yksi ja kooltaan se on pieni, mutta on se melko kivulias. Ei nyt tietenkään mitään elämää suurempaa kipua, mutta inhottavaa kirvelyä. Pitää nyt sitten toivoa, että kyseessä olisi afta eikä herpes ja että rakkula katoaisi muutamassa päivässä.

Ap

Vierailija
2/10 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot ottanut taas poskeen tuntemattomilta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia, se on alfa (googleta). Lähtee muutamassa päivässä pois.

Vierailija
4/10 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 23:47"]

[/quote]

käytä hakusanaa "alfa suussa", pelkällä alfalla tulee autojen kuvia

Vierailija
5/10 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 23:48"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 23:47"]

[/quote]

käytä hakusanaa "alfa suussa", pelkällä alfalla tulee autojen kuvia

[/quote]

AFTA :)

Vierailija
6/10 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helvetin alfa? Tarkoitatko afta? Mulla on joskus kanssa tollasia rakkuloita, jotka ei ole kipeitä niin kuin aftat (niitäkin on ollut). Säikähdän aina, mutta ne häviävät yleensä päivässä-parissa, enkä tiedä, mitä ne oikeasti ovat. Hammasalan asiantuntijoita!?

Vierailija
7/10 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos nopeista vastauksista. Osaako kukaan sanoa, miten voisi varmistua, ettei kyseessä ole herpes? Herpestä mulla ei ole koskaan tietääkseni ollut, mutta nyt tuli mieleen pelko, että sellainen riesa olisi puhjennut...

Ap

Vierailija
8/10 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Afta. Pirun ikävän tuntuinen, mutta onneksi suuhaavat paranevat nopeasti :) kannattaa antaa olla rauhassa eikä ronklata sitä mm. hampaita pestessä, ettei kipeydy entisestään.
En usko että kyseessä on herpes! Katsele pari päivää, siinä ajassa afta yleensä häviää. Äläkä googleta vaivaasi!! Vähänkään luulotautinen löytää kyllä kaikki mahdolliset taudit ja johtopäätökset jopa aftasta. Ole rauhassa vaan :)

Vierailija
9/10 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Herpes-tyyppiset aftat (herpetiformiset) esiintyvät pienten haavaumien rykelmänä. Ne eivät kuitenkaan muodosta rakkuloita eivätkä aiheuta kuumeilua."
Sinulla on yksi rakkula, jota kirjoittamasi mukaan kuumottaa - eipä ole herpes ;)
P.S. Aftoihin on olemassa erilaisia hoitomenetelmiä, mutta itse olen kokenut ajan kaikein parhaimmaksi "lääkkeeksi"!

Vierailija
10/10 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai sua työtön on nuoleskellu? Niillä kun tuppaa oleee kaikkee muutaki kadehdittavaaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan