Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesten seksuaalisuus

Vierailija
15.11.2025 |

Miksi miesten seksuaalisuus on edelleen ihmisille tarkeää?

Iltalehti sekä Sanomat jakavat jatkuvasti miesten mieltymyksiä seksiin, unohtamalla ne, ketä seksi oikeasti hyödyttää.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

NOSTONOSTONOSTONOSTONOSTONOSTO

Vierailija
2/9 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei "ne, ketä" vaan "ne, joita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tasapuolisesti noissa kyllä on myös naisten seksiasioita esillä. 

Vierailija
4/9 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tasapuolisesti noissa kyllä on myös naisten seksiasioita esillä. 

Eiköhän tämä ollut sitä ironiaa 😉

Vierailija
5/9 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun aloittaja tuntuu elävän jossain rinnakkaistodellisuudessa.

Varmaan joku viitseliäis voisi tehdä laajemmakin tutkimuksen, mutta itsestäni tuntuu täysin päinvastaiselta eli naisten seksielämään liittyviä innostavia juttuja on huomattavasti enemmän. Eikä siinä mitään, hyvä jos jutut löytävät lukijansa.

Se minkä haluaisin karsia on jutuissa näkyvät kaksoisstandardit eli jonkinlainen rakenteisiin syöpynyt seksismi. Vähän väliä näkyy innostuneita tarinoita kypsään ikään ehtineistä naisista (puumista), jotka rikkovat rajoja puuhailemalla nuorten miesten kanssa. Rohkeaa ja voimaannuttavaa kuulemma. Nuorista naisista kiinnostunut vanhempi mies on taas vain oksettava sika. Siinä missä naisia vapautetaan ja voimaannutetaan, miehiä yritetään pitää pöksyissään. Ei tunnu aina niin reilulta.

Vierailija
6/9 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan joku viitseliäis voisi tehdä laajemmakin tutkimuksen, mutta itsestäni tuntuu täysin päinvastaiselta eli naisten seksielämään liittyviä innostavia juttuja on huomattavasti enemmän. Eikä siinä mitään, hyvä jos jutut löytävät lukijansa.

Se minkä haluaisin karsia on jutuissa näkyvät kaksoisstandardit eli jonkinlainen rakenteisiin syöpynyt seksismi. Vähän väliä näkyy innostuneita tarinoita kypsään ikään ehtineistä naisista (puumista), jotka rikkovat rajoja puuhailemalla nuorten miesten kanssa. Rohkeaa ja voimaannuttavaa kuulemma. Nuorista naisista kiinnostunut vanhempi mies on taas vain oksettava sika. Siinä missä naisia vapautetaan ja voimaannutetaan, miehiä yritetään pitää pöksyissään. Ei tunnu aina niin reilulta.

Itseä ei voi vähempää kiinnostaa mitkään kaksoisstandardit. Aivan sama mitä iltapulut kirjoittaa. Aivan sama, vaikka täälläkin on sama meininki. Ihan turha yrittää muuttaa naisten aivoja ajattelemaan niinkuin miehet, tai toisinpäin. Lähinnä huvittaa tällaiset miehet, jotka valittavat täällä jostain tasa-arvon toteutumattomuudesta. 

Itse olen mies, joka harrastaa joka päivä seksiä, sen sijaan, että surkuttelisin jotain naisten voimaantumista. Voimaantukoon, puumailkoon, ei se ole minulta pois.

M47

Vierailija
7/9 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseä ei voi vähempää kiinnostaa mitkään kaksoisstandardit. Aivan sama mitä iltapulut kirjoittaa. Aivan sama, vaikka täälläkin on sama meininki. Ihan turha yrittää muuttaa naisten aivoja ajattelemaan niinkuin miehet, tai toisinpäin. Lähinnä huvittaa tällaiset miehet, jotka valittavat täällä jostain tasa-arvon toteutumattomuudesta. 

Itse olen mies, joka harrastaa joka päivä seksiä, sen sijaan, että surkuttelisin jotain naisten voimaantumista. Voimaantukoon, puumailkoon, ei se ole minulta pois.

M47

Ei jonkun puumailu tai voimaantuminen ole minulta pois. Se on minulta pois, jos sukupuolestani puhutaan lähes yksinomaan negatiiviseen sävyyn. Tai että miesten seksuaalisuutta käsitellään lähinnä ongelmana tai jonkun häpeälinssin läpi.

Naisten emansipaatio ja seksuaalinen itsemääräämisoikeus on hyvä asia. Miehet voisivat myös hylätä turhat stigmat, joita heidän kohdallaan edelleen ylläpidetään. 

Ei naisten tarvitse ajatella kuin miehet tai päin vastoin. On kuitenkin älyllisesti epärehellistä vaatia vapauksia itselleen ja kahleita muille, tuomita muut samasta asiasta mitä itse tekee. Nallekarkit eivät mene elämässä tasan, joten vaatimus jostain lopputulemien tasa-arvosta on typerää, mutta tekopyhien fariseusten kaksoisstandardeja saa ja pitää haastaa.

Se, kuinka usein  itse harrastat seksiä ei tee sinusta yhtään parempaa tai huonompaa. Elämäntilanteita tulee ja menee eikä seksikertojen määrä kuukaudessa ole joku miehen mitta.

Vierailija
8/9 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän naiset voimaannu siksi että heillä on ollut historialliset syyt voimaantua ja vapautua. Aina melko lähiaikoihin asti lähes kaikki seksuaalinen materiaali on mennyt miesten mieltymysten kautta ja naisia -ja tyttölapsia- on sekä seksualisoitu ja esineellistetty aivan huoletta, että häpäisty ja tapettukin jos eivät toisaalta ole tarpeeksi siveitä. 

Ja olen kyllä nähnyt myös näitä seksitörkyartikkeleita miehistä, että pettäjäkappihomon seikkailuja esitetään pitkällä artikkelilla jotenkin kiinnostavana ja seksiaiheisena asiana. 

Tuntuu että nykyäänkin iso osa naisten "voimaantumisesta" seksin saralla on heille ovelasti takaisin myyty seksiobjektin rooli ja that's it. 

Itse olen voimaantunut teinistä asti harrastamalla juuri sellaista seksiä kuin haluan ja usein se tarkoittaa että ei mitään seksiä jos tarjolla on vain huonoa tai epämääräistä. Varsinkaan ei irtoseksiä miesten kanssa eikä mitään itseni arvottamista seksikkyyden kautta. 

Ja on muuten häpäisty, mollattu ja pilkattu ja negailtu että minut saataisiin "ruotuun", voi voi. 

Toivon, että miehetkin voisivat ihan rauhassa yrittää pyristellä irti häpeätraumoistaan ja harrastaa just sellaista seksiä kuin haluavat, kunhan suostumus on kunnossa. 

Jos mies tai nainen esimerkiksi sanoo että ei halua olla vastakkaisen sukupuolen kanssa, vaikka on hetero, koska pettymys ollut niin suurta haluaa vain masturboida yksin ja löytää oman nautintonsa... Niin molemmissa tapauksissa paikalle rientävät pilkkaajat, homottelijat, lesboksi haukkuvat, on kuivapillua, lerppamunaa, mielisairasta.

Ajattelen silloin että se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. Eli nämä ihmiset todennäköisesti kokevat etteivät löydä kumppania tai että oma puoliso lähinnä suostuu paskaan seksiin ja tai ei ole uskollinen. Epävarmuus saa räyhäämään ja sytyttää yrityksen saada laumasta poikennut äkkiä ruotuun. 

Vierailija
9/9 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demonisoikaa minua,miestä niiiiin paljon kuin ikinä jaksatte vähä-älyisissä lehdissä ja heikkolahjaisissa blogeissa tai missä ikinä tahdottekaan huutaa pää punaisena että mies paha nainen hyvä. Kunhan jätätte minut oikeassa elämässä rauhaan ja ette lähesty millään agendalla,mielipiteellä,asenteella tai ideologialla. Ei voisi vähempää kiinnostaa mitä mieltä olette minun seksuaalisuudestani tai itseasiassa yhtään mistään. Koska jos joka päivä monesti päivässä on toisten vehkeet mielessä niin  et ole arvoiseni keskustelukumppani vaan infanttiili pervo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän