Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omituinen ääni metsässä

Vierailija
25.03.2015 |

Kävin äsken tupakalla ja metsästä kuului ihmeellistä "kurinaa". Matala ääni oli, "kurinoiden" välissä oli n. sekunnin tauko. Tulin sisälle ja yksi kissoistani pörhisteli ikkunan edessä, kaksi muuta olivat kovin pelokkaan näköisinä sängyn alla. En nähnyt mitään, mille kissa olisi pörhistellyt.

Ajattelin, että olisiko voinut olla karhu? En ole koskaan ennen kuullut karhun ääntä joten en tiedä. Ovatko ne edes nousseet vielä? Asun siis maaseudulla, keskellä metsää.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kruu kruu ääntä, sellaista omistuista, mutta ilves se oli kun katsoin tuolta sivulta. Ja juu, iin ne ilvekset tykkää herkutella kissoilla, sen verran on muilta kyläläisiltä kissoja päätynyt parempiin suihin, että parempi pitää sisällä vaan. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on ulkovessa? :o Hui, itse en kyllä uskaltaisi asua keskellä metsää niin että pitäis mennä aina ulos pimeään vessaan! Vaikka niinhän täällä on iät ja ajat asuttu, ehkä nykyihmisenä oon vaan vieraantunut luonnosta... Olisin kyllä ihan paskat housussa jos kuulisin jotain ihme murinaa keskellä yötä talon läheltä.

Vierailija
44/58 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 00:41"]

Teillä on ulkovessa? :o Hui, itse en kyllä uskaltaisi asua keskellä metsää niin että pitäis mennä aina ulos pimeään vessaan! Vaikka niinhän täällä on iät ja ajat asuttu, ehkä nykyihmisenä oon vaan vieraantunut luonnosta... Olisin kyllä ihan paskat housussa jos kuulisin jotain ihme murinaa keskellä yötä talon läheltä.

[/quote]

...Heh, olisin kyllä ihan konkreettisestikin paskat housussa, koska todellakaan uskaltaisi lähteä mihinkään ulkovessaan sen jälkeen kun kuuluu jotain murinaa metsästä :D  33

Vierailija
45/58 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meninkin lukemaan tätä ketjua. Nyt en uskalla enää mennä yösauhuille. Asun metsänreunassa ja noin viikko sitten kuulin ikkunan alta tasaista "kurinaa" muutaman sekunnin tauoilla. :(

Vierailija
46/58 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkovessa on paha. Muistan että mummolassa oli joskus 30 v sitten mutta vielä nykyäänkin niitä? Huisaa, pinppi jäätyy

Vierailija
47/58 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 00:47"]

Meninkin lukemaan tätä ketjua. Nyt en uskalla enää mennä yösauhuille. Asun metsänreunassa ja noin viikko sitten kuulin ikkunan alta tasaista "kurinaa" muutaman sekunnin tauoilla. :(

[/quote]

Ilvekset harvoin ovat kiinnostuneita ihmisestä, pienet koirat ja kisulit ovat vaarassa, mutta ihmistä pelkää.'

Ahma on paljon vaarallisempi otus, varsinkin kiima-aikaan ovat karvaisia saatanoita. Ovat tosin varsin harvinaisia suomessa.

Vierailija
48/58 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mene röökille! Ei se kurina joka metässä vaani. Katsele tähtiä :)

Vierailija
49/58 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt niin pelottavaa ole :D Sinne vaan, valot päälle ja lauleskelet jotakin, et kuule mitään muita ääniä :D Enemmän ne eläimet sinua pelkää kuin sinä niitä :D -ap

Vierailija
50/58 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasko se varvaskuva? Painu nyt hemmettiin jo varpainesi.

Vierailija
51/58 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 00:11"]

Ja juu tietysti pidän, en kärsi päästää lainkaan ulos, sen verran paljon on susia ja muita. Aina pitänyt sisällä, koskaan eivät ole ulkona olleet, ei sitten tarvitse raukkojen pelätä. -ap

[/quote]

Oikein hyvä. :) Omani on myös sisäkissa, ei tarvitse pelätä eikä kissan päätyä ties minne. Se on löytynyt pienenä yksin metsästä eikä tunnu halajavan takaisin.

Vierailija
52/58 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karhut päästävät hyvin monenlaisia ääniä. Esim. huohottavat ja osaavat viheltää.

Voisi olla karhukin.

Vierailija
53/58 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap sille kirveelle ollut käyttöä joskus vessareissulla :o ? Kuulostaa vaan niin hurjalta toi ulkovessa ympäri vuoden... 

Vierailija
54/58 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämä "HÖÖ!"-juttu on? :D

Vierailija
55/58 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi keskellä metsää yksin asuva naisihminen. Itse en ole koskaan pelännyt muita kuin ihmisiä, niin vähän Suomessa on ihmiselle vaarallisia eläimiä. Minulla on kyllä pieni koira ja sitä varten olen aidannut pihasta alueen, ja pimeän aikaan aina hihnassa ulkoillaan. Varsinkin nyt kun on taas susilauman ulvontaa kuulunut metsästä ja eräs naapuri oli susia nähnytkin. 

Vierailija
56/58 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on hyvä ääni, tällaisen olen itse kuullut metsässä yöpyessäni, kun arvaukseni mukaan ilves on ylittänyt tien päästäkseen metsiköstä toiseen. Meni parin - kolmenkymmenen metrin päästä. Ilvekset on söpöjä.

http://suurpedot.multiedition.fi/gallery/main.php?g2_itemId=299

Vierailija
57/58 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 11:40"]

http://www.suurpedot.fi/lajit/ilves.html

Ilveksen ääni kuulostaa ihan joltain spurgun örinältä :D

[/quote]

:DDD Olin ensin että eihän, sitten menin ja kuuntelin tuon "mouruamisen" ja niimpäs vaan kuulostaakin spurgulta. Tuollaista ääntelyä voisi kuulla keskuspuistossa tai lähikaupan takana. Melkein tukehduin voileipääni kun alkoi huvittaa niin paljon...

Vierailija
58/58 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 15:52"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 11:40"]

http://www.suurpedot.fi/lajit/ilves.html

Ilveksen ääni kuulostaa ihan joltain spurgun örinältä :D

[/quote]

:DDD Olin ensin että eihän, sitten menin ja kuuntelin tuon "mouruamisen" ja niimpäs vaan kuulostaakin spurgulta. Tuollaista ääntelyä voisi kuulla keskuspuistossa tai lähikaupan takana. Melkein tukehduin voileipääni kun alkoi huvittaa niin paljon...

[/quote]

Mäkin kävin kuuntelemassa ja joo, siltähän se kuulostaa! Ei ihan heti hoksaisi yhdistää ääntä tollaseen kauniiseen eläimeen.