Miten reagoida vanhapiikavitseihin?
Olen 38-vuotias neitsytnainen, ruma kuin piru, joten kaikki tietää, että olen neitsyt. Tähän asti ihmiset ovat suhtautuneet siihen kivasti, mutta nyt minulla on uusi työkaveri, joka on täysi ääliö. Hän kertoo koko ajan lapsekkaita kurkku/porkkana/raaka banaani -vitsejä silmää iskien, sanoi kaikkien kuullen, että hänellä on sokea eno, joka ehkä voisi panna minua ja muutenkin koko ajan vitsailee kokemattomuudestani. Työpaikalla on lisäkseni vain yksi nainen, muut ovat miehiä ja olen ujo ja heikkoitsetuntoinen, joten minusta koko tilanne on inhottava. Aihe on myös minulle hyvin arka monestakin syystä. Yritin puhua hänelle kahdenkesken, mutta hän vain nauroi ja sanoi, että hän vain vitsailee. Minä haluaisin vain olla rauhassa. Miten saisin hänet sulkemaan suunsa?
Kommentit (2)
Kakkosen vinkki on hyvä. Toinen vaihtoehto on nolata työkaveri hänen omilla aseillaan, eli mieti mistä hänen ominaisuuksistaan voisi vitsailla.
Vie draaman puolelle ne vitsitilanteet ja sano jäätävällä äänellä, että "tästä on puhuttu, ei ole hauskaa".