Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö lasten saada puhua Jeesuksesta?

Vierailija
16.12.2021 |

Antaisitteko luvan lapsillenne puhua Jeesuksesta vai kieltäisittekö?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin. Heillä on siihen oikeus. Antaisin jokaisen valita, mitä mieltä hän on Jeesuksesta vaikken itse uskoisi.

Vierailija
2/16 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset ovat seurakunnan päiväkerhossa, saavat siellä puhua. Jos kotona uskotaan Jeesukseen, saa myös kotona puhua.

Ei muualla tietenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta uskonto on yksityisasia. Uskonnoista yleisesti on hyvä keskustella, mutta se oma uskonto ei ole totuus kaikille ja sitä pitäisi pystyä myös lasten kunnioittamaan.

Olemme itse uskonnottomia. Omalle lapselle alkoi eskarikaveri puhumaan aikoinaan Jeesuksesta ja siitä kuinka siihen on pakko uskoa tai palaa helvetin tulessa. Tätä jatkui viikkoja, vaikka eskariasa yrittivät tätä kieltää ja vahtia. Tästä on jo vuosia, mutta edelleen lapsen on jotenkin vaikea suhtautua kristinuskoon neutraalisti ja hänellä tulee siitä todella helposti voimakas vastareaktio. Ei edes muista tätä eskaritapahtumaa enää itse(emmekä ole muistuttaneet), mutta sillon noin reagoiminen alkoi.

Vierailija
4/16 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. Kuinkas muuten?

Vierailija
5/16 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kieltänyt. Nyt sallitut sanat.. pässi, lammas, mikrosiru, 5g.

Vierailija
6/16 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta uskonto on yksityisasia. Uskonnoista yleisesti on hyvä keskustella, mutta se oma uskonto ei ole totuus kaikille ja sitä pitäisi pystyä myös lasten kunnioittamaan.

Olemme itse uskonnottomia. Omalle lapselle alkoi eskarikaveri puhumaan aikoinaan Jeesuksesta ja siitä kuinka siihen on pakko uskoa tai palaa helvetin tulessa. Tätä jatkui viikkoja, vaikka eskariasa yrittivät tätä kieltää ja vahtia. Tästä on jo vuosia, mutta edelleen lapsen on jotenkin vaikea suhtautua kristinuskoon neutraalisti ja hänellä tulee siitä todella helposti voimakas vastareaktio. Ei edes muista tätä eskaritapahtumaa enää itse(emmekä ole muistuttaneet), mutta sillon noin reagoiminen alkoi.

Joo no jos kristinuskosta lapselle kertoo ikuisesta piinasta helvetinliekeissä, niin luonnostaanhan sellaisen viestin ihminen pyrkii torjmaan.

Vierailija
7/16 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Kristinuskosta kertominen Suomessa esim. seurakunnan kerhossa on ihan harmitonta hönöilyä. Meidänkin lapsemme on seurakunnan kerhossa. Sen sijaan Islamista kertominen ja sellaiseen maailmankatsomukseen tutustuttaminen on riskiä liberaalin Suomalaisen yhteiskunnan kannalta.

Vierailija
8/16 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni saa puhua ihan vapaasti Jeesuksesta. Hän toki tietää, että kyseessä on satuolento.

Vierailija
9/16 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai siitä nyt puhua saa? Miksei saisi?

Vierailija
10/16 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai. Kristinuskosta kertominen Suomessa esim. seurakunnan kerhossa on ihan harmitonta hönöilyä. Meidänkin lapsemme on seurakunnan kerhossa. Sen sijaan Islamista kertominen ja sellaiseen maailmankatsomukseen tutustuttaminen on riskiä liberaalin Suomalaisen yhteiskunnan kannalta.

Aiot siis rajoittaa lapsesi sananvapautta jos hän haluaa puhua islamiin liittyvistä asioista?

Vierailija
11/16 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiot siis rajoittaa lapsesi sananvapautta jos hän haluaa puhua islamiin liittyvistä asioista?

En. Vaan viittaan erityisesti muslimilapsiin, jotka voivat kasvaa vahvasti islamin uskoisessa ympäristössä, kuten kerhossa tai vastaavassa ja josta he voivat saada Suomalaisen yhteiskunnan vaikuttavia vahingollisia vaikutteita ja ajatuksia. Kristityissä kerhoissa tällainen riski on käytännössä olematon.

Vierailija
12/16 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikana on syytä puhua myös muista uskonnoista. Jeesus on vain yksi heppu monien joukossa ja ei ole syytä olettaa, että kristinusko on parempi kuin joku toinen. Esim. Islam opettaa asiat hieman eri tavalla. Kuitenkin lait on Jumalan sana.

Lapset saavat itse päättää , mihin uskovat. (Ei ristijäisiä)

Vierailija
13/16 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allahista vain

Uusi normaali

Vierailija
14/16 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jos se on totuudellista oppia. Jeesushan on yhtä kuin lähimmäisen rakkaus. Eli jos rakkaudesta puhutaan, sitä minä en missään nimessä kiellä.

Vierailija
15/16 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä missä pääsiäispupusta, joulupukista ja muistakin satuolennoista. 

Vierailija
16/16 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen mielikuvituskaverin olemassaoloa ei saa tyrmätä, haitallista. Mukisematta vaan katatte Jeesuksellekin paikan ruokapöytään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi