Mitä sairaanhoitaja tekee?
Olen ylioppilas ja sairaanhoitajan ammatti kiinnostaisi. En kuitenkaan täysin ymmärrä mikä on sairaanhoitajan työnkuva. Varmasti sekin vaihtelee eri paikoissa. Eniten kiinnostaisi päivystys. Millaista työtä sairaanhoitajat päivystyksessä tekee?
Lääkärin ammattiakin olen miettinyt, mutta olen ymmärtänyt että hoitajat tekevät enemmän potilastyötä. Minua kiinnostaisi juuri potilastyö, diagnoosien teko ei niin houkuttele (vaikka tekeväthän lääkärit paljon muutakin). Kiitos jos autatte tietämätöntä!
Kommentit (25)
Muistathan että sairaanhoitajan koulutus on vain alku, lupa harjoittaa tointa, ammattitaito ja osaaminen kehittyvät työssä. Siinä vaiheessa kun ajattelee, että nyt mä osaan, homma vasta alkaa. Mutta tervetuloa äärettömän mielenkiintoiseen, monipuoliseen, yksikään päivä ei ole sama- ammattiin. Hommia riittää, työllisyys on taattu.
(Palkkahan on nihkeä, mutta tulee sillä toimeen. Timpuri tarjoutui töihin remonttikohteeseen "pimeänä" 35€ tuntipalkalla, minun palkkani on 16€/h miinus verot, toki onhan noita huonompiakin, ja itse olen valinnut jne. Ei siitä enempää.)
Vuorotyötä enimmäkseen, on toki säännöllistä työtäkin, ja onhan vuorotyössä paljon hyviäkin asioita.
Itse teen tehohoitotyötä ja tykkään ihan sikana!
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 22:03"]Juoruaa työkavereistaan, juo kahvia, roikkuu Facebookissa, sotkee lääkeannostukset ja lääkkeet, vonkaa lääkäreiltä munaa, vittuilee siivoojille ja lähäreille ja valittaa vauvapalstalla huonoa palkkaa suhteessa raskaaseen ja vaativaan työhönsä.
[/quote]Olisikin ollut pettymys jos yhtä tälläistä ei olisi ollut.....
Eipä kestä kiitellä. Sen unohdin vastata, että koulussa oppii vain perusasiat, ei siellä loppujen lopuksi kovin syvälle mennä. Mutta kun ne opettelee hyvin ja on aktiivinen harjoitteluissa, niin kyllä sen työn oppii sitten käytännössä. t 18
Ja nro 20, kaikki noikin onnistuu tarvittaessa, esim sunkaltaiselle tyypille vittuilisin mennen tullen ja palatessa
Kiinnostaisi, että minkälaista on mielenterveys- ja päihdetyön puolella? Sinnekin kai voi käsittääkseni suuntautua?
Itsellä vielä opinnot toisen asteen koulussa kesken, mutta vuoden päästä olisi amk-haku, ja sairaanhoitaja on toinen ala niistä mitkä kiinnostavat. Toista en viitsi tässä edes kertoa, eroaa tuosta niin isosti :D
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 20:47"]Olen ylioppilas ja sairaanhoitajan ammatti kiinnostaisi. En kuitenkaan täysin ymmärrä mikä on sairaanhoitajan työnkuva. Varmasti sekin vaihtelee eri paikoissa. Eniten kiinnostaisi päivystys. Millaista työtä sairaanhoitajat päivystyksessä tekee?
Lääkärin ammattiakin olen miettinyt, mutta olen ymmärtänyt että hoitajat tekevät enemmän potilastyötä. Minua kiinnostaisi juuri potilastyö, diagnoosien teko ei niin houkuttele (vaikka tekeväthän lääkärit paljon muutakin). Kiitos jos autatte tietämätöntä!
[/quote]
Hoitaja tienaa vuorotyöllä nippanappa 3000, erikoislääkäri 7500e päivätyöllä. Jos nyt saisin päättää niin valitsisin todellakin toisin!