Millainen lahja yli 60v äidilleni?
Ei käy juuri missään eli ei mitään hieronta juttuja.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kuudikumppinrn ja minulla on oikeastaan kaikkea.
Mutta olisi ihanaa päästä valmiiseen pöytään! Ei ravintolaan vaan että lapset järjestäisivät herkkupöydän ja minä vain tulisin paikalle nauttimaan
Kuka sinä olet vaatimaan toisilta sellaista ruuanlaittotaitoa, että armon rouva suostuu kutsumaan sitä herkulliseksi?
Kaikki mitä joku toinen tekee on herkullista.
Meillä nuoriso on kasvatettu erinomaisella ruualla ja opetettu kokkaamaan jo pienenä joten mitään moskaa ei tarvitse pelätä saavansa. Syövät meillä 1-4× kuukaudessa ja rakastavat niitä ruokia joten eiköhän jotain hyvää keksisi.
Jos äitisi täytää 60vuotta sinun se pitäisi tietää,mitä hänelle annat lahjaksi? Emme tunne häntä! Emme tiedä hänen makua tai tykkääkö lahjoista yleensä ?60 vuotialla varmasti on jo kaikki mitä hän itse tarvitsee? Joten aineeton lahja: laatuaikaa kasvotusten olla läsnä,eikä luurin takana tai pika viestien takana,nimellä kiire!
Varmaan itse parhaiten tiedät, mistä äitisi pitää. Itse olen omilta lapsiltani saanut esim. lipun oopperaan, balettiin, tietylle keikalle jne. (aika ennen koronaa). Ovat ostaneet liput sillä tavoin kimpassa, että on voinut ostaa kaksi lippua, ja lapsistani se, joka tykkää vaikka nyt esim. oopperasta, on lähtenyt sinne seuraksi. Sitten olen saanut kuntosalikortin tietyksi ajaksi, sekä keräämääni astiasarjaan jotain osia. Itse en haluaisi mitään lahjakortteja, ainakaan mihinkään kasvohoitoihin tai hierontoihin.
EIkä missään nimessä mitään K-kaupan tai S-ryhmän lahjakortteja! No, näitä voi antaa, jos äiti on vähävarainen, mutta ei muuten lapselta vanhemmalle.
Vierailija kirjoitti:
Ihonhoito tuotteita, lahjakortti kampaamoon, kukkia, herkkukori.
Ei, ei, ei. Jos ei tiedä, että on kiinnostunut ihonhoidosta ja nauttii kampaajalla käynnistä niin ei. Kukkia ei tuoda joululahjaksi. Herkkukoriakaan en haluaisi, koska valmiiksi pakatussa herkkukorissa tuskin olisi paljo sellaista, mitä itse söisin.
Kuusikymppinen
Vierailija kirjoitti:
Kauratyyny
Lehtitilaus
Jne
Ei näitäkään ellei itse ole toivonut. En keksisi yhtäkään lehteä, jota haluaisin lukea säännöllisesti, paitsi HS ja senkin luen verkossa.
Mitä itse olen ostanut viime vuosina 60-70 v äidilleni: lahjakortti hierontaan/kasvohoitoon, teatteriliput, vienyt ravintolaan, koru (oli kertonut haaveilevansa tietynlaisesta korusta), kirjoja (harrastaa sekä kaunokirjallisuuden lukemista että sudokuja ym. ristikoita), lautapelejä yhdessä pelattavaksi, herkkuja (hyvä suklaata, kahvia ym), ihonhoitotuotteita, aktiivisuusranneke, urheiluvälineitä. Jos hänellä ei olisi jo museokorttia niin sellainen varmasti miellyttäisi myös.
Ihmiset ovat niin erilaisia. Oma eläkeläisäitini on hyvin aktiivinen ja harrastaa monenlaista. Tykkäämme myös yhdessä harrastaa kulttuuria ym. Ei ole ollut vaikeuksia keksiä lahjoja. Hankalaa olisi jos äitini vain viihtyisi kotona.
Ostaisin kotoilijalle ylelliset egyptinpuuvillaiset (maailman parasta) vuodevaatteet. Vaihtoehtoisesti lahjakortin taidelainaamoon.
Vierailija kirjoitti:
Olen yli 60 v. äiti, mutta en oikein itsekään tiedä mitä toivoa lahjaksi. Minulla on kaikkea, ja jos ei ole jotakin mitä tarvitsen, niin ostan itse. Ei missään nimessä mitään voiteita, meikkejä, hajuvettä, herkkukori vain siinä tapauksessa, että lahjan antaja tietää mistä tykkään. Ei kukkia. Luen todella paljon, mutta ostan itse haluamani luettavan. Ei mitään teatteri, konsertti yms. lippuja. Ei hierontalahjakortteja. Jalkahoitolahjakortti tulisi käytettyä, joten se kelpaisi. Silkkihuivi, neliön muotoinen, kooltaan n. 50×50, ja villasukkia ja lämpimät sisätossut luonnonmateriaalista yms. Ulkoiluvaatteiden alle ohut, mutta lämmin kerrasto olisi myös tarpeellinen, ei keinokuitu. Hyviä suklaakonvehteja, mutta valitettavasti ei saa Suomesta.
Millaisista konvehdeista pidät? Suosittelen kokeilamaan xocolabia: https://www.xocolab.fi/. Pieni suklaapuoti joka tekee käsin konvehteja tuoreesta suklaasta. Heiltä voi myös tilata postitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kuudikumppinrn ja minulla on oikeastaan kaikkea.
Mutta olisi ihanaa päästä valmiiseen pöytään! Ei ravintolaan vaan että lapset järjestäisivät herkkupöydän ja minä vain tulisin paikalle nauttimaan
Kuka sinä olet vaatimaan toisilta sellaista ruuanlaittotaitoa, että armon rouva suostuu kutsumaan sitä herkulliseksi?
Eihän tuossa vaadittu mitään ruuanlaittotaitoa.
Ite ostan syötäviä lahjoja. Yleensä toreilta, myyjäisistä tms pientuottajien tuotteita.
"Herkkukori", minkä kokoat itse tuotteista, mistä tiedät äitisi pitävän. Ei siis mitään kaupan valmiskoria. Eikä sitä tarvitse edes pakata mihinkään koriin, sille korille kun ei ole mitään käyttöä.
En ole vielä ihan 60, mutta itse toivoisin kevyitä avoimia korvan päälle tulevia langattomia kuulokkeita äänikirjojen kuunteluun muuta puuhatessa. Langattomat napit saa korvat ärtymään ja kunnon kupit hautovat korvia. Haluan myös kuulla ympäristön äänet samalla, muualta kuin mikrofonin kautta kierrätettynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan älytöntä täällä kysellä. Ihmiset tykkää erilaisista asioista. Luulisi, että itse parhaiten äitisi tunnet. Kyselet ventovierailta ihmisiltä.
Miten on sinulta pois? Voi tulla ylläviäkin ehdotuksia ja vinkkejä, mitä ei ois itse tullut ajatelleeksikaan. Ja nimenomaan sellaisia, jotka miellyttävät melkein kaikkia. Miksi avaat näitä ketjuja vaan päästäksesi nillittämään. Jotenkin parempi kuin me muut?? Käytä aikasi viisaammin.
Aloittaja olisi voinut kertoa vähän enemmän äidistään ja hänen mieltymyksistään, niin vinkkejäkin olisi helpompi antaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joku määräaikainen lehtitilaus, esim. kodin kuvalehti kolmeksi kuukaudeksi.
Lehtitilaukset on maailman turhimpia nykyaikana.
Eivät ole, jos ihminen etenkin jos ihminen asuu ja elää yksin. Sitä lehen saapumispäivää oikeine odottaa, aj siimä lehdessä on lukemista moneksi päiväksi.
Mutta tietenkin pitää, millaisista asioista äiti on kiinnostunt, tlatako ET-leht, jossa asiaa ikäihmille, Seura tai Apu jossa on monipuolisesti asiaa, myäs viihderjuoruja vähän, vaiko oikea naisten lehti kuten Eeva, tai Kodinkukva lehti, Kotilehti, tai harrastelehti kuten Puutarhurilehti, tai Koira lehti, tai Käsityölehti vaiko puhdas asialehti kuten Suomen Kuvaleti, Tiede, tai Tieteen kuvalehti.
Ikääntyneiden lehtiä ovat myäs Viva jos vielä menestyy, Hyvä elämä, joku terveyslehti,
Myös uudet aamutossut, villasaali, aamutakki, saunatarvikkeita kuten saunatuoksu, saunatyyny, saunasauppuoineen. Iso ihana pyyhe. Oma muki ja aamiaslautanen. Huopa päiväunille.
Mieto raikas hajuvesipullo.
Ja kustu syömään hyvää kotiruokaa jälkiruokineen Siivous. Ja jos lukee paljon, joku kiinnostava kirja, vaikka tietokirjapuolelta. Pieni konjakkipullo. Ihana erikois suklaarasi. Uusi pyjama tai yöpuku.
Itsehän ap noin suurin piirtein tietää mitä äiti touhoulee ja harrastaa
Koti-ihmisille kannattaa ostaa kirja jos pitää lukemisesta sekä oleskeluasu kotona pidelltäväksi.
Saunojalla saunajuttuja kosteusvoiteineeen, lehdit yleens kiinnostavat useimpia.
Jos pitää sarjoista ja elokuvisa, niin jokin suoratoisto-ohjelma joita voi katella vaikka kannettavalta tietokoneelta.
Jos pitää herkuttelusta niin herkkukori. Mahdollisuuksia on tosi paljon, vaikka itsestä tuntuu etten keksi mitään ostettavaa.
Minä toivon lapseltani tänäkin vuonna lahjoitusta eläinsuojeluun. Materiaa en todellakaan halua ja hän asuu sen verran kaukana, että joku yhteinen meno siirtyisi kauas tulevaan vuoteen. Jos hän välttämättä haluaisi lahjoittaa tavaraa niin toivoisin lahjakorttia kirjakauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Liukkaria ja jätti dildo.
Oletko mielestäsi kovinkin vitsikäs ????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan älytöntä täällä kysellä. Ihmiset tykkää erilaisista asioista. Luulisi, että itse parhaiten äitisi tunnet. Kyselet ventovierailta ihmisiltä.
Miten on sinulta pois? Voi tulla ylläviäkin ehdotuksia ja vinkkejä, mitä ei ois itse tullut ajatelleeksikaan. Ja nimenomaan sellaisia, jotka miellyttävät melkein kaikkia. Miksi avaat näitä ketjuja vaan päästäksesi nillittämään. Jotenkin parempi kuin me muut?? Käytä aikasi viisaammin.
Aloittaja olisi voinut kertoa vähän enemmän äidistään ja hänen mieltymyksistään, niin vinkkejäkin olisi helpompi antaa.
Näin! Ja vähän myös itsestään. Onko kyseessä kenties opiskelija tai hyvin toimeentuleva henkilö. Harva äiti nimittäin toivoo opiskelijalapsensa tai muuten heikommin toimeentulevan lapsensa satsaavan omaan joululahjaansa. Ennemminkin näissä tapauksissa joku pieni muistaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joku määräaikainen lehtitilaus, esim. kodin kuvalehti kolmeksi kuukaudeksi.
Lehtitilaukset on maailman turhimpia nykyaikana.
Eivät ole, jos ihminen etenkin jos ihminen asuu ja elää yksin. Sitä lehen saapumispäivää oikeine odottaa, aj siimä lehdessä on lukemista moneksi päiväksi.
Mutta tietenkin pitää, millaisista asioista äiti on kiinnostunt, tlatako ET-leht, jossa asiaa ikäihmille, Seura tai Apu jossa on monipuolisesti asiaa, myäs viihderjuoruja vähän, vaiko oikea naisten lehti kuten Eeva, tai Kodinkukva lehti, Kotilehti, tai harrastelehti kuten Puutarhurilehti, tai Koira lehti, tai Käsityölehti vaiko puhdas asialehti kuten Suomen Kuvaleti, Tiede, tai Tieteen kuvalehti.
Ikääntyneiden lehtiä ovat myäs Viva jos vielä menestyy, Hyvä elämä, joku terveyslehti,
Mulle tuli hiljattain jostain syystä joku Apu-lehden näytenumero ja sitä selaillessani ihmettelin, kuka kumma näitä vielä tilaa. Ihan tyhjää täynnä koko lehti, 5 minuutissa olin selaillut läpi.
60+ äiti minäkin
Vierailija kirjoitti:
Äläpä muuta sano! Ihmiset täällä kyselee jopa, että minkä nimen laittaisi lapselleen.
Sori, ei tarvetta kummallekaan. Nuorempi vielä kykenevä mies ja paikat kunnossa