Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi keho reagoi raskauksiin eri tavalla?

Vierailija
25.03.2015 |

Siinähän se kysymys tulikin. Mun eka raskaus oli helppo, pientä väsymystä lukuunottamatta ei mitään mainittavia oireita. Nyt 2v myöhemmin kun olen uudelleen raskaana, sanoisin että tämä on ollut melko rankkaa. Pahoinvointi ja oksentelu ovat jatkuneet tänne rv34+ asti aiheuttaen laihtumista. Muutenkin hankala ja kivulias raskaus, vaikka olen pystynyt liikkumaan aktiivisesti jne. Mut siis muutkin pikkujutut menee päinvastoin ku viimeks, kuten mieliteot. Viimeksi karvankasvu kiihty, nyt ei edes kasva. Viimeks tuli kiloja enemmän ku tarpeeks, nyt laihdun jne vaikka lähtöpaino on sama. Voiko olla, että kroppa ei ole palautunut edellisestä raskaudesta tms, vai mikä voi olla syynä siihen, et keho reagoi tähän raskauteen näin voimakkaasti? Tuskin hormonipitoisuudetkaan voi olla mitenkään huomattavasti korkeammat? Kiinnostaisi kuulla kokemuksia teiltä, joilla takana useampi raskaus. Jos olivat erilaisia, niin oliko huomattavaa eroa odotuksenaikaisessa iässäsi eri raskauksissa, oliko esim. pienellä ikäerolla tulleiden lasten odotusajat rankempia, kuin että välissä olisi ollut enemmän aikaa? tai vaikuttiko kenties vauvan sukupuoli? Meillä siis todennäköisesti tulossa samaa sukupuolta kuin esikoinenkin (ultraaja tosin ei ollut aivan varma silloin 15vkoa sitten kun katsottiin) joten eipä sekään selitä tätä raskauksien erilaisuutta, ellei ultraaja olisi ollut väärässä. Ja yksi teoriahan on että raskaudet ovat aina edellistä vaikeampia, onko tämä pitänyt teillä monilapsisilla paikkansa, että raskaudet ns. pahenevat joka kerta?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme lasta, ikäjärjestyksessä poika, tyttö, tyttö, kaikki syntyneet 2 v. välein toisistaan. Ensimmäinen raskaus oli varsin helppo, olin tentissä vielä vuorokautta ennen pojan syntymää. (Valmistuin maisteriksi äitiyslomalla.) Toinen raskaus oli vaikeampi, oli raskausdiabetesta vaikka lähtöpaino oli matalampi kuin ensimmäisessä raskaudessa, supistuksia rv 18 alkaen jne. Synnytys oli kuitenkin helppo ja raskaudesta jäi ihan positiivinen yleisfiilis. Mutta tämä kolmas sitten! Supistukset alkoivat rv 14, tiputteluvuotoa koko toisen kolmanneksen, vuodelevossa aukeavan kohdunkaulan vuoksi sairaalassa rv 28-34, lopulta vauva syntyi raskausmyrkytyksen vuoksi käynnistettynä rv 36 ja rapiat. Synnytys oli ihan hirveä ja päättyi hätäsektioon istukan irrottua. 

Että juu. Omalta kohdaltani ainakin väittäisin, että raskaudet vaikeutuvat kerta kerran jälkeen. :D Tsemppiä ap:lle! Maksimissaan pari kuukautta enää kärvisteltävää! Ei tosin varmaan lohduta nykytilanteessasi. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän