Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilman omia lapsia ei syytä elää

Vierailija
25.03.2015 |

Kun ajattelee millaista elämä olis ollut ilman omia lapsia niin itku tulisi. 

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun huomaa kuinka raskasta se perhe-elämä on - toki rikasta ja antoisaa - niin millä sen pikkupirun olkapäältään vaientaa, sen koka kuiskii kaipausta huolettomaan nuoruuteen. No sillä etten ymmärtänyt elämästä mitään ennen lapsia. Ihminen valehtelee parhaiten itselleen.

Maapallolla on niin paljon ihmisiä, että tarvittaisiin 8 maapalloa, jotta kaikille olisi vettä ja ravintoa, puhdasta ilmaa ja suojaa. 100 vuotta ja kusessa ollaan. Yhdet lapset ehtii tehdä ja heille ehkä on vielä samanlainen elämä kuin meillä. Sitten seuraavan sukupolven kannattaa ehkäistä jos yhtään ajattelee lapsien tulevaisuutta.

Vierailija
22/37 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole lapsia eikä enää tulekaan. Valinta ei ollut tietoinen, mutta en löytänyt koskaan miestä joten näin kävi. Mutta onneksi minä en kaipaa mitään erityistä syytä elämiseen, minä vaan elän hetki kerrallaan, ihan tyytyväisenä, olipa syytä tai ei :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tarvitse mitään syytä elää. Sattumalta tänne olen syntynyt, ja teen elämästäni niin mukavan kuin mahdollista. Ilman lapsia.

Vierailija
24/37 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette te voi olla onnellisia. Mä vaan en usko. Lapset tekee elämästä elämisen arvoisen ja lapsen pystyy tekemään ihan ilman mitään parisuhteita. 

Vierailija
25/37 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vissiin saanut lapsen nuorena? Et ole elänyt onnilsta aikaa ilman lapsia? Totta kai rakastat heitä ja et voisi kuvitella elämää ilman heitä, mutta veikkaan että olisit silti ollut onnellinen ilmankin :)

Vierailija
26/37 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 16:32"]

Ette te voi olla onnellisia. Mä vaan en usko. Lapset tekee elämästä elämisen arvoisen ja lapsen pystyy tekemään ihan ilman mitään parisuhteita. 

[/quote]

Pystyy kyllä, ja itse sitä harkitsinkin kun alkoi 40 vuoden ikä lähestyä. Mutta koin vääräksi ja itsekkääksi tehdä lapsen niin, ottaen huomioon ettei ole edes mitään tukirverkkoja. Mietin, että entä sitten jos olisikin syntynyt vammainen tai erityislapsi, että ehkä tukiverkottomana yksinhuoltajana voimavarani eivät olisi riittäneet. Joten parempi luopua itsekkäästä mielihalusta saada lapsi oman täyttymyksen takia, kun kerran elämän edellytykset ei oikein olleet suotuisat.

t. 2

Vierailija
27/37 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 16:33"]

Olet vissiin saanut lapsen nuorena? Et ole elänyt onnilsta aikaa ilman lapsia? Totta kai rakastat heitä ja et voisi kuvitella elämää ilman heitä, mutta veikkaan että olisit silti ollut onnellinen ilmankin :)

[/quote]

Enkä olis onnellinen ilman. Mua ahdistaa jo valmiiksi ihan hirveesti aika jolloin mut jätetään yksin. Lapsista on ihan mielettömästi seuraa ja se tarkoittaa että tuntuu hyvältä kun tietää että on elämää kotonakin.  

Vierailija
28/37 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on sopeutuvainen eliö. Monenlaisissa etukäteen mahdottomilta tuntuvissa tilanteissa pystymme elämään kun tosipaikka tulee. Erään kuulemani tarinan mukaan täydellisesti muista ihmisistä vuosikausia eristettynä elänyt vanki kertoi jälkikäteen, että hänet piti järjissään vankityrmässä hänelle seuraa pitänyt pieni hiiri. Me lapsettomatkin onnistumme usein löytämään elämäämme muita tyydyttämistapoja hoivaamis- ja laumautumistarpeillemme kuin omat lapset. Ja jos vaan kerta kaikkiaan ei, niin ainahan täältä pois pääsee. Vai millaista ratkaisua sinä suosittelisit lapsettomiksi jääneille?

Vierailija
29/37 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä provoyritys, en vaan oikeasti usko että tuollaisia on. Olis kamalaa, jos ei olisi omaa elämää ollenkaan eikä osaisi nauttia mistään ilman lapsia.

Vierailija
30/37 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 16:36"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 16:32"]

[/quote]

Pystyy kyllä, ja itse sitä harkitsinkin kun alkoi 40 vuoden ikä lähestyä. Mutta koin vääräksi ja itsekkääksi tehdä lapsen niin, ottaen huomioon ettei ole edes mitään tukirverkkoja. Mietin, että entä sitten jos olisikin syntynyt vammainen tai erityislapsi, että ehkä tukiverkottomana yksinhuoltajana voimavarani eivät olisi riittäneet. Joten parempi luopua itsekkäästä mielihalusta saada lapsi oman täyttymyksen takia, kun kerran elämän edellytykset ei oikein olleet suotuisat.

t. 2

[/quote]

Mietitköhän sä vähän liikaa aina asioita ja suunnittelet etukäteen?? Tolla tavalla käy kun elää suunnitellusti.

Vierailija
31/37 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 16:45"]

Hyvä provoyritys, en vaan oikeasti usko että tuollaisia on. Olis kamalaa, jos ei olisi omaa elämää ollenkaan eikä osaisi nauttia mistään ilman lapsia.

[/quote]

Ei se sitä tarkoita ettei ole muuta elämää ja elää vaan lasten kanssa. Lapset vaan tuo sen sisällön elämään ainakin mulla ja on paljon muitakin jotka kokee samoin. 

Vierailija
32/37 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 16:49"]

[/quote]

Ei se sitä tarkoita ettei ole muuta elämää ja elää vaan lasten kanssa. Lapset vaan tuo sen sisällön elämään ainakin mulla ja on paljon muitakin jotka kokee samoin. 

[/quote]

Kyllä se tarkoittaa juuri sitä, ettei ole muuta elämää.

Vierailija
33/37 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tulisin hulluksi jos mun pitäisi elää lasten kanssa, huoltaa, huolehtia ja kasvattaa. Olen valinnut ihan tieten tahtoen helpomman elämän, sopii mulle. Olen sivusta seurannut lapsiperheiden elämää ja täytyy nostaa hattua, ne on kyllä melkoisessa kurimuksessa monta vuotta. Itse en jaksaisi joten onneksi ei tarvitse.

Vierailija
34/37 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jos ei tee lapsia niin joutuu olemaan yksin vanhuksenakin. ei ole kovin mukavaa. jos seurustelee jonkun kanssa vakavasti niin miksi ei tekisi lapsia? en kyllä ymmärrä miten niin monet väittävät että lapset ovat huono päätös, ja luulevat että kaikki ovat kateellisia heille, kun ei ole lapsia. itse ainakin olen päättänyt että haluan lapsia, enkä aio elää "oman polun kulkijan elämää".

Vierailija
35/37 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee itku siitä ajatuksesta, kun mietin millaista elämäni olisi jos niitä lapsia ois joskus tullut tehtyä. Olen onnellisempi näin!

Vierailija
36/37 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 16:51"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 16:49"]

[/quote]

[/quote]

Kyllä se tarkoittaa juuri sitä, ettei ole muuta elämää.

[/quote]

Eikä tarkoita. Jos eläisi pelkästään lastensa kanssa niin sitten tarkottaisi. Jotkut elää miestensä kanssa niin ja se taas on paljon kummallisempaa. 

Vierailija
37/37 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon täällä avautuu perheenäitejä, joiden miehet eivät tee kotiona mitään, eivät arvosta puolisoaan, pettää ja jättää. Kannattaa todella harkita kenen kanssa niitä lapsia tekee ja sittenkin voi mennä rytinällä metsään. Luin rivien välistä ettei ap:lla ole enää mies kuvioissa tai ainakaan lasten isän kanssa parisuhteessa. Joten kiinni tiukasti siihen mikä kaiken väännön jälkeen jää jäljelle, lapset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi