Sairas syömiskäyttäytyminen
Eli olin siis normaalimitoissa (16X/4X) nainen jonka syömiskäyttäytyminen on kammottavaa.
Olen todella masentunut ja voimaton koko ajan. Ajatukset pyörii vain ruuassa. En halua nähdä enkä olla tekemisissä kenenkään kanssa.
En halua laittaa tarkkoja määriä ettei kukaan ala vertailemaan mutta mittaan kaikki muut syömiset pilkuntarkasti paitsi etten illalla)
Aamu: pieni aamupala lähinnä kasviksia yms
Päivällä lightjuomia ja purkkaa ja kahviteeyms
Illalla syön sitten paljon kasviksia ja mausteita. Oikeasti oksettavia makuyhdistelmiä. Odotan koko päivän sitä omaa sessiotani etten ajattele muuta koko päivän aikana. Kauheata kun on oma kämppä tyhjänä ja raahaan(nimenomaan raahaan) kasvikseni ja lightjuomani sinne ja alan MÄTTÄMÄÄN. Kilo porkkanoita on mulle vasta alkupalaa.. Eli määrät ovat valtaisat. Oksettavaa.
Välttelen rasvaa, sokeria yms. En syö herkkuja koska en pysty.
Apua/kokemuksia tarvitaan...
Kommentit (4)
Kyllä tuo jonkinlaiselta syömishäiriöltä vaikuttaa. Toisaalta ahmit, mutta se ei vaikuta varsinaiselta ahmimishäiriöltä koska ahmit terveellistä, ja ilmeisimmin ihan oikeaan fysiologiseen nälkään, koska syöt päivällä niin vähän, ja aineita joista et saa kaikkia tarvittavia ravintoaineita.
Jotain asiantuntija-apua varmasti kaipaisit. Ehkä alkuun syömishäiriöihin erikoistuneelle ravitsemusterapeutille voisi mennä, sellainen osaa tarvittaessa ohjata psykologisen avun piiriinkin jos tuntuu ettei oma syömiskäyttäytyminen ole enää mitenkään tietoisen mielen hallittavissa.
Syön päivässä alle 1000 kaloria ja haluan laihtua mutta en pysty hillitsemään itseäni iltaisin -ap
Et pysty hillitsemään koska et et syö tarpeeksi ja elimistösi huutaa ruokaa! Hyvä ihminen, unohda hetkeksi painon tarkkailu, keskity että saat tarvittavat ravintoaineet, ja veikkaan että ongelma poistuu. Jollet lopeta tuota, olet kohta syvemmässä suossa kuin ikinä pelkäsitkään. Järki käteen.