Onko kukaan lopettanut karppaamisen?
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 15:41"]
Terveydellisistä ja eettisistä. Yritin niin kivasti hyväksyä dieetin ja pysyä siinä, mutta minulla oli jatkuvasti huono, väsynyt, oksettava olo, haisin niin pahalle että haistoin sen itsekin, veren rasva-arvot nousi ja lihosin. Lisäksi minua ahdisti syödä paljon maito- ja lihatuotteita ja jättää rakastamani hedelmät kauppaan. Karppasin 2 kuukautta, mutta se aika tuntui vuodelta.
[/quote]
Niin, onko karppaajan mahdollista välttyä tältä mikäli siihen on taipumusta? Olen kuulllut toisaalta että uudet tutkimukset sanovat että ruokavalio vaikuttaa joillakin rasva-arvoihin, toisilla ei.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 15:41"]
Terveydellisistä ja eettisistä. Yritin niin kivasti hyväksyä dieetin ja pysyä siinä, mutta minulla oli jatkuvasti huono, väsynyt, oksettava olo, haisin niin pahalle että haistoin sen itsekin, veren rasva-arvot nousi ja lihosin. Lisäksi minua ahdisti syödä paljon maito- ja lihatuotteita ja jättää rakastamani hedelmät kauppaan. Karppasin 2 kuukautta, mutta se aika tuntui vuodelta.
[/quote]
Kyllä hedelmät ja vihannekset kuuluu karppiruokavalioon. Taitaa suurin osa syödä väärin ja siksi voi huonosti.
Minä kokeilin karppausta, koska halusin olla pari kiloa laihempi. Olen himokuntoilija enkä koskaan ole ollut varsinaisesti ylipainoinen. Treeniä kertyy 5-9 kertaa viikossa. Lajeina juoksu, pyöräily, uinti, voimatreeni salilla tai kehonpainolla.
Kokemus: karppidieetti ei antanut tarpeeksi energiaa urheiluun, olin koko ajan väsynyt, ajatuskin kulki hitaasti, mälkä katosi ja heikotti.
No, totta kai kaikki urheilijat tietää tämän: hiilarit antaa energiaa treeniin, jaksaa juosta kovaa. Rasvalla toki pääsee pitkälle, muttei sillä yksinään pärjätä saati paranneta tuloksia.
En lopettanut tietoisesti, mutta eron myötä ruokavalio ja elämäntavat räjähtivät käsiin. Olen jo monta vuotta yrittänyt palata karppaukseen, muttei se olekaan ollut yhtä helppoa kuin aikaisemmin. Nyt tuntuisi onneksi taas sujuvan.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 16:53"]
Minä kokeilin karppausta, koska halusin olla pari kiloa laihempi. Olen himokuntoilija enkä koskaan ole ollut varsinaisesti ylipainoinen. Treeniä kertyy 5-9 kertaa viikossa. Lajeina juoksu, pyöräily, uinti, voimatreeni salilla tai kehonpainolla.
Kokemus: karppidieetti ei antanut tarpeeksi energiaa urheiluun, olin koko ajan väsynyt, ajatuskin kulki hitaasti, mälkä katosi ja heikotti.
No, totta kai kaikki urheilijat tietää tämän: hiilarit antaa energiaa treeniin, jaksaa juosta kovaa. Rasvalla toki pääsee pitkälle, muttei sillä yksinään pärjätä saati paranneta tuloksia.
[/quote]
Karppauksen alussa olisi hyvä olla rauhallista liikkumista. Toki tietenkin täytyy säätää hiilariraja itselleen sopivaksi.
Äiti lopetti, koska kyllästyi ruoka-ainerajoituksiin.
Appiukko lopettu, koska lääkäri kielsi, kolesterolit ja verenpaineet pilvissä.
Edellisten perässä loppettivat myös isä ja anoppi, kun ei ole järkeä tehdä kahden hengen talouksessa kummallekkin ruokia erikseen.