ei jaksa hakea töitä jonne on 30 km matka ja pitäs mennä bussilla!!! siinä menee tunti matkaan ja 2 tuntia päivässä!
sairasta tuommoinen että vaaditaan matkailemaan ihan mahottomia matkoja, menisi 30 matkalle tunti aikaa ja rahhoo bussiinkin mahotttomasti
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Olen TE-toimiston kanssa taistellut tästä kun sanoivat, että mun on otettava vastaan työ, missä yhdensuuntainen matka olisi kestänyt n. 2 tuntia. Kuulemma ihan normien sisällä tuollainen matka. Työt olisivat alkaneet klo 7 eli olisi pitänyt lähteä klo 5 (herätä klo 4). Kotiin sitten klo 15-16 (perjantaisin kai vähän aikaisemmin) eli klo 18 olisin ollut kotona. Siihen sitten ruokailut tai harrastukset päälle niin kotona olisin ollut vain nukkumassa.
Ei se te-toimisto päätä saatko sen paikan vaan työnantaja. Jokainen osaa mokailla työhaastattelun niin ettei tule valituksi.
Siinä Armanin ohjelmassa oli se naiskokki, joka oli koulun keittiöllä töissä. Asui santahaminassa ja kävi Espoossa töissä. Meni bussilla ja junalla, matka kesti 1,5 tuntia. Ei se tuntunut häntä haittaavan.
Vierailija kirjoitti:
No normaalia ja normaalia... onhan se stressaavaa että työajan päälle joutuu vielä tunteja istumaan joukkoliikenteessä. Ihminen tarvii myös lepoaikaa ja olisi se mukava että olisi sen työn ja nukkumisen lisäksi vielä elämäkin.
Viikossa on 168 tuntia, joten työn ja matkojen lisäksi jää aikaa vaikka ja mihin. Suomessa on myös harvinaisen pitkät lomat kv. vertailussa.
Lisäys: työmatkat voi myös käyttää järkevästi, esim. vieraan kielen kuunteluun ja oppimiseen sitä kautta. Itse kuuntelen myös paljon ulkomaisia uutisia, joten esim. bussimatkan voisin käyttää tällaiseen, jos en nykyään työskentelisi kotoa käsin.
Vierailija kirjoitti:
Olen TE-toimiston kanssa taistellut tästä kun sanoivat, että mun on otettava vastaan työ, missä yhdensuuntainen matka olisi kestänyt n. 2 tuntia. Kuulemma ihan normien sisällä tuollainen matka. Työt olisivat alkaneet klo 7 eli olisi pitänyt lähteä klo 5 (herätä klo 4). Kotiin sitten klo 15-16 (perjantaisin kai vähän aikaisemmin) eli klo 18 olisin ollut kotona. Siihen sitten ruokailut tai harrastukset päälle niin kotona olisin ollut vain nukkumassa.
Oletko ajatellut että joku maksaa nuo sinun nukkumisesi ja harrastuksesi?
Niinpä, työssäkäyvät maksavat ne sinulle.
Harva työssäkäyvä ehtii joka päivä nukkumaan niin paljon kuin huvittaa tai ehtii joka päivä harrastuksiin, miksi sinunkaan pitäisi?
Onko sinun aikasi niin paljon arvokkaampaa kuin työssäkäyvän? Mistä syystä?
Työttömiltä on leikattava tukia, ainoa tapa että menevät töihin. Väärin että me työssäkäyvät elätämme nämä loiset, en hyväksy!
Vierailija kirjoitti:
Andyspirit kirjoitti:
paitsi jos sossu kustantas oman auton kuten mamuillekin
30km matkaan ei traktorillakaan mene tuntia. Bussista puhumattakaan.
Jos se on 30 km sopivasti Helsingin toiselta puolelta toisella aamuruuhkassa niin helposti menee tunti.
Vierailija kirjoitti:
Oispa sellainen vaihtoehto kuin bussi. Tässä kun viidettä vuotta ajaa työmatkaa 40 km / suunta, ymmärtää miksi polttoaineen hinnankorotuksesta valitetaan. Ja jos ei tarvitsisi ajaa, voisi sen ajan vaikka opiskella.
Kuuntele vieraskielisiä äänikirjoja tai ilmaisia uutiskanavia netin kautta. Näin minä opiskelen ja pysyn samalla ajan tasalla, mitä maailmalla tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Andyspirit kirjoitti:
Jos se on 30 km sopivasti Helsingin toiselta puolelta toisella aamuruuhkassa niin helposti menee tunti.
Helsingissä taas on toimiva julkinen liikenne. Nykyisin itä-länsi suunnassa metrolla ohittaa ruuhkat. Tosin Helsingissä on niin paljon töitä tarjolla, ettei tarvitse vaan yhden avoimen työpaikan varassa olla.
Sehän on selvä ettei jonnet jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva työssäkäyvä ehtii joka päivä nukkumaan niin paljon kuin huvittaa tai ehtii joka päivä harrastuksiin, miksi sinunkaan pitäisi?
Työttömiltä on leikattava tukia, ainoa tapa että menevät töihin. Väärin että me työssäkäyvät elätämme nämä loiset, en hyväksy!
Luulisi, että tuohonkin työpaikkaan löytyy joku lähempänä asuva henkilö töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Andyspirit kirjoitti:
Helsingissä taas on toimiva julkinen liikenne. Nykyisin itä-länsi suunnassa metrolla ohittaa ruuhkat. Tosin Helsingissä on niin paljon töitä tarjolla, ettei tarvitse vaan yhden avoimen työpaikan varassa olla.
Se riippuu ihan siitä minkälainen reitti on kuljettavana. Jos viivan vetää junakiskoja myöten tai metrolinjan päästä päähän niin pääsee todella nopeasti ja vaivattomasti kulkemaan. Sitten jos oma reitti menee ristiin näiden kanssa menee hitaaksi. Kaikki kun ei asu metroaseman naapurissa ja käy töissä toisen metroaseman vieressä.
Kaikista pahin on kaupunkien välinen liikenne. Usein voi olla, että koti on Espoossa ja töihin kuljetaan Helsingin kautta Vantaalle.
Joko menet töihin tai muutat työpaikan lähelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan onnistu 4h työmatkat kun on lapsia.
Maalla tuo on ihan normaali työmatka-aika monelle.
Jos asut vuokralla, niin ei kannata vaivautua töihin, kun sossu maksaa koko elämäsi muutenkin
Vierailija kirjoitti:
No normaalia ja normaalia... onhan se stressaavaa että työajan päälle joutuu vielä tunteja istumaan joukkoliikenteessä. Ihminen tarvii myös lepoaikaa ja olisi se mukava että olisi sen työn ja nukkumisen lisäksi vielä elämäkin.
Heti, kun keksit miten kuljet kodin ja työpaikan välin kulkematta sitä, niin tule kertomaan.
Pyörällä tuollainen matka menee about 40 minuutissa. Itsellä 20km suuntaansa ja about 30 minuuttia menee per suunta. Toki sähköpyörä käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Julkisissa voi nukkua tai lukea tai tehdä käsitöitä. Näin mulla onnistui 30 v tunti suuntaansa työmatkat.
Mulla oli n.15 vuotta työmatka 70-80 km suuntaansa. Kyllä vain piti lähteä aikaisin säässä kuin säässä, ja moni muukin ajoi siinä samassa ruuhkassa. 30 km on aivan normaali työmatka jopa kaupungissakin.
Tavallisessa muurahaispesässä saattaa muurahainen joutua kulkemaan tuhansia kertoja oman mittaansa ennenkuin on edes lähellä omaa korvaansa tai neulasta joka täytyy kuljettaa keolle. Lähialue täynnä jo ajettavia muurahaisia!
Muurahaisista elää sitkeä harhaluulo ahkeruudesta, tuoreessa tutkimuksessa havaittiin että 1/3 muurahaisista ei kuitenkaan tee lainkaan työtä vaan lojuvat pesässä päivät pitkät!
Työtön tuskin voi meitä työssäkäyviä ymmärtää, se on niin erilainen tila ja luonteenpiirre haluta olla hyödytön loinen. Heitäkin on jo kuten AP ja nuo muurahaiset todistavat!