Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi miehet menettävät mielenkiintonsa exiään kohtaan?

Vierailija
16.12.2021 |

Itse olen ollut kolme kertaa elämäni aikana parisuhteessa: ensimmäinen piti sivusuhdetta monta vuotta -> erosimme, toinen sai raivareita ja oli väkivaltainen sekä pakkomielteinen -> erosimme, kolmas oli väkivaltainen, nöyryytti ja haukkui sekä teki elämäni hyvin rajatuksi, enkä saanut enää päättää esim. työ- tai opiskelukuvioista tai kodin asioista mitään. Noiden kaikkien kolmen kohdalla oli hyviäkin hetkiä ja kaikki heistä miellyttivät fyysisessä mielessä (ulkonäöltään) sekä hyvinä hetkinä oli kivoja keskusteluita ja he olivat ihan älykkäitäkin.

Ensimmäisen suhteen koin tilanteen mahdottomaksi, enkä haluaisi palata yhteen, mutta kahden viimeisemmän kohdalla näkisin toivoa, mutta kumpikaan heistä ei halua minua takaisin. :( Olin se, joka halusi erota, mutta aikaa on kulunut ja ainakin toinen exäni on tehnyt töitä päästäkseen aggressio-ongelmistaan. Kolmannenkin exäni kanssa voisin ehkä tulla toimeen, jos sopisimme selkeät ja reilut pelisäännöt. Harmittaa ihan kamalasti se, kun heistä kumpikaan ei todellakaan enää halua minua takaisin. Olen siis vihjannut ja jopa suoraan puhunut asiasta. Tavallaan "pakit" olen saanut siis.

Kaveritasolla olen kummankin viimeisimmän exäni kanssa ainakin viikoittain, toisinaan päivittäinkin tekemisissä (chatissa). Ideoita ja näkemyksiä kaipaisin. Olisiko vielä joku keino houkutella exä takaisin tai saasa hänet kiinnostumaan?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas palstalle nyt kertynyt naisia ihmettelemään miesten ex- suhteita. Yhdellä lapsiongelma, toinen ei puhu exästään ja nyt exien takaisin saanti ei olekaan ilmoitusasia. 

Onkohan tässä nyt joku ex- ongelmainen liikkeellä vai kaikki eri aloituksia?

Oisko korona vaikuttanut, kun on vieläkin vaikeampaa tutustua uusiin ihmisiin? Mutta en ole itse sama kuin nuo mainitsemasi.

T. Ap

Vierailija
22/40 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut mieleen, ettet ehkä itsekään ollut täydellinen? Oletko itse kehittynyt heikkouksiesi suhteen? Mikä olisi syy miksi exäsi uskoisi suhteen nyt toimivan ja kestävän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on aika huono tarina, 1/5 :D

Vierailija
24/40 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tullut mieleen, ettet ehkä itsekään ollut täydellinen? Oletko itse kehittynyt heikkouksiesi suhteen? Mikä olisi syy miksi exäsi uskoisi suhteen nyt toimivan ja kestävän?

Nuo kaikki kolme exää eivät olisi halunneet erota ja olin itse erossa voimakkaasti aloitteellinen. Eron jälkeen jopa pelkäsin heitä (seuraaminen, stalkkaus, kosto jne.) useamman kuukauden. Yksi heistä uhkaili minua tai toinen oli niin ihastunut, että pelkäsin, että alkaa seurata tai muuttuu epätoivoiseksi. Olen ehkä hitusen reippaampi itse nykyisin, mutta olisin tällaisena hissukkana kelvannut heille täysin vielä suhteen aikana. Enää en kelpaa.

T. Ap

Vierailija
25/40 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumankauta. Ettekö te eronneet, sinä jättänyt miehesi ihan aiheesta? Miksi ihmeessä pitäisi vääntää exää takaisin? Eri asia jos suhteesta on kulunut yli 20v,  tai niinkuin jotkut menevät yhteen vanhoilla päivillään nuoruudenrakkautensa kanssa.

Vierailija
26/40 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on aika huono tarina, 1/5 :D

Oikea elämäni on aika huonoa siis.

T. Ap

Vierailija
27/40 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole trolli, niin mene terapiaan. Sinulla ei ole kaikki hyvin.

Yhä edelleen: terapiaan ei noin vain mennä, ellei rahaa ole rutosti käytössä.

Vierailija
28/40 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitatko siis yhtä aikaa vikitellä kahta exää? Kumpi vaan käy? Kyllä siinä saakin mies tuntea olevansa tärkeä ja haluttu. :D 

Vierailija
29/40 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jumankauta. Ettekö te eronneet, sinä jättänyt miehesi ihan aiheesta? Miksi ihmeessä pitäisi vääntää exää takaisin? Eri asia jos suhteesta on kulunut yli 20v,  tai niinkuin jotkut menevät yhteen vanhoilla päivillään nuoruudenrakkautensa kanssa.

Uskon, että kaikki heistä ovat muuttuneet jo nyt. Ja uuden, "paremman" kumppanin löytäminen on käytännössä mahdotonta ainakin pk-seudulla, kun naisia on "liikaa" suhteessa miehiin. Suuri osa naisista jää yksin, kun miehiä ei vain riitä kaikille.

T. Ap

Vierailija
30/40 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koitatko siis yhtä aikaa vikitellä kahta exää? Kumpi vaan käy? Kyllä siinä saakin mies tuntea olevansa tärkeä ja haluttu. :D 

Ollaan oltu jo monta vuotta kavereita kummankin kanssa. Aloin vikitellä pari vuotta sitten jo, ensin huumorilla, vaan en vain enää oikeasti kelpaa. Viimeisin exäni on ollut satunnaisesti hirveä jopa kaverinakin (haukkumiset ja huudot olen kuullut monesti), mutta olen jo tottunut siihen hänen rähjäämiseensä ja alatyylisiin haukkumasanoihin, niin ne eivät enää satuta samaan tapaan.

T. Ap

Vierailija
31/40 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mun pitäisi tehdä jotain ihan huiman hienoa tai menestyä jotenkin todella hyvin tai voittaa isoja summia rahaa, niin sitten jompikumpi ehkä kiinnostuisi. Olen ihan ok-näköinen, hoikka ja elämän muut peruspalikat on kunnossa.

T. Ap

Vierailija
32/40 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että tuttu helvettikö on turvallisempi? Kehitä uusia unelmia ja toiveita hyvästä parisuhteesta. Ei oo mitään järkee kaivata noita menneitä kauhuja ja kuvitella niiden suhteen mitään. Jatka elämääsi.

En oikeasti usko enää löytäväni ketään aidosti kiinnostavaa. Muutamat miehet ovat tässä sinkkuaikanani kiinnostuneet minusta ja koittivat koiranpentumaisesti roikkua perässäni, mutta eivät he olleet kiinnostavia tai haastavia mitenkään, vaan sellaisia liian helppoja ja ennalta-arvattavia. Ulkonäkökään ei oikein kiinnostanut. Siksi olen elänyt selibaatissa nyt monta vuotta.

T. Ap

Pysähdytkö hetkeksikään ajattelemaan, että sinä ehkä edustat eksillesi sitä koiranpentumaista, liian helppoa roikkumista? Mua ihmetyttää yleisesti älyttömän paljon ihmiset, jotka näkevät jonkun toiminnan negatiivisena, mutta eivät pysty sen vertaa itsereflektioon, että tajuaisivat, että heidän oma toiminta näkyy täysin samanlaisena ulkoapäin tarkasteltaessa. Eihän aikuisissa pitäisi enää olla tuollaisia?

Vierailija
33/40 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sanoo, ettei häntä kiinnosta liian helpot miehet. Asiahan on niin, ettei parisuhteessa etsitä haasteita, joita ap:lla on ollut jopa hengenvaarallisesti. Haasteita kannattaa ottaa työssä, opinnoissa ja harrastuksissa, ei parisuhteissa.

Hae ihmeessä apua noihin vääristyneisiin ajatuksiisi, joissa kaipailet väkivaltaisia exiä.

Vierailija
34/40 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että tuttu helvettikö on turvallisempi? Kehitä uusia unelmia ja toiveita hyvästä parisuhteesta. Ei oo mitään järkee kaivata noita menneitä kauhuja ja kuvitella niiden suhteen mitään. Jatka elämääsi.

En oikeasti usko enää löytäväni ketään aidosti kiinnostavaa. Muutamat miehet ovat tässä sinkkuaikanani kiinnostuneet minusta ja koittivat koiranpentumaisesti roikkua perässäni, mutta eivät he olleet kiinnostavia tai haastavia mitenkään, vaan sellaisia liian helppoja ja ennalta-arvattavia. Ulkonäkökään ei oikein kiinnostanut. Siksi olen elänyt selibaatissa nyt monta vuotta.

T. Ap

Pysähdytkö hetkeksikään ajattelemaan, että sinä ehkä edustat eksillesi sitä koiranpentumaista, liian helppoa roikkumista? Mua ihmetyttää yleisesti älyttömän paljon ihmiset, jotka näkevät jonkun toiminnan negatiivisena, mutta eivät pysty sen vertaa itsereflektioon, että tajuaisivat, että heidän oma toiminta näkyy täysin samanlaisena ulkoapäin tarkasteltaessa. Eihän aikuisissa pitäisi enää olla tuollaisia?

Kyseiset miehet eivät ole kiinnostuneita kovin omanarvontuntoisista naisista. En osaa olla erilainen tuossa asiassa. Koen, että olen "vähäsen huonompi" oikeastikin, joten se on ainoa mahdollinen rooli minulle.

T. Ap

Vierailija
35/40 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap sanoo, ettei häntä kiinnosta liian helpot miehet. Asiahan on niin, ettei parisuhteessa etsitä haasteita, joita ap:lla on ollut jopa hengenvaarallisesti. Haasteita kannattaa ottaa työssä, opinnoissa ja harrastuksissa, ei parisuhteissa.

Hae ihmeessä apua noihin vääristyneisiin ajatuksiisi, joissa kaipailet väkivaltaisia exiä.

Kieltämättä elämäni muuten onkin aika tasaista tyhjäkäyntiä, ilman aidosti kiinnostavia ja älyllisesti kutkuttavia haasteita. Se on ollut sellaista aina. Ainoa jännitys on tullut parisuhteista ja toisen vanhempani edesottamuksista.

T. Ap

Vierailija
36/40 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä elämäni muuten onkin aika tasaista tyhjäkäyntiä, ilman aidosti kiinnostavia ja älyllisesti kutkuttavia haasteita. Se on ollut sellaista aina. Ainoa jännitys on tullut parisuhteista ja toisen vanhempani edesottamuksista.

T. Ap

Koulussakin nakutin aina tasaisesti kymppejä kaikista kokeista käytännössä ilman kummempaa vaivannäköä tai yrittämistä. Ihmissuhteissa olenkin sitten umpisurkea.

T. Ap

Vierailija
37/40 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneus on katoavaista ja rumuus vaan lisääntyy. Ostatko itse aina sen rumemman vaatekappaleen ?

Vierailija
38/40 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset etsi kunnollista miestä, jotain joka ei hakkaa tai alista?

Ei niitä ole.

Ainakaan kovin montaa.

Vierailija
39/40 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset etsi kunnollista miestä, jotain joka ei hakkaa tai alista?

En vain kykene oikein sellaiseen. Jonkun muun tulisi olla esiliinana ja auttaa, mutten tunne ketään sellaista ystävää. Muuten elämä sujuu ok, mutta ahdistaa pelkkä ajatuskin jonkun treffi-ilmoituksen laittamisesta ja uusien ihmisten tapaamisesta. Pelkään, että he olisivat paljon pahempia kuin exäni koskaan. Mä olisin rakastava, uskollinen ja lempeä puoliso jollekin kyllä.

T. Ap

Pelkäät niin paljon uutta, että voisit tyytyä mihin vaan. Kuulostat läheisriippuvuudesta kärsivältä. Sinun itsetuntosi on nujerrettu. Tiedät, että olet hyvä vaino hyvälle miehelle. Uskalla antaa sellaiselle miehelle mahdollisuus.

Voit lähteä, jos sinua kohdellaan huonosti, ihan niinkuin olet viisaasti tehnytkin.

Ei niitä kyllä kannata haikailla. Tai toki saa ja voit ajatella, että seuraava mies on sellainen, jossa on ke hyvät piirteet ja lisäksi sellainen mies, joka kunnioittaa sinua ja näyttää sen.

Itse olen nainen, ja on ollut hyviä juttuja, mutta niissä on ollut jokin asia, mikä on ne kaataneet.

Nykyisessä suhteessa on niitä hyviä, mitä olen saanut oppia aikaisemmissa suhteissa. Tässä on myös lisäksi jotain muuta, mitä muissa ei ole ollut.

Ole vaan utelias. Sinä olet arvokas ja juuri hyvä

omana itsenäsi. Kaikkea hyvää ja suosittelen sinulle terapiaa. Se auttaisi. ❤️

Ole itse itsellesi hyvä. Suo itsellesi hyvä.

Vierailija
40/40 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauneus on katoavaista ja rumuus vaan lisääntyy. Ostatko itse aina sen rumemman vaatekappaleen ?

Mitä tarkoitat? Tässä tapauksessa ainakin se ikäero miehiin on pysynyt vakiona.