Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää ihmiset, jotka eivät osaa arvioida aikoja. Arvioi 35 minuutin ajomatkan 15 minuutiksi

Vierailija
16.12.2021 |

Siis lupaa olevansa 15 min päästä paikalla, vaikka ajomatkaa on 35 minuuttia ja hän on ajanut sen matkan lukemattomia kertoja.

Mistä tällainen voi johtua?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on tasoisiasi ystäviä.

Vierailija
2/44 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole sellaista ajantajua ja arviointikykyä tai sitten eivät vaan edes tule ajatelleeksi asiaa. Jos kysyy, että kauanko sun työmatkaan menee aikaa, toinen sanoo että hyvänä päivänä 12 minuuttia, mutta jos on aamuruuhka niin 14,5 minuuttia. Joku toinen sanoo, että alle tunti emmä tiiä. Myöskään monet sellaiset, jotka eivät itse aja autoa, eivät ns. osaa arvioida matka-aikoja, kun eivät niitä itse joudu niinkään miettimään ollessaan kyytiläisiä, tai sen puoleen reittejäkään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta voi olla myös sellaista, että haluaa miellyttää toista osapuolta eikä uskalla sanoa, että menee kauemmin. Tai sitten joku valtaharha, "minä selviän tästä matkasta nopeammin kuin muut".

Vierailija
4/44 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ovat sellaisia jotka kehuskelevat omilla saavutuksillaan eivätkä kerro totuutta,

Vierailija
5/44 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No arvioi sinä se aika kun kerran olet niin pätevä ja elä sen mukaan.

Vierailija
6/44 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kun kerran olet niin pätevä". Aivan kuin tutun matka-ajan arvioiminen olisi rakettitiedettä!

Vierailija
7/44 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas ärsyttävät ihmiset jotka eivät näe lainkaan värejä. Onneksi heitä on tuiki vähän... ; )

Vierailija
8/44 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin hahmotushäiriö.

Vierailija
9/44 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ainakin hahmotushäiriö.

ja se estää käyttämästä esim netin karttapalveluja, joissa annetaan arvioita tuosta ajasta?

Vierailija
10/44 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ajaa ylinopeutta ja punaisia päin, niin se nopeutuu.

Vierailija
11/44 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen oppinut aina arvioimaan yläkanttiin. Sitten toinen yllättyykin, kun asian sai hoidettua nopeammin.

Vierailija
12/44 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kuulin keskustelun, jossa 120km matkan päästä odotettiin vierasta saapuvaksi tunnin kuluttua ja vielä talvikelillä pieniä teitä ajaen. Kommentoin tuohon, että vaikka keliolosuhteet olisivat erinomaiset, hän joutuu jokatapauksessa ajamaan kovaa ylinopeutta ehtiäkseen tunnissa perille. Johon minulle vastattiin, että tämä tulija on niin hyvä kuljettaja, että hänen onnistuu ajaa tuo matka nopeammin kuin muut mutta ihan rajoitusten mukaan :D

Vierailija
13/44 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö tarkistaa google mapsista? Kummankin. 

Vierailija
14/44 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kun kerran olet niin pätevä". Aivan kuin tutun matka-ajan arvioiminen olisi rakettitiedettä!

Ei se ole tiedettä lainkaan vaan jotain neuropsykologista toimintaa, arviointia. Ihmiset ovat huonoja arvioimaan asioita ja jotkut poikkeuksellisen huonoja. Ei vaan hedelmiä keräilevän apinan aivoilla kykene hahmottamaan modernin maailman riippuvuuksia ja lainalaisuuksia.

Vierailija
15/44 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuollainen 20 minuutin virhearvio ole vielä mitään. Tunsin erään henkilön, jolla ajat saattoi heittää vuosikymmeniä. Kerran totesi vanhalle tutulle, että ei olla nähty varmaan viiteen vuoteen. Siitä oli yli 20v kun olivat edellisen kerran nähneet.

Vierailija
16/44 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole tiedettä lainkaan vaan jotain neuropsykologista toimintaa, arviointia. Ihmiset ovat huonoja arvioimaan asioita ja jotkut poikkeuksellisen huonoja. Ei vaan hedelmiä keräilevän apinan aivoilla kykene hahmottamaan modernin maailman riippuvuuksia ja lainalaisuuksia.

Jo lapsi arvioi, milloin pitää lähteä harrastukseen, jotta ehtii.

Vierailija
17/44 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo lapsi arvioi, milloin pitää lähteä harrastukseen, jotta ehtii.

Niin ja se sujuu vaihtelevasti kuten aikuisillakin. Pienimmät lapset eivät käsitä ajan kulusta mitään ja oman onnensa nojaan jätettynä myöhästyvät vaikka tunnilla kymmenen minuutin matkalla. Heitä pitää aikuisen neuvoa lähtemään ajoissa ja he oppivat ulkoa ajankäyttökaavan, eivät osaa arvioida itse. Kokemuksesta ja kasvamisen myötä se arviointikyky vähitellen kehittyy siihen tasoon johon kyvyt riittävät aikuisena.

Vierailija
18/44 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei myöskään hahmota etäisyyksiä, vaan neuvottaessa 50m eteenpäin luulevat sen tarkoittavan 10m. Myös 200m pituinen tie hahmotetaan kilometriksi jne. Jo 10m on loppujen lopuksi aika pitkä etäisyys, jos miettii vaikka 10m hyppytornia.

Vierailija
19/44 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, siis muakin ärsyttää ihmiset jotka eivät osaa samoja asioita kuin minä.

Jotkut eivät osaa edes maalata tauluja, vaikka se on ihan helppoa. 😱

Vierailija
20/44 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajaako saksalaisella?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän