Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

4kk nukutus yhtä tuskaa! APUJA?

14.09.2006 |

Nyt hajottaa! Olen aivan raivona. Vaikka ei tietysti saisi olla. Lasten itkusirkusta on ihan tarpeeksi taas kuultu tällekin päivälle.

Ihmettelen mikä tuota vauvaa vaivaa?? Onko ketään muuta vauvaa, joka ei meinaa nukahtaa minnekään millään?? Toiset kun valittaa että vauva ei nukahda itsestään omaan sänkyyn vaan syliin/tissille yms, luoja, mä olisin tyytyväinen jos se edes joskus nukahtais pienellä vaivalla _johonkin_! Mutta aina pitää taistella. Äsken viimein nukahti kantoliinaan huudettuaan reilun tunnin. Silmät kiiinni huutaa väsyneemä mutta ei nukahda. Rintaa imeskelee muutaman kerran, mutta sitten alkaa siinäkin raivota. On siis aiemmin syönyt jo itsensä kylläiseksi. Maitoa tulee, siitä ei ole kyse. Kai on niin tempperamenttinen että raivostuu kun ei tarpeisiin heti vastata (=kitisi hetken sittterissä kun laitoin esikoisen nukkumaan). Siitä se sitten alkaa. Jokaisen tyynnyttely-yrityksen vaihtelu nostaa vaan raivokkaamman itkun. Mikään ei auta. Kantaminen, syli, tissi, tutti, omaan sänkyyn laitto.. Miten ihmeessä nukuttaminen pitäisi sitten suorittaa??? Kaikki vinkit otetaan ilolla vastaan.

Ei ollut kaukana etten olisi totaalisesti hermostunut itkuun. Toistaiseksi pystyin kuitenkin hokemaan vaan mielessä: senkin idiootti, ääliö, ala nyt nukkua. Ja hermostuminen jäi pääni sisäisksi. En tiedä kauanko jaksan tollasta jatkuvaa huutoa. Nyt sitä on kuunneltu molemmilta lapsilta muutama vrk. Alan olla aika loppu. Niin, ja ei ole mahdollista saada ketään muutakaan aikuista tänne avuksi, itse on koitettava kestää. Ainakaan iltaisin. Ja sillon niitä lisäkäsiä tarvis kaikista eniten....

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmikuinen vauva tuolla huutaa isänsä hoidossa, on itkenyt jo puoli tuntia. Ei auta liina, kantaminen, tutti eikä tissi. Mielenkiinnolla odotan, jos jollakin olisi jotain ratkaisuja.

Vierailija
2/8 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että olette jo kokeilleet, mutta rauhoittaisiko laulaminen? Tosin mulla pienempi vauva (kohta 2kk), mutta ääntä lähtee myös hänestä ja nukahtaminen on ollut tosi vaikeeta aina, on ihan vastasyntyneestä asti ollut herkkäuninen ja vielä mahavaivat siihen päälle. Olen tässä kaikkeni kokeilleena huomannut, että hiljainen hyräily ja laulaminen tyynnyttää vauvan lopulta. Huutaa ensin niin kovaa hetken, ettei laulu edes kuullu, mutta rauhallisena olen koittanut pysyä (tosin jatkuvasti huutavan vauvan kanssa aika mahdoton tehtävä ;) ja sinnikkäästi olen lastenlaulujen sävelellä laulellut omilla sanoituksilla. Ja kuin ihmeen kaupalla vauva jää välillä kuuntelemaan laulua. Välillä pelkkä laulaminen ei auta vaan olen vauva olkapäällä kävellyt rauhallisesti ympäri asuntoa ja samalla laulellut.

Toivottavasti jollain muulla on lisää vinkkejä vauvan nukuttamiseen. Joka tapauksessa kaikille päivä/yökukkujien vanhemmille paljon jaksamista ja tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli niin se vaan on, että vaikka mikä olis, pitäisi nukuttajan pysyä rauhallisena. Vauva aistii heti, jos äiti/isi käy ylikierroksilla ja näkee punaista. Help´po tehtävähän se ei ole, kokemuksesta tiedän. (oma vauva samanlainen)

Meillä auttaa se, että otan vauvan kainaloon sänkyyn, tissi suuhun ja kovaan ääneen shhhhshhhh....aikansa siinä kiemurtaa ja huutaa, sitten alkaa syömään ja nukahtaa siihen. Ei tosin aina. Joskus se kantoliinakin auttaa. ja autolla ajaminen.

Kapaloa kannattaa kokeilla ja hiljaista taustamusiikkia. Hyräilyyn myös moni nukahtaa.

tiedän, miltä susta tuntuu...tän enempää en osaa auttaa...

sitruska ja neiti 2kk

Vierailija
4/8 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä auttaako yhtään, mutta meilläkin melutaan ennen kuin voi nukahtaa.. Tosin on myönnettävä että ei raivota, vaan meillä se on lähinnä sellaista mölinää. Neuvolan tätin mukaan " unilaulua" lapsella..

Eli meillä mölistään 5-30 min silmät kiinni jonka jälkeen saattaa nukahtaa. On aivan yhdentekevää tekeekö vanhemmat tällävälin mitä, eli aivan sama autossa, vaunuissa, sängyssä, Kangassa.. Se kai kuuluu unirituaaleihin. Eikä tosiaan aina ole helppoa vain kuunnella, väsyneenä etenkin tuntuu jokainen minuutti tunnilta.

Jaksamista sinulle silti.

Vierailija
5/8 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastanneille. Edelleen vinkkejä otetaan vastaan jos jotain mullistavaa tuntuu mielen päällä olevan. laulaminen ei onnistu meillä (onkohan asialla tekemistä lauluäänen kanssa..;)), aiheuttaa vaan entistöä enemmän hysteriaa *silmien pyöritys*!!

Vierailija
6/8 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kanssa pojan kanssa ollut samanlaista " ongelmaa" , liittyy kai eroahdistukseen, tiedä näistä. Mutta kuitenkin meillä on ollu aika toimivaa se, että jos vaikuttaa että huuto vaan jatkuu, niin on lopetettu nukutus. Valot päälle, olohuoneesee jne´. Meillä kanssa huutaa silmät kiinni nukahtamaisillaan, mutta ei nukahda. Eilen sama homma. Laitoin valot päälle ja mentiin kattomaan töllöä ja leikkimään. Tunnin kuluttua simahti itsekseen syliin, ilman itkuja. Oli valvonut jo 5 tuntia, mutta luotan siihen että vauva nukkuu kun nukuttaa. Valvokoon, jos ei uni tule. Turha " kiistellä" ja menettää samalla omia hermoja.

Meillä oli kyllä vielä yhtenä ongemana korvatulehdus, joka voi myös huudattaa. Kannattaa miettiä sitäkin vaihtoehtoa. Mut nyt se hoidettu, eikä itku ole kipuitkua-

Tsemppiä, pitkää pinnaa...

Vierailija
7/8 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukkuuko vauva vaunuihin? jos, niin ota vaunut sisälle.

nukahtaako sängylle jos olet itse vieressä nukkumassa?

Vierailija
8/8 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuleppas äiti,tosiaan vauva vaistoaa jos olet hermona ja maidon tulo pienenee jos hermona,väsynyt,et ole kerinnyt syömään jne...Itselläni vähän samanlaista nyt nuorimmainen 2kk,mut auttaa kun olet rauhallinen,meteli' ä piisaa ja huomiota kaipaa 5 muuta lasta...Mulla vähäsempää tissimaito pvällä,ja annan suosiolla lisää pullosta ja yöllä enempi kun levähtää saa.Tytsy nimittäin nukkuu yöllä 6-8t ,mutta pvät tankkaa ja nuk,vain pätkiä...pidä itsesi kurissa kaikesta huolimatta