Pään tahaton nykiminen?
Ehkä pari kuukautta kestänyt. Tulee ihan sellaisia mikroliikkeitä aivoihin, että pää nytkähtää huomaamattomasti. En tiedä onko se näkyvää vai koenko sen vain jotenkin aivoissa. Kukaan ei ole kyllä maininnut. Tällaisia ”kohtauksia” tulee muutama päivässä, ihan yhtäkkiä ja tahattomasti. Onko muilla samanlaista? Ikää 27.
Mietin, voikohan johtua väsymyksestä, stressistä, lihasjumista.. mietin jopa voiko olla koronarokotuksen sivuoire..
On aika pelottavaa :(
Kommentit (48)
No tässä olikin Dynostia
Servikaalinen dystonia kohdistuu niskanalueen lihaksiin ja aiheuttaa pään nykimistä. Pitkään jatkuessaan ja lihasjänteyden lisääntyessä pään ja niskan
alueelle syntyy virheasentoja. Lihaksia voidaan rentouttaa botuliinipistoksilla mikä palauttaa pään ja hartioiden oikeat asennot.
joillekin voi tulla stressistä tic-liikkeitä. Voi kuitenkin olla jostain muusta kyse, jos sulla ei oo koskaan ollut edes kausittain nuorempana mitään tic-liikkeitä.
Kun ei liiku tarpeeksi niin tulee kaikenlaisia vaivoja.
Voi olla dystonia tai tic-oireita. Ticsit pahenee stressistä
Vierailija kirjoitti:
Kun ei liiku tarpeeksi niin tulee kaikenlaisia vaivoja.
Ja kun liikkuu liikaa, tulee uudenlaisia vaivoja.
Voi olla kaikesta mainitsemastasi.
Mulla oli joskus nykimisiä ja jotain ihme pään pakkoliikkeitä kun kittasin päivässä pari pannullista kahvia. Kävi myös psyyken päälle.
Voi olla myös ihan magnesiumin vaje, koeta sitä enaihätään joku ilta ja varaa aika lääkärille jos huolettaa.
Dystoniaa voisi olla. Jos vaivaa, kannattaa käydä aiheeseen perehtyneellä neurologilla.
Tuttavalla todettiin samoilla oireilla dystonia, alkoi juurikin alle kolmekymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
Menisin lääkärille, Olisin jo mennyt!
Minulla oli nuo dystonian oireet. Arvuttelivat, konversiohysteriaakin ja mielenterveys mömmöt, kaikenlaiset.. Kivut kuin synnytyksessä vuosia ja terapiat humpuukia. Selvisi syy, eläkkeelle heti.
Epilepsia. Hoidin erästä miestä ikä 34 v joka joutui rullatuoliin sen takia että heti neurologille !
Stressi ja lihasjumit tekevät minulle tuon.
Vierailija kirjoitti:
Stressi ja lihasjumit tekevät minulle tuon.
Minkä?
Vierailija kirjoitti:
Epilepsia. Hoidin erästä miestä ikä 34 v joka joutui rullatuoliin sen takia että heti neurologille !
Rullatuoli?
Minulla saattaa nytkähtää joskus etenkin jutellessa. Ihan kuin pää ei pysyisi ajatusten perässä että kai se siitä tulee. Semmonen nolo nyökkäys samalla kun kääntää katsetta. Mutta nykyään ei jaksa hävetä kun jatkan juttelua siitä. Tietääkseni toisetkin huomaa sen.
Hei mikä tilanne sulla nykyään? Mulla samoja oireita!
Mulla on ollut pitkään nykimistä, mutta korona jotenkin pahensi. Ihan tärisyttää välillä. Rokote voi varmasti tehdä samaa, kun se toimii aika samalla tavalla kuin virus.