Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ammatteja, joita mielenterveysongelmainen voi tehdä

Vierailija
25.03.2015 |

Ammatti, jota olen tehnyt 13 vuotta, alkaa tulla tiensä päähän. Diagnoosina 2. asteen kaksisuuntainen masennuspainotteinen. En kykene "hoitamaan" ketään eli hoitoala ei tule kysymykseen. Eläkkeelle en halua. Mitä ammatteja voisit ehdottaa?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:37"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 09:53"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 09:46"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 09:42"]Mitä rajoituksia sinulla käytännössä on? [/quote] Henkisiä. Ahdistaa ja uuvun helposti. Mutta kykenen uskoakseni 50-90% normityöaikaan. Työelämässä aion pysyä kynsin ja hampain kiinni, en halua eläkeputkeen. Ikää vasta 40. Työn pitäisi olla "tekemistä" ei hoitamista, kun hyvä että itsensä jaksaa henkisesti hoitaa. Olen harkinnut esim roskakuskia, mutta minulla ei ole ajokorttia ja keskittymiseni liikenteessä on epävarmaa. Kuulostan tosi sairaalta :( Mutta en jaksa uskoa, että osa-aikainen työ olisi sen huonompi kuin jatkuva kotona oleminen. ap

[/quote]

Pystyt kuitenkin tekemään töitä ihmisten kanssa, niin että on työkavereita tai asiakkaita?

Olisiko kampaaja?

[/quote]hmm tuo on aika "muotiammatti" eli töitä ei ole ja kampaamoyrityksiä on joka kulmalla joten yrittäjyyskään ei ole kannattavaa :/

työ joka on tekemistä, muutama tulee mieleen ja ne ovat: varastonhoitaja, kiinteistönhoitaja, laitoshuoltaja, ravintolatyöntekijä ja muuttomies! Kai sulla fysiikka on kunnossa, että voit tehdä fyysistä työtä?
[/quote]

Nämä ovat mahdollisia, kirjoitan ylös! ap

Vierailija
42/65 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 09:33"]

Ammatti, jota olen tehnyt 13 vuotta, alkaa tulla tiensä päähän. Diagnoosina 2. asteen kaksisuuntainen masennuspainotteinen. En kykene "hoitamaan" ketään eli hoitoala ei tule kysymykseen. Eläkkeelle en halua. Mitä ammatteja voisit ehdottaa?

[/quote]

Kanttori.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 09:35"]

Taidemaalari

[/quote]

Olen ihmetellyt kun kaikki niin ystävällisesti kehuvat paskatöherryksiäni ja surkeita maalauksiani, ihankun salaa sanoen: Tee vaan tota hommaa, ei susta muuhun ole, tee vaikka et menestyisikään, onhan se sulle terapiaa.

Vierailija
44/65 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:49"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 09:33"]

[/quote]

Kanttori.
[/quote]

Heh osaan soittaa pianoa :) Taso on 1/3. Riittäisiköhän? ap

Vierailija
45/65 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:23"]

Jotan käsityöläishommaa opiskelemaan? Artesaani? Puuseppä? Miten olis matkailuala? Elintarvikepuolen työt, leipuri, kondiittori tms.?

[/quote]

mielenterveys ei kestä sitä että puuseppänä saisi palkkaa 7e/h ja leipurin hommat on rankkoja. Artesaanit on stressaantuneita ja selkäkipuisia yrittäjiä, ei sovi esim, masentuneelle tai bipolle.

Vierailija
46/65 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon ei ole yhtä ja oikeaa vastausta. Ensinnäkään emme voi tietää mikä sinun terveyden tilasi on todellisuudessa, miten usein sinulla on pahoja päiviä ym.

Mielenterveyssairaita on monen laisia ja samakin sairaus on yleensä vielä eri henkilöillä eri lailla vammatuttava. Joten jääköön asiantunijan arvioitavaksi mitä sinä tai joku muu sairastava voi tehdä.

Vierailija
47/65 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:27"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:23"]Jotan käsityöläishommaa opiskelemaan? Artesaani? Puuseppä? Miten olis matkailuala? Elintarvikepuolen työt, leipuri, kondiittori tms.? [/quote] Pohdin maalaria. Mutta mitä netistä olen lukenut, naiset ei pärjää rakennustyömailla, kun pitäisi nostella raskaita säkkejä. Ruokaa en osaa laittaa. Mitä artesaani tekee?

[/quote]

Höpöhöpöä ettei vois olla maalari jonkun muka raskaan säkin kanssa. Jonku juntti homo on keksinyt valeita. Ei raksalla tarvitse kantaa mitään 40 kilonsäkkejä kuudenteen kerrokseen.

Vierailija
48/65 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:49"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 09:33"]

[/quote]

Kanttori.

[/quote]

Oletko tosissasi? Kanttorilla pitää olla vähintään konservatoriotasoinen tutkinto pianonsoitossa. Kiirettä pitää tämä tehdä!

Ap ei ole vihjannutkaan musiikin suuntaan mitään. 

Ärsyttää, kun ketjut täyttyvät turhan päiten tällaisista idiooteista. 

Vierailija
49/65 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:50"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 09:35"]

Taidemaalari

[/quote]

Olen ihmetellyt kun kaikki niin ystävällisesti kehuvat paskatöherryksiäni ja surkeita maalauksiani, ihankun salaa sanoen: Tee vaan tota hommaa, ei susta muuhun ole, tee vaikka et menestyisikään, onhan se sulle terapiaa.
[/quote]

Juu kyllähän sitä jossain mt-keskyksissa voisi maalailla. Eri asia, saisiko siitä ammatin. Kun piirustustaito huonompi kuin omalla 1-luokkalaisella : D

Vierailija
50/65 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:37"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 09:53"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 09:46"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 09:42"]Mitä rajoituksia sinulla käytännössä on? [/quote] Henkisiä. Ahdistaa ja uuvun helposti. Mutta kykenen uskoakseni 50-90% normityöaikaan. Työelämässä aion pysyä kynsin ja hampain kiinni, en halua eläkeputkeen. Ikää vasta 40. Työn pitäisi olla "tekemistä" ei hoitamista, kun hyvä että itsensä jaksaa henkisesti hoitaa. Olen harkinnut esim roskakuskia, mutta minulla ei ole ajokorttia ja keskittymiseni liikenteessä on epävarmaa. Kuulostan tosi sairaalta :( Mutta en jaksa uskoa, että osa-aikainen työ olisi sen huonompi kuin jatkuva kotona oleminen. ap

[/quote]

Pystyt kuitenkin tekemään töitä ihmisten kanssa, niin että on työkavereita tai asiakkaita?

Olisiko kampaaja?

[/quote]hmm tuo on aika "muotiammatti" eli töitä ei ole ja kampaamoyrityksiä on joka kulmalla joten yrittäjyyskään ei ole kannattavaa :/

työ joka on tekemistä, muutama tulee mieleen ja ne ovat: varastonhoitaja, kiinteistönhoitaja, laitoshuoltaja, ravintolatyöntekijä ja muuttomies! Kai sulla fysiikka on kunnossa, että voit tehdä fyysistä työtä?

[/quote]

Voin sanoa että ravintola-ala on vihonviimeinen. Ihan oikeasti siellä on sairas kulttuuri, pelkkää vittuilua ja huutoa, epäasiallista kiusaamista. Sellainen gordonramsay on monien idoli siellä, ja sitä imitoivat.

Myös kiire ja fyysinen rankkuus ovat kuormittavia. Erittäin moni kokiksi valmistunut ei jaksa sitä alaa.

Juuri tuon alan takia minulta luhistui viimeinenkin mielenterveys ja monta vuotta on saanut korjata itseään.

Vierailija
51/65 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:51"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:49"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 09:33"] Ammatti, jota olen tehnyt 13 vuotta, alkaa tulla tiensä päähän. Diagnoosina 2. asteen kaksisuuntainen masennuspainotteinen. En kykene "hoitamaan" ketään eli hoitoala ei tule kysymykseen. Eläkkeelle en halua. Mitä ammatteja voisit ehdottaa? [/quote] Kanttori. [/quote] Heh osaan soittaa pianoa :) Taso on 1/3. Riittäisiköhän? ap

[/quote]

Ei riitä, 3/3 on vähimmäisvaatimus, ellei sitten yksityisesti ole harjoittanut niin paljon, että on vastaavat taidot. 

Vierailija
52/65 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://marykay.fi/fi/uramahdollisuus Itsenäinen työ, ihanat kollegat, teet juuri sen verran kuin itse haluat. Kivaa työtä, asiakaspalvelua, mutta mukavaa sellaista. Konsulteille kaikkia ihania koulutuksia, tukea ja apua saa omalta Sales Directorilta. Teen tätä sivutyönä, mutta jos jäisin itse työttömäksi alkaisin tekemään täyspäiväisesti. Saa päättää omat työajat. Laita sähköpostisoitteesi, niin autan sinut alkuun.

Vierailija
53/65 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites joku LVI-asentaja, sähkömies (tai siis sähkönainen), sisustaja eli siis asuntojen sisätilojen tekeminen (lattia- ja seinäpinnat ja sellaiset)?

Vierailija
54/65 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:58"]

http://marykay.fi/fi/uramahdollisuus Itsenäinen työ, ihanat kollegat, teet juuri sen verran kuin itse haluat. Kivaa työtä, asiakaspalvelua, mutta mukavaa sellaista. Konsulteille kaikkia ihania koulutuksia, tukea ja apua saa omalta Sales Directorilta. Teen tätä sivutyönä, mutta jos jäisin itse työttömäksi alkaisin tekemään täyspäiväisesti. Saa päättää omat työajat. Laita sähköpostisoitteesi, niin autan sinut alkuun.

[/quote]

Ei käy, minulla on aikuisiän akne ja paha sellainen. 

Muutenkin vaikuttaa rasittavalta tuputtaa ämmille joitain turhaakin turhempia tököttejä. Kiitos ei!

Polkupyörälähetti siis olisi toiveammattini, mutta en osaa ajaa pyörällä. Kiinteistönhoitaja olisi toinen, mutta pelkään rappukäytäviä ja kellareita. Ahdistun ja paniikki iskee.. 

Vartija olisi hyvä, mutta en jaksa kahden viikon koulutusta. Sitä paitsi työasu on mielestäni tyylitön. 

Ehdottakaa lisää jotain, mikä oikeasti on minulle realistista. 

ap

Vierailija
55/65 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vai että oikein "ihania" koulutuksia :D

Vaikka AV-mammat ovat ehkä tyhmiä, mutta emme me nyt niin tyhmiä ole, että ottaisimme johonkin huijausfirmaan yhteyttä tökerön sepustuksesi perusteella. 

Vierailija
56/65 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
57/65 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläintenhoitaja? 

Vierailija
58/65 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 11:03"]

[/quote]

Muutenkin vaikuttaa rasittavalta tuputtaa ämmille joitain turhaakin turhempia tököttejä. Kiitos ei!

Polkupyörälähetti siis olisi toiveammattini, mutta en osaa ajaa pyörällä. Kiinteistönhoitaja olisi toinen, mutta pelkään rappukäytäviä ja kellareita. Ahdistun ja paniikki iskee.. 

Vartija olisi hyvä, mutta en jaksa kahden viikon koulutusta. Sitä paitsi työasu on mielestäni tyylitön. 

ap

[/quote]

Kuulostaa kyllä vahvasti siltä, että et todellisuudessa halua tai viitsi tehdä mitään ja keksit huonoja verukkeita joilla oikeutat sen. Jos et jaksa kahden viikon koulutusta, miten jaksat itse työtä kahta viikkoa pidempään? Onko työasun ulkonäkö ihan oikeasti kynnyskysymys? 

Vierailija
59/65 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 11:03"]

[/quote]

ap

[/quote]

Tämän viestin perusteella alkaa haiskahtaa provolta. Ap lyttää kaikki ehdotukset mitä mielikuvituksellisimmilla tekosyillä. Tyylitön työasu muka kynnyskysymys johonkin ammattiin kouluttautumiselle. Hohhoijaa.

Vierailija
60/65 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet toivoton tapaus! pysy siinä duunissa missä olet ja älä edes haaveile mistään paremmasta, koska siihen sinusta ei ole!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi