Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ammatteja, joita mielenterveysongelmainen voi tehdä

Vierailija
25.03.2015 |

Ammatti, jota olen tehnyt 13 vuotta, alkaa tulla tiensä päähän. Diagnoosina 2. asteen kaksisuuntainen masennuspainotteinen. En kykene "hoitamaan" ketään eli hoitoala ei tule kysymykseen. Eläkkeelle en halua. Mitä ammatteja voisit ehdottaa?

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidemaalari

Vierailija
2/65 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 09:35"]Taidemaalari
[/quote]

En osaa piirtää. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä rajoituksia sinulla käytännössä on?

Vierailija
4/65 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 09:42"]Mitä rajoituksia sinulla käytännössä on?
[/quote]

Henkisiä. Ahdistaa ja uuvun helposti. Mutta kykenen uskoakseni 50-90% normityöaikaan. Työelämässä aion pysyä kynsin ja hampain kiinni, en halua eläkeputkeen. Ikää vasta 40. Työn pitäisi olla "tekemistä" ei hoitamista, kun hyvä että itsensä jaksaa henkisesti hoitaa. Olen harkinnut esim roskakuskia, mutta minulla ei ole ajokorttia ja keskittymiseni liikenteessä on epävarmaa. Kuulostan tosi sairaalta :( Mutta en jaksa uskoa, että osa-aikainen työ olisi sen huonompi kuin jatkuva kotona oleminen. ap

Vierailija
5/65 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenet luulisit olevan valmis palkkaamaan sinut kun terveitä työttömiäkin on jonossa vaikja kuinka?

Vierailija
6/65 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on hoitoalan koulutus etkä koe niitä töitä enää pystyväsi tekemään, tällä hetkellä työllisyys on sen verran heikkoa, että tuskin pääset valitsemaan parhaita hommia päältä. Miten olisi lehdenjako?

Tsemppiä, löydät kyllä jotain :) 

Vierailija
7/65 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 09:46"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 09:42"]Mitä rajoituksia sinulla käytännössä on? [/quote] Henkisiä. Ahdistaa ja uuvun helposti. Mutta kykenen uskoakseni 50-90% normityöaikaan. Työelämässä aion pysyä kynsin ja hampain kiinni, en halua eläkeputkeen. Ikää vasta 40. Työn pitäisi olla "tekemistä" ei hoitamista, kun hyvä että itsensä jaksaa henkisesti hoitaa. Olen harkinnut esim roskakuskia, mutta minulla ei ole ajokorttia ja keskittymiseni liikenteessä on epävarmaa. Kuulostan tosi sairaalta :( Mutta en jaksa uskoa, että osa-aikainen työ olisi sen huonompi kuin jatkuva kotona oleminen. ap

[/quote]

Pystyt kuitenkin tekemään töitä ihmisten kanssa, niin että on työkavereita tai asiakkaita?

Olisiko kampaaja?

Vierailija
8/65 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 09:50"]Kenet luulisit olevan valmis palkkaamaan sinut kun terveitä työttömiäkin on jonossa vaikja kuinka?
[/quote]

No niinpä :( ap

Vierailija
9/65 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 09:53"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 09:46"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 09:42"]Mitä rajoituksia sinulla käytännössä on? [/quote] Henkisiä. Ahdistaa ja uuvun helposti. Mutta kykenen uskoakseni 50-90% normityöaikaan. Työelämässä aion pysyä kynsin ja hampain kiinni, en halua eläkeputkeen. Ikää vasta 40. Työn pitäisi olla "tekemistä" ei hoitamista, kun hyvä että itsensä jaksaa henkisesti hoitaa. Olen harkinnut esim roskakuskia, mutta minulla ei ole ajokorttia ja keskittymiseni liikenteessä on epävarmaa. Kuulostan tosi sairaalta :( Mutta en jaksa uskoa, että osa-aikainen työ olisi sen huonompi kuin jatkuva kotona oleminen. ap

[/quote]

Pystyt kuitenkin tekemään töitä ihmisten kanssa, niin että on työkavereita tai asiakkaita?

Olisiko kampaaja?
[/quote]

Joo pysyn. Asiakaspalvelu on mahdollinen. ap

Vierailija
10/65 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttelijä. Ne on kaikki sekaisin.

Vierailija
11/65 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 09:53"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 09:46"]

[/quote]

Olisiko kampaaja?
[/quote]

Kädentaidot ei riitä kampaajaksi. ap

Vierailija
12/65 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki laittomat ammatit. Niihin ei tarvitse koulutusta. Vapaat työajat.

Vierailija
13/65 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa kaikki itsellinen toiminta, jossa voit säädellä työtahtia mielialasi mukaan. Mitä osaat?

Kirjoittaminen? Itse teen free lancer -pohjalta kielenhuoltoon liittyviä toimeksiantoja sekä sivuhommana lehtijuttuja jaksamisen mukaan. 

En pärjäisi normaalissa palkkatyössä esimiehen valvovan silmän alla. 

Vierailija
14/65 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 09:55"]Näyttelijä. Ne on kaikki sekaisin.
[/quote]

Voiko siihen opiskella oppisopimuksella? Omassa kaupungissa ei ole alan oppilaitoksia. Lasten takia en voi muuttaa. ap

Vierailija
15/65 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 09:57"]Periaatteessa kaikki itsellinen toiminta, jossa voit säädellä työtahtia mielialasi mukaan. Mitä osaat?

Kirjoittaminen? Itse teen free lancer -pohjalta kielenhuoltoon liittyviä toimeksiantoja sekä sivuhommana lehtijuttuja jaksamisen mukaan. 

En pärjäisi normaalissa palkkatyössä esimiehen valvovan silmän alla. 
[/quote]

Olen kirjoittanut pöytälaatikkoon kirjoja, mutta en ole saanut julkaistuksi. ap

Vierailija
16/65 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 jatkaa

Kerro koulutuksesi ja mitä olet aikaisemmin tehnyt. Lupaan pohtia tosissani. Vajaakuntoisten työllistyminen kiinnostaa minua paljon ja olen ajatellut kirjoittaa siitä, jos oikea tilaaja löytyy. 

Vierailija
17/65 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletetaan, että olet valmis hankkimaan koulutuksen. Siinä tapauksessa esimerkiksi: myyjä, toimistotyöntekijä, puutarhuri/maisemanhoitaja. kiinteistönhoitaja (näillä on hyvin töitä, eikä koulutukseen pääsy ole vaikeaa)

Vierailija
18/65 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 09:59"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 09:57"]Periaatteessa kaikki itsellinen toiminta, jossa voit säädellä työtahtia mielialasi mukaan. Mitä osaat? Kirjoittaminen? Itse teen free lancer -pohjalta kielenhuoltoon liittyviä toimeksiantoja sekä sivuhommana lehtijuttuja jaksamisen mukaan.  En pärjäisi normaalissa palkkatyössä esimiehen valvovan silmän alla.  [/quote] Olen kirjoittanut pöytälaatikkoon kirjoja, mutta en ole saanut julkaistuksi. ap

[/quote]

Minkälaista palautetta olet saanut kustantajilta? Olisiko sinulla mahdollisuuksia tuottaa sisältöjä mediaan?

14.

Vierailija
19/65 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:00"]14 jatkaa

Kerro koulutuksesi ja mitä olet aikaisemmin tehnyt. Lupaan pohtia tosissani. Vajaakuntoisten työllistyminen kiinnostaa minua paljon ja olen ajatellut kirjoittaa siitä, jos oikea tilaaja löytyy. 
[/quote]

Koulutus: Nuorisotyön ohjaaja ja lasten ohjaaja. ap

Vierailija
20/65 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:01"]Oletetaan, että olet valmis hankkimaan koulutuksen. Siinä tapauksessa esimerkiksi: myyjä, toimistotyöntekijä, puutarhuri/maisemanhoitaja. kiinteistönhoitaja (näillä on hyvin töitä, eikä koulutukseen pääsy ole vaikeaa)
[/quote]

Olen valmis. Kiinteistönhoitaja tuskailla n, jos siinä pitää osata korjaushommia. Toki onnistuisi haravointi, siivous, ovien lukitseminen ym.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi