Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vitsin menkat :(( ahmin ja onnistunutta dieettiä 3vk takana

Vierailija
25.03.2015 |

Kaikki lähti nakkikastikkeesta, johon lorahti liikaa suolaa.. Siinä sitten menikin huomisen safkat, joten ääntä kohti.. Sitten vielä jugurttia myslillä, suklaapatukka, leipä metvurstilla ..  Nyt suren kun ei ole jäätelöä, se kelapis seuraavaksi..

Voi vitun menkat. Aina laukaisee tämän. :(( pelottaa ihan vietävästi, etten pääse aamulal takaisin ruotuun. Menisi niin vanhan kaavan mukaan, ettei seuraavaank uukauteen onnistuisikaan taas palaamaan 'ruotuun.' Yököttää. Laukaisi luultavasti se, että töissä jo noukin karkkeja pöydältä, joten olin ns. 'mokannut' jo... Joo nyt sitä vasta ollaan mokattu :/ 

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun laihis yhteen päivään kaadu. Huomenna et ahmi, mutta et myöskään yritä hyvittää ahmintaa syömällä liian vähän. Ryhdistäydy nainen! Onneksi olkoon jo 3 viikkoa kestäneestä dieetistä!

Vierailija
2/21 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan! ^ Huomenna syöt kunnolla myös, juot paljon vettä ja käyt liikkumassa, siitä sitten jatkuu. Ja jos vieläkin on mielitekoja niin anna itsellesi lupa silloin tällöin pieneen herkutteluun vaikka pieni jälkkäri ruoan jälkeen jne, niin pysyy ruokailukin normaalina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin vielä oksentamaan....:( oli pakko oksetti niin vietävästi. Toinen puoli musta on juoksemassa sipsipussin luo, joka kummittelee kaapissa.. Ei helvetti.

Mutta ehdottomasti koitan huomenna yrittää unohtaa tämän kohtauksen. Teen kaikkeni ettei toistu heti huomenna :( se on vaan niin 'helppoa' mokata taas. Vaikka järki sanoo, että eihän tämä yksi ilta voi vaikuttaa mitenkään kamalan merkittävästi.

Vierailija
4/21 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen kyllä herkutellutkin, esim. 100kcal suffeli tms melkein päivittäin.. Sillä pysynyt himot kurissa.. En todellakaan ole ollut liian ankara itselleni.. Dieetti oikeastaan ihan väärä sana kuvaamaan tätä.

Vierailija
5/21 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se on mullakin, välillä saan kilon pois ja sitten tulee taas syötyy se takas. Mun tekosyy on että käyn koulua samalla, niin en jaksa niin välittää/keskittyä siihen diettiin. Pitäis jaksaa liikkuukkin, alkaa vaikka lenkkeilemään, mutta arvaa jaksanko. :(

Vierailija
6/21 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ap bulimiataipumusta? Ei kannata lannistua, sillä ei dieetti tosiaan yhteen päivään kaadu. Yritä nyt keskittyä miettimään, ettei se ahmiminen oikeasti paranna sun oloa yhtään. Jätä ne sipsit rauhaan. Ja ehkä kannattaa ostaa kotiin vähemmän sellaisia ruokia, joita tekee mieli ahmia.

Vierailija
7/21 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 00:55"]

Onko sulla ap bulimiataipumusta? Ei kannata lannistua, sillä ei dieetti tosiaan yhteen päivään kaadu. Yritä nyt keskittyä miettimään, ettei se ahmiminen oikeasti paranna sun oloa yhtään. Jätä ne sipsit rauhaan. Ja ehkä kannattaa ostaa kotiin vähemmän sellaisia ruokia, joita tekee mieli ahmia.

[/quote]

On taustaa :( joo jätän sipsit rauhaan. vedin äsken jääkaapista banaanimango-shmootien, se pienempi paha. piti jotain ton yökkäilyn päälle saada... Harmittaa niin vietävästi, oli niin hyvässä balanssissa pitkästä aikaa syömiset :( taas tässä... siis jestas, että pännii! menkkojen tulo laukaisee tämän aina. 

ärsyttävää, että jos tässä olisi joku toinen henkilö niin ajattelisin täysin, että mitä tuo suree, yksi päivä ei mitään kaada ymsymsyms.... mutta nyt en osaa ajatella järkevästi en sitten yhtään. 

Vierailija
8/21 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 01:01"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 00:55"]

[/quote]

On taustaa :( joo jätän sipsit rauhaan. vedin äsken jääkaapista banaanimango-shmootien, se pienempi paha. piti jotain ton yökkäilyn päälle saada... Harmittaa niin vietävästi, oli niin hyvässä balanssissa pitkästä aikaa syömiset :( taas tässä... siis jestas, että pännii! menkkojen tulo laukaisee tämän aina. 

ärsyttävää, että jos tässä olisi joku toinen henkilö niin ajattelisin täysin, että mitä tuo suree, yksi päivä ei mitään kaada ymsymsyms.... mutta nyt en osaa ajatella järkevästi en sitten yhtään. 

[/quote]

Ok, kuulosti vähän tutulta, mulla nimittäin on myös bulimia. Oon yrittänyt nyt noin kuukauden verran olla dieetillä ja vähentää mässäilyä sekä oksentamista huomattavasti, ja aika hyvin oon siinä onnistunutkin, kun sain vihdoin motivaatiota laihduttamiseen. Ja toki se onnistuminen lisää intoa jatkaa.

Mutta kyllä noita ahmimiskohtauksia tulee edelleen välillä, ja sitten pitää tietenkin myös oksentaa. Ja kun aloittaa mässäilyn, sitä on niin tosi vaikea lopettaa. Mutta nykyään pystyn palaamaan nopeasti ruotuun ja jaksan ajatella pitkällä tähtäimellä tätä prosessia. Mutta onhan tämä aika kamalaa, kun ruoka ja syömiset tuntuu hallitsevan koko elämää.

Vierailija
9/21 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kaiken voi laittaa menkkojen ja miesten syyksi. Naisilla ei ole omaa tahtoa ja menkat on tooosi raskaat.

Vierailija
10/21 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 01:18"]

Juu kaiken voi laittaa menkkojen ja miesten syyksi. Naisilla ei ole omaa tahtoa ja menkat on tooosi raskaat.

[/quote]Seliseli siella kakki tietava! Onneksi minulla on ihana mies!!

Vierailija
11/21 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kannattaa aloittaa liikkumaan kevyesti laihdutuksen ohella. Pysyy paremmin nälkä loitolla kun käy päivittäisellä kävelylenkillä. Monet tuntuvat luulevan että laihdutus on kokonaan kiinni ruokavaliosta mutta oman kokemukseni mukaan se on 100 kertaa helpompaa jos liikkuu. Puhumattakaan muista positiivisista vaikutuksista joita liikunnalla on.

Vierailija
12/21 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 01:40"]

Ap, kannattaa aloittaa liikkumaan kevyesti laihdutuksen ohella. Pysyy paremmin nälkä loitolla kun käy päivittäisellä kävelylenkillä. Monet tuntuvat luulevan että laihdutus on kokonaan kiinni ruokavaliosta mutta oman kokemukseni mukaan se on 100 kertaa helpompaa jos liikkuu. Puhumattakaan muista positiivisista vaikutuksista joita liikunnalla on.

[/quote]

Ap täällä. Liikuntaan en ole vielä päässytkään kiinni, jokainen aamu kyllä herännyt ajatukseen josko lähtisi lenkille. (viimeksi tänään :D).. uni sitten kuitenkin voitti. täytyy ottaa itseään niskasta kiinni ton lenkkeilyn suhteen!! 

vieläkin se sipsi huikoo.... ääh!!1 olisi jo aamu. ehkä viimein lähden sinne lenkille herättyäni!! v

Vierailija
13/21 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan ajattelevani, että sipsit tänne ja huomenna jatkuu... Typerä ajatus, koska ei voi tietää tuleeko seuraava pohjamuta jo vaikka viikonloppuna (isäni synttärikahvit).... Jos lähtee käsistä:( 

Ainakin tietää, että niihin karkkeihin ei vaan pdiä siellä töissä koskea, kun sitten huomaa olevansa turhan usein siellä pussilla ja menee ihan pasmat sekaisin, kun ei tiedä mennykkö 300 vai 800 kaloria ja mitä sitä uskaltaa vielä kotona syödä yms.

Vierailija
14/21 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa sipsipussi ja kaada ne roskikseen.

Vierailija
15/21 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 01:56"]

[/quote]

Sinne meni :D ei suuhun siis. kiusaa vain tollainen pikku sipsipussi kaapin perällä, tietää, ettei ainkaan enää osta. vedin 3 hapankorppua juustolla.... 'ettei yöllä herää nälkään!!!''....... .hmhmp. hapankorput kanssa koukuttavia. äh pitäisi vain mennä nukkumaan ja huomenna aloittaa puhtaalta pöydältä.

Vierailija
16/21 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun liikkuu enemmän niin tekee luonnostaan mieli terveellisempiä ruokia. Itse olen tän huomannut ja vuoden alusta laihduttanut. Dieetti ei 1-2 huonoon päivään vielä kaadu, mutta toi oksentaminen ei ole hyvä. Oletko saanut apua syömisongelmiin? Miksi laihdutat?

Mulla myös menkat aiheuttaa ahmimista, olen päätellyt että kroppa jostain syystä vain luonnostaan vaatii hirveästi hiilihydraatteja menkkoja varten. Jos laihduttaa, niin silloin se mättämisen tarve on ehkä suurempi kuin normaalisti. Olen yrittänyt hyväksyä sen ja vaan syönyt sen mitä tekee mieli. 1-2 päivää menee niin että tekee mieli vetää kaapit tyhjäksi ja ovenkahvat päälle. Menkkojen alettua himot häviävät ja ruokahalu normalisoituu taas. Mulla on ollut myös bulimiaa ja joskus vieläkin PMS-oireissa saatan oksentaa, kun aivokemiat menee niin sekaisin, on hirveä olo ja jopa itsetuhoisia ajatuksia, vaikka muuten on nykyään ihan normaali olo. Ihana asia tämä kuukautiskierto :(

Vierailija
17/21 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 02:01"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 01:56"]

[/quote]

Sinne meni :D ei suuhun siis. kiusaa vain tollainen pikku sipsipussi kaapin perällä, tietää, ettei ainkaan enää osta. vedin 3 hapankorppua juustolla.... 'ettei yöllä herää nälkään!!!''....... .hmhmp. hapankorput kanssa koukuttavia. äh pitäisi vain mennä nukkumaan ja huomenna aloittaa puhtaalta pöydältä.

[/quote]

Hyvä. Älä osta hapankorppuja, metwurstia ym. mässäilyruokaa kotiin. Osta sen sijaan vaikka paljon kasviksia. Mitä terveellisempää ruokaa, sitä pienemmällä todennäköisyydellä tekee mieli ahmia. Oikeastaan nuo jugurtit ja myslitkin olis mulle varmaan liian houkuttelevia. Jos ostat vaikka jugurttia, niin osta vain pieni annos kerrallaan. Mieluummin käyt kaupassa useammin kuin ostat kotiin isot varastot, jotka sitten mahdollistavat ahmimisen.

Vierailija
18/21 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien hapankorput ja metwursti ovat olleet mässäilyruokia? Voi jeesus! Mulle kuuluvat päivittäiseen laihisruokavalioon...

Vierailija
19/21 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 03:07"]

Mistä lähtien hapankorput ja metwursti ovat olleet mässäilyruokia? Voi jeesus! Mulle kuuluvat päivittäiseen laihisruokavalioon...

[/quote]

Syömishäiriöiselle bulimikolle ja ahmijalle ne (leivät ylipäätään) ovat usein mässäilyruokia. Hienoa, että sinä voit syödä niitä kaikessa rauhassa jopa laihdutuskuurillasi, mutta valitettavasti kaikilla ei ole yhtä terve suhtautuminen ruokaan.

Vierailija
20/21 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä.. Aamupalaa nautin :) En halua jäädä murehtimaan eilistä, ollutta ja mennyttä. Haluan ajatella, että tämä oli vain hyvä muistutus siitä mihin en halua palata. Ihan kamalaa! Se on ihan sairas olo, kun päässä ns. 'mustenee' ja kaikkea pitääkin saada sinne naamariin..... Ensi kerralla täytyy muistaa nämä olot, kun ns. meinaa lähteä käsistä.

Ja ap lähtee sinne pirun lenkille tämän aamukahvin jälkeen!!!! Tämä ensimmäinen kuoppa olkoot nyt se, jolloin syömisten tarkkailun lisäksi liikunta saa luvan tulla tämän naisen elämään. Piste :) tällä hetkellä vähän ehkä ujostellen, mutta mielenkiinnolla lähden tuonne tarpomaan ja toivon, että mahd pian löytäisin sen vanhan rakkauden tohon ulkoiluun. :) toivotaan!

Kiitos teille tuesta eilen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän