Onko muita jotka ostavat joululaatikot ja italiansalaatit ym kaupasta
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko italiansalaatti muka jouluruokaa?
Meillä on. Kuten punajuurisalaatti ja perunasalaatti ja sienisalaatti.
Metsäsienisalaatti on jouluruokaa. Muut ei.
Oletko maistanut kaupunki sieniä?
😆
Ei, ne on siellä kaupassa ihan rekvisiittana. Osa ottaa niitä koriinsakin mut jos seuraat tarkasti niin huomaat et se on vaan osa jouluostosrituaalia, niitä ei koskaan laiteta kassahihnalle vaan kassojen vieressä oleviin laatikoihin.
Meidän joulupöytään tehdään laatikot itse. Tosin minusta kaupan lanttulaatikko on hyvää. Ostan sitä joskus muuten vain lisukkeeksi.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No noista neljästä ainostaan sienisalaatti sopii joulupöytään, eikä sekään einesversiona. Tottakai oikea rosolli on jouluruokaa, mutta noista ei yksikään. Kamala ajatus jostain eines-majoneesimössöistä joulupöydässä.
Mutta makuasioitahan nämä. Paikalliset erot varmaan isoja. Ja minusta valmiina voi ostaa kaiken sen, mikä omassa mielessä tuntuu riittävän jouluiselta valmiina ostettuna.
Itselleni rosolli ja sinappi on niitä, joita en osta valmiina. Aitoa rosollia ja hyvää sinappia ei myydä missään.
Vierailija kirjoitti:
Olipa taas kysymys. 🙈
Aika paljon fiksumpi kysymys kuin sen toistaminen, "mitä mieltä nainen olet siitä, että mies blaa-blaa-blaa...".
Minä. Ei vaan huvita niin pieniä määriä alkaa väsätä. Tänä vuonna teen piparitkin valmistaikinasta tai ostan, kun ei ole syöjiä, yksi on vehnälle allerginen ja yksi aikuinen omillaan elävä lapsi piipahtaa vain pari päivää. Ainoa mitä teen itse, on joku kakku, en vielä tiedä millainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metsäsienisalaatti on jouluruokaa. Muut ei.
Kas kummaa kun niitä mainostetaan jouluruokana ;). Ja on ladattu hyllyt täyteen kaupoissa.
Täytyy olla joku alueellinen juttu. Itse en voisi edes kuvitella laittavani italiansalaattia joulupöytään. Tai no minnekään muuallekaan.
En sinkkuna todellakaan jaksa ruveta väsäämään laatikoita itses. Harkitsen, ostanko kaupan laatikoita, koska menekki ei ole kovin hurja. Viime vuonna heitin tammikuun lopulla jääkaapista hyllyn perälle jääneet laatikot kompostiin. Olivat jo melko kirjavia homeesta! Ei tullut syötyä kuin kerran eli jouluaattona.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai. Väsääkö joku niitä itse?
Noita majoneesisalaatteja en edes syö, mutta kyllä mä nyt olen näinä parina jouluna tehnyt itse laatikoita kun on _yllättäen_ ollut aikaa. Rentouttavaa itse asiassa tuollainen kuoriminen ja pilkkominen.
Mutta monena vuonna olen ostanut valmiitakin eikä niissä mitään vikaa ole.
Niitä on pinoittain siellä kaupassa joka joulu, niin mitäpä luulet.
Porkkanalaatikko on ainoa mitä olen itse jaksanut tehdä.
Vierailija kirjoitti:
En sinkkuna todellakaan jaksa ruveta väsäämään laatikoita itses. Harkitsen, ostanko kaupan laatikoita, koska menekki ei ole kovin hurja. Viime vuonna heitin tammikuun lopulla jääkaapista hyllyn perälle jääneet laatikot kompostiin. Olivat jo melko kirjavia homeesta! Ei tullut syötyä kuin kerran eli jouluaattona.
Jatkoa varten, tee sämpylätaikina ja ymppää siihen. Ihan hyvin voit pakastaa ne sämpylät vielä, jos sulla on pakastin.
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään niin paljon porkkana- ja lanttulaatikoista että teen itselleni jo marraskuulla satsin josta pistän pakkaseen osan odottamaan joulua.
Vierailija kirjoitti:
Niitä on pinoittain siellä kaupassa joka joulu, niin mitäpä luulet.
Porkkanalaatikko on ainoa mitä olen itse jaksanut tehdä.
Mä tein just tänään uuden porkkanalaatikon ja voipi olla että vielä joutuu yhden tekemään..
Luulin siis että ekasta riittää pakkaseenkin, mutta jotenkin se onnistui niin hyvin että hupenikin kaikki jo ennen aikojaan. Nyt sitten tein toisen, mutta epäilyttää että noinkohan sitä tuostakaan jää pakastettavaa. No, onneksi on porkkanoita ja leivinuunia saa lämmittää kuitenkin niin samapa tuo.
Mulle maistuu kun yksin olen Saarioisten rosolli, laatikkoja ja kinkkua. Siihen vielä sinappia niin 2:n päivän maistuvat ruuat on valmiina.
Kas kummaa kun niitä mainostetaan jouluruokana ;). Ja on ladattu hyllyt täyteen kaupoissa.